Gå til innhold

Bare jeg som ikke betaler nrk-lisensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner godt at folk ikke betaler jeg..1100 kr for noe man ikke vil ha.Eneste grunn til at jeg betaler er at jeg ikke orker å ha angst for at de kommer på døra med disse frekke kontrollørene sine..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sponsorplakater er juridisk sett ikke reklame. Juridisk og formelt sett er NRK (minus nrk.no) reklamefritt. NRK har blitt pålagt av eierne (departementet) å hente inn 1 % av inntektene sine (eller var det 0,5?)

fra andre kilder enn lisens. Det er altså ikke noe NRK har funnet på selv for å plage noen, men jeg ser at det kan være vanskelig å skille sponsing og reklame. Personlig lever jeg bedre med en og annen sponsorplakat (og det er vel kun i forbindelse med sport?!) enn uendelige reklamer for Cubus eller Coca-Cola.

Skrevet

ELENDIG eksempel. herregud!!!!!

Veiavgiften har jeg ingenting imot, Litt helsevesen og en del veier vil man uansett bruke. Å slippe å betale for det man ikke bruker blir jo helt teit, alt er en helhet.

" Ja det er nrk"

" hei du jeg vil gjærne slippe å betale lisens mellom kl 08.00 og 19.00, du skjønner jeg trenger den ikke da"

Skrevet

Hæ? Var det med vegavgift et dårlig eksempel? Hmmmm... Meg bekjent, så er vegavgift og kringkastingsavgift samme type avgift...

Dessuten, som sagt, vedtatt av Stortinget, som jo representerer deg og meg.... :-)

Skrevet

beklager, men nrk lisensen blei nok vedtatt før jeg ble født så den har jeg ingenting med å gjøre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...