Nurse80 Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Har hatt tv i 10 år, men har aldri betalt ett øre til nrk! Flere?
Lullabybaby♥ Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Hihi... vi betaler heller ikke... tv'n står på svigers og parabol på pappa.......så da....
Nurse80 Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har aldri kjøpt ny-tv, og har derfor aldri fått regning heller!
Salat Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Vi begynte å betale for 3 år siden fordi jeg var så dum å åpne døra når det ringte på. Mannen mente det var lisensmennesker, men jeg trodde ikke på han. Hehe. Nå synes jeg det er greit å betale da, for nå bruker vi nrk. Det gjorde vi ikke før.
___ Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Ettersom jeg ser på det å undra seg å betale kringkastingsavgiften som likestilt med annet skattesnyteri og trygdemisbruk synes jeg det værste er at du tør inrømme det. Jeg bør vel helst ikke si mer om hva jeg mener om moralen din og dine likesinnede.
~sjiraff~ Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Vi begynte å betale for omtent 2 år siden.. Da kom det en sleip fyr på søra og stilte meg et spørsmål som det var umulig å lyve på :o/ Samboer ble litt snurt.. han følte nok litt "ære" i å ha klart seg 18 år uten å betale... )
Nurse80 Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. februar 2008 EHHM!!!! Ok, men moralen min er faktisk på topp! Tviler på at du finner hvitere engler enn meg. Men NRK er en skikkelig drittkanal!!!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Nå betaler jeg lisensen, men nei barnet mitt ser ikke på barnetv på nrk. Nettopp fordi vi synes det er så dårlig.
___ Skrevet 14. februar 2008 #11 Skrevet 14. februar 2008 Hvis du mener det er greit å ikke betale skatter og avgifter kan jeg ikke forstå hvordan moralen din kan være på topp. Det finnes mange tyver som ikke har sex utenfor ekteskapet for eksempel. Jeg vil ikke si de har god moral fordet.
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #12 Skrevet 14. februar 2008 Er litt uenig der, men jeg liker at nrk har redaksjonellt stoff i sendinger rettet mot barn. Men ikke alt som passer til alle alderstrinn.
Muffinsmamma Skrevet 14. februar 2008 #13 Skrevet 14. februar 2008 NRK er den eneste kanalen der du slipper reklame og annet drit. Lisenspengene går dessuten til radioprogrammer(du vet at NRK også er radio) og finansiering av f.eks kringastingsorkesteret, og smalere tv og radioprogrammer som ikke ville overlevd om det ikke fantes tv-lisens. Slike ting interesserer kanskje ikke deg, så jeg mener ikke at du skal begynne å betale bare av den grunn, men bare informere om at lisensen er en viktig, veldig viktig del av det store tilbudet av tv, radio og konserter som NRK står for.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 14. februar 2008 #14 Skrevet 14. februar 2008 Vi har enda ikke fått noen regning. Har relativt nytt tv, kjøpt to parabolpakker på bare få år og har aldri lagt skjul på å ha fjernsyn. Jeg vet at man EGENTLIG skal melde fra om at man ikke får regning, men det har jeg ikke gjort. Det finnes 1000 muligheter for dem å finne ut av det. Kommer det regning i posten skal jeg selvfølgelig betale. Kommer det noen på døren skal jeg også betale. Jeg gidder bare ikke melde fra selv, ikke bruker vi nrk heller, de gode programmene som går der glemmer jeg å se.
Tomine is my star Skrevet 14. februar 2008 #15 Skrevet 14. februar 2008 Jeg betaler ikke....har ikke dårlig samvittighet av den grunn heller!
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. februar 2008 #16 Skrevet 14. februar 2008 Jeg betalte ikke når jeg leide leilighet etter at jeg flytta fra barnefar, da kjøpte jeg tv og satt den på tanta mi. Når jeg bodde med barnefar, så betalte vi heller ikke, helt til de sto på døra. Nå betaler vi, for sambo har tv og alt mulig annet gadgets i hans navn
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 14. februar 2008 #17 Skrevet 14. februar 2008 Palmesus: Vi har alt mulig tv-relaterte greier vi også, i våre navn, men lisensen får vi ikke Enda........
Crazyyyyyyyy:) Skrevet 14. februar 2008 #18 Skrevet 14. februar 2008 Vi betaler ikke.... Har både parabol og tv i våre navn... Så hvis det blir spørsmål noen gan trodde jeg den var i kortavgiften på parabolen...... Desuten har NRK reklame.... Sånn programmet presenteres av etc....
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. februar 2008 #19 Skrevet 14. februar 2008 Lucky you nei, altså.. sambo ble stoppet på vei ut av leiligheten sin en gang, og da var det gjort.. Hehe. Så det har fulgt han siden..
St.Sunniva Skrevet 14. februar 2008 #20 Skrevet 14. februar 2008 Jeg bodde i nesten 2 år uten å betale, men så ringte det på døra en kveld....jeg åpnet ikke (fordi det var sent på kvelden og jeg bor alene...ventet ingen), men denne personen gikk, kom tilbake, gikk, kom tilbake....Ikke så merkelig fordi jeg hadde tv'n på ;-) Til slutt åpnet jeg, og da var det selvfølgelig en lisensfyr :-( Men nå har jeg flyttet hjem til mamma for en periode, og sa opp lisensen, så vi får se når de kommer tilbake når jeg kommer inn i ny leilighet da :-)
Turid Laila Skrevet 14. februar 2008 #21 Skrevet 14. februar 2008 "NRK er den eneste kanalen der du slipper reklame og annet drit. " Ser sjelden på NRK, men de gangene jeg svitsjer over er det gjerne for sport. HVER ENESTE gang før og etter programmer kommer det "programmet sponses av: " Men det er kanskje ikke reklame det?!
___ Skrevet 14. februar 2008 #22 Skrevet 14. februar 2008 Akkurat det liker ikke jeg heller, men det er i hvertfal en mye mer harmløs type reklame enn det vi finner på andre kanaler.
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #23 Skrevet 14. februar 2008 Kjenner flere som ikke får regning på nrk lisensen. Vi ser aldri på nrk, barre tørr kjip underholdning, og nyhetene er bedre på tv2. Og radio hører vi aldri på, i bilen hender det vi hører på p4. syns det er merkelig at nrk skal være så priveligerte i forhold til de andre kanalene. man betaler svært mye for noe man ikke bruker.
Turid Laila Skrevet 14. februar 2008 #24 Skrevet 14. februar 2008 Jo det er sant, men det er likefullt reklame! Når det i utgangspunktet er reklamefritt burde de holde seg for gode til å drive med dette også. Dette er jo en tjeneste det ikke er valgfritt og betale for.
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #25 Skrevet 14. februar 2008 Da synes du vel at det er trasig å betale vegavgift og avgift på drivstoff for alle de veiene i Norges land du ikke bruker også, da eller? Eller at en del av det du betaler i skatt går til et helsevesen du muligens ikke bruker, eller at skattekroner går til å bygge en nye skole i kommunen, men i en annen skolekrets enn du har barn....... Å unndra seg skatter og avgifter som er vedtatt av Stortinget synes jeg er merkelige friheter å ta seg som enkeltmenneske. Stortingsrepresentantene representerer oss, vet du, de utgjør den sammensetningen som vi har bestemt ved valg. Og når vi har valgt dem, så må vi godta det de bestemmer. Har du ikke stemt ved valg, så har du heller ingen som helst rett til verken å klage eller motsette deg det Stortinget bestemmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå