Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #26 Skrevet 16. februar 2008 er det ikke større sjangs for at de knekker rmer, ben etc når det er stefødsel??
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #27 Skrevet 16. februar 2008 Ikke med den oppfølgingen man får i dag på sykehus med UL m/vekstestimering og røntgen av bekken før fødsel.
♥Tullerusk♥ Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #28 Skrevet 16. februar 2008 Har ikke hørt noe om at ben eller bekken på baby har blitt knekt. Men hvis det er sånn at det er fare for at noe alrvorlig galt kan skje så blir det nok hastesnitt... Men de følger veldig godt opp før en fødsel, har jeg inntrykk av... Så dette skal nok gå bra..=o) Gleder meg stort nå...=o)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #29 Skrevet 16. februar 2008 ikke glem å pakke med ammeinnlegg på sykehuset! melken kommer plutselig og da kommer det mye...
Jubelbrus* Skrevet 16. februar 2008 #30 Skrevet 16. februar 2008 Åj... Merker at jeg ble veldig usikker her nå. Er i samme situasjon som deg, og har hittil vært ganske sikker på at jeg vil ha keisersnitt. Men nå vet jeg sannelig ikke lenger - etter å ha lest svarene på denne tråden. What to do, what to do? Får gå i tenkeboksen...
♥Tullerusk♥ Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #31 Skrevet 16. februar 2008 Hehe.. Har du bestemt deg så er det vel det beste for deg...
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #32 Skrevet 18. februar 2008 "ref: Og vær obs på at ved setefødsel får man sjeldent oppleve det fantastiske å få barnet rett på brystet etter fødsel. Som regel er de ganske slappe pga at navlestrengen har vært i klem, samt at legene gjerne vil undersøke barnet raskt for man vet jo aldri hvorfor det har ligget i sete." Eh dette har jeg altså fra jordmor, lege ved samtale om seteleie, lege som la meg inn, fødejordmor og lege som forløste. Alle forberedte meg på dette fordi vi har vel alle forestilt oss dette øyeblikket. Så tror ikke dette er unormalt, må vel være du som var heldig og hadde en grei fødsel. Har snakket med 5 andre bekjente som har hatt setefødsel og alle opplevde at barnet ble sjekket like etter fødsel. For meg tok det 10 lange minutter før jeg fikk henne til meg, hun hadde apgarscore 5 ved fødsel men kom seg raskt. Jeg bare synes at det er greit å være obs på det for var jo ikke helt slik jeg hadde forestilt meg det fantastiske øyeblikket rett etter fødsel, så bare frakkene til alle som undersøkte babyen min mens jeg ikke en gang visste hva kjønn jeg hadde fått.
♥Tullerusk♥ Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #33 Skrevet 18. februar 2008 Uff...Kan skjønne det tok så lang tid ja...Men vil heller vente med å få babyen opp på magen og at den blir godt sjekket først... Godt hun kom seg raskt...Setefødsel er skumlere enn vanlig. Men noe kan skje uansett hvilket vei babyen kommer...Og man håper alltid på det beste...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå