Gå til innhold

En liten diskusjon på gang her.... Noen synspunkter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har delvis lovet en elev av seg (ungdomskolen) at hun skal få sitte barnevakt for sønnen vår når vi nå flytter. Hun hadde spurt da.

Jeg vil ikke det.

For det første synes jeg det er snodig at elevene hans skal komme hjem til oss, og for det andre er jeg ikke trygg på det.

Om jeg gir vedkommende en sjangse, men ikke føler meg komfortabel med det likevel, blir det jo en lojalitetskonflikt.

Jeg føler meg rett og slett ikke vel med at en 9 klassing skal passe barnet mitt. Vet jeg kan virke rimelig ufornuftig på det område, men følelsene mine kan jeg ikke styre.

Dette er vel og merke evt. de dagene jeg jobber og han skal på ting. Jeg har forklart opp og i mente at slik har jeg hatt det i 2 år, altså sittet hjemme og "forsaket" andre ting. Enkelt og greit fordi lille er min første prioritet.

Synspunkter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes også det er litt rart om en av elevene hans skal sitte barnevakt for dere...

Skrevet

Trenger du synspunkter på det også? Du er moren, og da kan du jo bare si nei!

Skrevet

jeg synes det er feil at barnet skal ha kontakt med sin lærer utenom skoletiden. Vet ikke hvorfor men blir litt feil i mine øyne.

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt problemer med å la en 9.klassing passet barnet mitt, men jeg ville hatt henne på besøk noen ganger først, sånn at både jeg og barnet ble kjent og trygg på henne.

Synes derimot det er problematisk at hun er elev av mannen din. Vil hun fortsatt være det når dere flytter? Hvis det så ville jeg sagt nei. Synes ikke man skal blande jobb og hjem sånn....

Skrevet

feil person å spørre siden jeg er klin lik deg der. Liker kun barnevakt i "viktige" samenhenger, og da kun familie eller nære. Blir annerledes med 4-5 åringer. Her sitter en av mine foreldre, brødre eller tanta mi.

Så sorry P, er på Twintipp sin side her..

Skrevet

Jeg synes det er rart at en elev av han skal sitte barnevakt. Og faktisk komme hjem til dere, bare så du vet det, man aner aldri hvor mye en 9.klassing får med seg, både i forhold til hjemmet deres, og også dere i mellom. Slikt kan spres fort når man er lærer..

Skrevet

Enig med Super Glad, blir litt snodig ja...

Skrevet

Synes det kan virke litt "uproft" av en lærer å "invitere" (blir jo det på en måte, han takker jo ja til spm hennes) en skoleelev hjem for å sitte barnevakt.

Tenk hvor mye snakk det kan bli om sånt som dette.... I den alderen skyr de ingenting for å skvise ut folk de ikke liker, sette ut rykter o.l.

Nei, dette blir feil måte å gjøre det på i mine ører. Mannen min hadde IKKE fått lov til det.

En annen ting, hva vil andre lærere og rektor på skolen si? Ikke at mannen din nødvendigvis bryr seg om det, men er det LOV??

Og nei jeg ville ikke hatt en "fremmed" 9.klassing i hus, ansvarlig for å passe mitt barn!!

Skrevet

Ja, det er litt rart fordi det er en av hans elever, men ikke fordi det er en 9.-klassing. Ungdommer i den alderen kan godt passe barn, men det er litt rart at han skal omgås en elev privat.

Skrevet

De gangene vi har hatt barnevakt har det vært elever av enten meg eller mannen min. En av de få fordelene vi hadde da vi var lærere, man blir godt kjent med ungdommene og vet om de er til å stole på som barnevakt. ;-)

Skrevet

Skjønner for det første ikke at du skal synes at det er snodig at elven hans kommer hjem til dere, når han ikke synes det er snodig... Men som du sier selv kan du ikke hjelpe for hva du føler.

Er utrolig stor forskjell på 9.klassinger. Jeg har en 8,klassing som barnevakt (13) år, og føler meg helt trygg på henne. Hun er moden og flink, og passer også datteren min noen ganger på dagen sånn at bekjentskapet får vedlikehold.

At du har sittet hjemme å "forsaket" i to år, er jo strengt tatt kun din egen feil, og jeg mener det blir rart å straffe han for at han har ordnet seg med barnevakt fordi du har sittet hjemme...

Skrevet

Blir ikke dette også litt favorisering? Det kan hende at andre elever får vite om dette og blir misunnelige, ikke gunstig for han akkurat.

Jeg syns forøvrig at 9.klassinger er for unge til å sitte barnevakt, de kan til nød egne som trillepiker.

Skrevet

Jeg hadde ikke likt å hatt henne inne hos meg tror jeg, men kunne gått med på at ho feks hadde han med seg ut i hagen, eller i en barnepark innimellom! Jeg er ikke så veldig fan av å ha "fremmede" inne hos meg jeg da, av flere grunner. Det at han er læreren hennes er jo heller ikke det optimale..

Skrevet

Var sikker på at alle skulle mene det motsatte av meg her nå, he he:o)

Mannen min er en utpreget never mind type, som tror alt lar seg ordne. Fint på mange områder da, og en sterk motpol til meg.. Men, dette vil jeg ikke.

Og nei, som jeg sier, hva om de snoker rundt, skravler om det på skolen osv. Nei, altså vil ikke det jeg...

Skrevet

Jeg orker ikke tanken på at fremmede sniker i skuffen min, eller lukter på undertøyet mitt, hehe;) Ikke for at så mange har interesse for det, meeen det kan jo hende? ;P

Nei,stå på krava tippen!

Skrevet

Jeg var også sikker på at alle skulle mene det motsatte av deg, sånn som meg... hehe...etter å ha lest alle innleggene spørs det om jeg ikke må skifte litt mening ang å ha en elev som barnevakt. Men at en 9klassing kan være barnevakt er jeg fortsatt enig med meg selv i.

Skrevet

Hehehehe Halden.-DDD *ler*

Jeg er nok litt sær på det område, men men.. he he:o)

Skrevet

forelsak i læreren.. heheh det vedder jeg en 10 på at hun jenta er.

nabo barna vil fryktlig gjærne passe småen men de får ikke lov. men de leker med han her inne mens jeg gjør andre ting. som og lage middag. men jeg vet ikke om jeg ville gjort det når det er eleven hans

Skrevet

Jeg kunne sikkert latt en 9.klassing passe Lucas om jeg stolte på henne og kjente henne.

Men ikke en elev av mannen min, det blir litt rart ja.

Skrevet

Jeg synes ikke det er rart om en elev er barnevakt for lærerens barn, men det er det jo foreldrene som får bestemme.

Likevel ville nok jeg valgt å stole på mannen din i denne saken. Det er jo han som kjenner henne.

Skrevet

hallo? det er jo en stor mulighet for dere til å gjøre noe sammen! Jeg hadde hvertfall benyttet meg av sjansen, mannen din vet vel at det er en skikkelig jente dersom han er læreren hennes?

Jeg satt barnevakt til nabounger og diverse fra jeg var 12, synst det var kjempestas og det synst foreldrene også.

Skrevet

Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Som Oktaviastar sier, det er en av fordelene med å være lærer, man ser hvem som kan egne seg for jobben.

Om vi ikke skulle brukt elevene våre til barnevakt, hadde det ekskludert alle ungdommene i den alderen, for her er det kun en ungdomsskole. Dette har jeg ikke noe problem med, det er jo ikke rarere at de sitter barnevakt hos oss enn hos naboen som er lege eller prest...?

Når det er sagt: Vi bruker barnevakt lite, bare når det er helt nødvendig (eks at begge har møter samtidig), og da primært familie. Men i tillegg til det er det godt å knytte en kontakt eller to til den dagen man trenger en hjelpende hånd. Om en 15-åring passer barnet ditt etter at ungen har lagt seg, det ser jeg ikke problemet med, så lenge dere stoler fullt og helt på han/henne.

I dette tilfellet holder jeg med mannen din :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...