Gå til innhold

DUSJ eller ikke..... Hva mener dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man kun dusje babyen sammen med seg i dusjen eller bør en helst ha et badekar og... Hva gjør dere, har dere gjort, mener dere??

Vi har vegghengt stellebord uten badekar. Men lure på om vi må kjøpe en badebalje med stativ på også....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg brukte badebalje inni dusjen... så satt jeg på gulvet å badet gullet!

Skrevet

aldri i verden om det er plass til meg sittende på gulvet og en badebalje i dusjen

Skrevet

Finnes sånne badestoler man kan få kjøpt som du kan legge i dusjen og putte babyen i. Så dusjer du babyen samtidig som du har 2 frie hender. Jeg har sjelden dusjet med jenta vår, bare når vi har vært i svømmebasseng, Brukt badebalje med badestol.

Skrevet

Kan vel dusje med babyen, men om det er noe er vel opp til deg. Jeg tenker kanskje at det blir litt glatt, men det er meg...

Hadde vel kjøpt bajle med stativ hvis du ikke får plass til å sitte... Vi kommer til å bruke balje og sitte på gulvet...

har faktisk hørt noen bruke vasken å bade babyen i...

Skrevet

Vi bada babyen i balje på gulvet. Tok vatn frå dusjen. Ville ikkje tatt ein nyfødd med meg i dusjen. Det vert glatt, og lett å miste taket. Har dusja med større baby, men då har sambo vore med på badet og tatt i mot barnet når vi var ferdige. Sånn for sikkerhets skuld.

Skrevet

Jeg ville valgt balje i begynneslen, og begynt med dusjen når babyen ble litt større

Skrevet

her blir det bading i balje... har kjøpt slik en "badestol"

Skrevet

Er en slags stol som du har oppi badebaljen. som babyen kan bruke fra 0-6 månder.... så sitter babyen i den, så har du begge hendene tilgjengelig.... veldig greit.... fås kjøpt på alle barnebutikker til en billig penge....gå inn på reflex.no å se :o)

Skrevet

Den første tiden er det supert å bare bruke vasken, fant vi ut av. Så en balje etter hvert. Babyen elsker å ligge i vannet, så dusj er ikke tingen når den er helt liten (min mening). :-)

Skrevet

og dette kan festes ialle badebaljer og er bra? hva med vask av rygg og rumpe blir ikke det tungvindt??

Skrevet

ja kan brukes i alle baljer, festes med sugekopp.....

du vakser jo ryggen og rompa til slutt før du tar babyen opp av bajlen... så ingen problem og ikje tungvint i det helle tatt :o)

Skrevet

hm jeg ser desverre ikke fordelen med den stolen jeg, men ser litt mer fordelen med en balje nå...

Skrevet

Vi har badebalje på gulvet. Det er lurt å ha en med støtte for bebisen som man kan ta vekk når han/hun blir for stor. Da slipper du unødvendig belastning av ryggen og kan bruke begge hendene til lek og vask. Det er også bra med en balje med propp i slik at du slipper å velte alt vannet ut på gulvet, men kan trekke proppen så renner det ut i gulvbrunnen.

Men jeg dusjet med bebsien også noen ganger, for kosen.... blir litt glatt da!

Skrevet

Jeg har dusja mine fra de var ganske så nyfødte. Synst det badekaret på stellebordet var et knov.

La babyen utenfor dusjen i et håndkle og dusja meg selv først deretter tok jeg babyen inni å dusjet dem når jeg var ferdig me shampoo og såpe.

Skrevet

Vi hadde badekar på stellebenken og badet han i babyolje til han ble for stor til badekaret.Og etter det og til nå dursjer han med oss og sitter litt nede i dusjen.Nå er gutten min 9mnd og veldig veldig glad i vann.

Dere kan jo kjøpe en badebalje på ikea!

Skrevet

http://www.babyproffsen.se/

Søk på bad og se så på BabyCare Badskumdyna. Der ser du ulike varianter på støtte. Jeg har en slik der bebin ligger ned. I begynnelsen kan de jo ikke sitte likvel. Det var veldig praktisk.

Fant ikke bilde på babyshop eller barnas hus.

Skrevet

Ett deilig bad om kvelden er ofte beroligende for babyen - pluss at de synes det er gøy etter hvert å ha badeand og leker - og få lov å plaske litt...

Vi har kjøpt stellebord med mykt kar - som vi kan slå sammen når vi ikke bruker det.

Ellers anbefales TummyTub - skal være som å ligge i magen - ser litt trangt ut - men det er visst helt topp og hindrer kolikk. :-)

http://www.tummytub.no/

Og her: http://www.familieprodukter.no/tummy-tub.html

Skrevet

mener å ha hørt at man ikke skal bade babyen hver dag????

Skrevet

ingen erfaring men den ser trang og kronglete ut mener jeg .... men dem sier nå det er bra. her blir det badekar.

Skrevet

Jeg har kjøpt TummyTub. Hørt flere som er superfornøyd med den. Barna roer seg veldig i den om de er urolige...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...