Gjest Skrevet 14. februar 2008 #26 Skrevet 14. februar 2008 har ikke lest alle svara her. Men jeg hadde ikke likt at noen ansatte gikk rundt med bilde av lillesnupp på mobilen.. bilder som brukes i barnehagen er helt greit.. men ikke i hos de ansatte... Merkelig!
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 14. februar 2008 #27 Skrevet 14. februar 2008 Har ikke skrevet under på noen avtale jeg. Det blir tatt bilder av barna som foreldre kjøper og har med hjem, men skal de legge ut noe på internett eller om det kommer avis dit så må de ringe oss først. Skjedde en gang at sønnen vår ble tatt bilde av å kom i avisa med samtykke fra oss. HUn venninna di har skrevet under taushetsplikt skjema og da har hun ikke lov til å oppgi noe om foreldrene, barna og hva som skjer med de om dagen. Og ikke ta bilder av telefonenen sin heller. Men hadde noen gjort noe sånt av de ansatte i bhg til sønnen vår hadde vi sørget for at de fikk sparken, sånne folk har ingenting i en sånn jobb å gjøre.
pkv5 Skrevet 14. februar 2008 #28 Skrevet 14. februar 2008 Jeg hadde blitt sjokert samt forbannet..Tenk om det er noen som legger ut slik om mine barn..Ville rapportert henne til komunen og/eller ringt til styreren i den barnehagen hun jobber i..
lillesprelle Skrevet 14. februar 2008 #29 Skrevet 14. februar 2008 Hun skal vel ha skrevet under på taushetserklæring?? Det betyr at hun ikke skal si noe som kan identifisere barn/foreldre. Hverken navn, spesielle sykdommer eller funksjonshemninger som kan identifisere hvem hun snakker om. Aller enklest ville det jo vært å la vær å snakke om det i det hele tatt:) Om foreldre har skrevet under på erklæring ang bilder løser ikke det henne fra sin lovfestede taushetsplikt!!
trebarnsmor Skrevet 4. mars 2008 #30 Skrevet 4. mars 2008 Jeg har jobbet flere år i bhg, og kan bare si meg enig med de fleste svarene her, hun gjør noe som er kraftig ulovlig!!! Selv om hun er din venninne, synes jeg du bør ta et kraftig oppgjør med henne, og si at du er fristet til å ta saken videre av den enkle grunn at hun gjør foreldre usikker på bhg-ansatte, og hun gir uttrykk for at de ikke er til å stole på. Det med underskrifta fra foreldrene gjelder fotografering i bhg regi!!! Har selv tatt bilde med mobilen min imens jeg var på jobb, men det var en annen setting da. Vi var på tur, barna hadde laget en kjempefin snømann, og kameraet lå selvfølgelig igjen på bhg.... Da tok jeg bilde av barna sammen med snømannen, sendte det på e-post til styrer sånn at hun kunne legge det til bildene på bhg`s pc og jeg SLETTET det da mms`n var sendt. (hadde med mob på tur for å være tilgjengelig for bhg, og om det skulle skje noe imens vi var ipå turen) Jeg kan garantere at om jeg hadde oppdaget noe sånn i mine barns bhg, hadde ikke vedkommende jobbet der mere!!!!
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #31 Skrevet 4. mars 2008 Skrev under på ett sånt skriv ja, men det var,som du sier, fotografering i regi av barnehagen. IKKE private bilder. Hadde blitt grådig irritert om det er vår barnehage det gjelder... (lite trolig kanskje, men det finnes nok flere av den sorten)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå