♥Tullerusk♥ Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Skal jeg da legge meg ned på flekken eller kan jeg bevege meg ut på badet?? Hehe...Fikk ikke vite dette da jeg var på føden på mandag...og lurer veldig på dette da, selvfølgelig... Vet det kommer ann på babyen om hun er festet eller ikke...Denne her er ikke festet og sitter...
LadyLuck & Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 hæææ.. må vi legge oss ned om de ikke er fetet. Er jo ikke hos alle de fester seg i det hele. Eller er det forde h*n sitter? (har ikke fått sånn beskjed, og her sittes det med bena høyt inne i magen)
♥Tullerusk♥ Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2008 Hvis babyen ikke er festet, så mener jeg, at navlestrengen kan komme i klem...Men jeg vet ikke... det er jo det som er så rart...Men hvis baby ligger med hodet godt nedi bekkenet så vil det vel kanskje feste seg hvis vannet går...Eller??? Jeg aner ikke, derfor jeg spør...=oD...
LadyLuck & Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 SVAR OSS EN ELLER ANNEN!!!! *hihi* (hørtess det litt desperat ut kanskje?)
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Syns også det er veldig greit å vite.... er ennå 5 uker igjen, men du vet aldri..... var på kontroll hos jordmor sist fredag, hode lå ned, men ikje festet... så skal jeg ikje på kontroll til legen før mandag25.... vet jo ikje selv om hode fester seg eller ikje mellom hver kontroll....
♥Tullerusk♥ Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. februar 2008 kanskje litt...Blir jo helt gira selv her jo...
Katharina88*Angelica08 Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Da jeg var på omvisning på sykehuset for et par uker siden sa jordmora at det var VELDIG viktig og bare bli liggende rett på stedet, hvis vannet gikk og babyen ikke er festet. Da måtte man ringe ambulanse eller få noen til og bære en ut i bilen (ligge i bilen på veien) og fort på føden.. Nemlig fordi navle strengen kan ligge i veien.
Nybakt_mamma=) Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Så lenge verken hodet eller rumpa er festet skal man legge seg ned så fort som mulig og ringe føden som da vil sende en ambulanse. Dette kommer fra legen min på sykehuset.
mamma`n til nurk Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Jeg vet!!! Spurte jordmor forrige uke. Fikk beskjed om at hvis vannet går og hodet ikke er festet, skal jeg sette meg ned, ring sambo om han ikke er hjemme, ring føden og si ifra at vi kommer, gå ut til bilen, bli kjørt helt til døra på sykehuset, sette meg ned og vente på at sambo parkerer bilen, gå så opp på føden. Hun har vært jordmor i over 20 år og hadde kun opplevd to ganger om at navelstrengen "falt" ut/kom i klem. Sa det var ikke farlig, men ville ikke at jeg gikk rundt unødvendig.
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #11 Skrevet 14. februar 2008 hhmmm... kan jo bli morsomt å bli henta med ambulanse da... hehe...
mamma`n til nurk Skrevet 14. februar 2008 #12 Skrevet 14. februar 2008 Hmm....ser ut til at det er forskjellige rutiner fra sykehus til sykehus... I såfall er det vel best å ringe føden med en gang vannet går og spørre...
♥Tullerusk♥ Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 14. februar 2008 Det var det da... Tuuuuusen takk for svar...Var vel det jeg hadde regnet med..=oD...
Han79 Skrevet 14. februar 2008 #14 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har fått beskjed om at jeg skal ringe føden når vannet går - uansett, samt ta på seg et bind slik at føden kan ta en test av forstervannet. Forstod det slik at man da vil bli bedt om å ta seg en tur opp, uavhengig om hodet var festet eller ei. Men selvfølgelig viktigere når hodet ikke er festet, med tanke på dette med navlestrengen.
♥Tullerusk♥ Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 14. februar 2008 Ja...Ble klokere nå...=oD En ting kan vi alle være enig om... Når fostervannet går... ringe føden med en gang=o)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #16 Skrevet 14. februar 2008 Hvis fostervannet går når hodet ikke er festet er det tryggest å legge seg flatt. Blir som en propp som blir tatt ut av badekaret, og hvis navlesnoren ligger mellom barnet og "utgangen" kan den klemmes av. Det er iallfall teorien man lærer på legestudiet.. Er hodet festet kommer ikke navlesnoren mellom, og da er det trygt å gå oppreist.
♥Tullerusk♥ Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #17 Skrevet 14. februar 2008 Takk=o) Men gjelder det samme med sete også?? Hvis det er festet??
LadyLuck & Skrevet 14. februar 2008 #18 Skrevet 14. februar 2008 takker for mange svar (litt hysteri hjalp vis)
♥Tullerusk♥ Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #19 Skrevet 14. februar 2008 Hahahaha..Ja....Det gjorde det..
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #20 Skrevet 14. februar 2008 Hvis du har fått beskjed om at setet er festet, så er jeg ganske sikker på at det blir akkurat det samme. Men har ikke så stor erfaring med det..
♥Tullerusk♥ Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #21 Skrevet 14. februar 2008 Nei, her er ikke sete festet...dessverre.... Men men..vet nå at jeg skal legge meg ned og ringe uansett=o) Tusen takk=o)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 14. februar 2008 #22 Skrevet 14. februar 2008 Skal bestandig legge seg ned hvis vannet går og hodet ikke er festet. Jordmora mi sa det mandag. Hvis enn ikke legger seg ned kan navlestrengen legge seg i klem noe som ikke er bra for babyen. Går vannet og hodet ikke er festet skal enn bli hentet med ambulanse, ikke kjøre bil da nei
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 14. februar 2008 #23 Skrevet 14. februar 2008 Men det er jo ikke nødvendig å legge seg ned, det var gammel lære har to forskjellige jordmødre sagt til meg uavhengig av hverandre! Ring føden ja, men bare ta det med ro!
♥Tullerusk♥ Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #24 Skrevet 14. februar 2008 hmmmm....Kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å være enige... Vel, vet hva jeg skal gjøre=o) Tusen takk...=o)
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #25 Skrevet 14. februar 2008 Jm min ringte AHUS for meg når jeg var på kontroll på tirsdagen og spurte og fikk da beskjed om at der kan man reise inn til sykehuset selv selvom rumpa ikke er festet. Men at man ikke skal gjøre 100 andre ting før man drar. Rart at sykehusene praktiserer forskjellig,men jeg legger meg ned tror jeg å ringer føden om vannet skulle gå, selvom jeg har fått beskjed om at jeg kan kjøre inn selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå