Gå til innhold

En liten diskusjon på gang her.... Noen synspunkter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg passet barna til mange av lærerne mine da jeg var yngre, og har aldri opplevd at noen har reagert på dette.

Som noen over her sier vil man mange steder ekskludere mulighetene for barnevakt for lærere, dersom de ikke skulle kunne bruke elevene sine.

Jeg mener at en 9. klassing er gammel nok til å passe barn, men dersom noen skal få passe mine barn skal det være noen de kjenner veldig godt, så det lar seg vanskelig gjøre å la ungjenter gjøre det.

Her bruker vi besteforeldre, tanter eller veldig nære venner dersom vi er helt nødt til det, men liker egentlig ikke å ha barnevakt. Er nok litt sær der, men det er mitt valg.

Dersom jeg hadde ønsket en barnevakt utenom vår nære krets av familie og venner hadde det ikke gjort meg noe å bruke en av mine eller min kjæres elever.

Men da snakker vi selvfølgelig om litt eldre barn.

Så her støtter jeg dere begge.

Deg i at du ikke liker å ha barnevakt for mini, og mannen din i at denne jenta er et godt alternativ dersom dere skal ha barnevakt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, jeg er litt hønemor jeg hehe :) vet ikek om jeg hadde likt det selv.

Vet jo at jeg også passet barn på den aleren, og mye yngre også. Men likevel,, jeg har kusiner som går i 9 klasse nå og de hadde ikke fått passe tuppa alene hehe.

Skrevet

Hadde sagt nei, ikke godtatt det

Skrevet

frøken blå: Hvorfor skulle det ikke være lov? Hvordan skal man som lærer til enhver tid unngå å ha elever på besøk? Dattera til venninna mi er eleven min, etterhvert vil vennene til ungene mine være elevene mine, svigerinna mi er eleven min. Ungdommene i korpset som mannen min dirigerer er elevene våre.

Hvor går grensa da?

Skrevet

En iende lassing, det går vel fint stort sett. Gjorde det selv da jeg var så gammel. Vi har hatt barnevakt til småen her, hun er tanteungen vår, kjempeflink jente..

Ang elever, det må en bare kjenne på selv. Her hadde det gått bra, vi bor i et lite sakfunn, alle er nødt til å kjenne hverandre på fritiden. Og fordelen er jo, som sagt, at da kjenner han henne fra før. Men det er jo ikke dere hun i så fall skal omgås, det blir jo barnet ;)

Men egentlig må du bare kjenne på magefølelsen din, eller prøve å bli kjent med henne på egen hånd..

Skrevet

Alvorlige anklager? Om hva da?

Jeg ser ikke noen praktiske hindringer, men vil likevel si at du må følge magefølelsen din.

Skrevet

Jeg var barnevakt hjemme hos to lærere fra jeg var 12-13 år. Hva var vel bedre enn at de kjente meg fra før? Nå var begge disse familiene naboer av oss og faren min var rektor på samme skole.

Og det har aldri hendt at jeg har snoket i noen skuffer når jeg har vært barnevakt hjemme hos noen.

Jeg var også barnevakt noen ganger for kirketjeneren. Var det rart da siden faren min i alle år var med i kirkerådet?

Jeg holder med mannen din. Tror dere kan få yppelig mulighet til barnepass de gangene dere trenger det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...