Gå til innhold

Har dere kjøpt barnevogn enda, hvilken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør fordi jeg som fersk mamma lurer på om alle modeller finnes på lager, om noen må bestilles el. og evt hvor lang ventetid det er på forskjellige vogner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vi har bestilt oss en emmaljunga edge duo. håper vi blir fornøyd med den.

Skrevet

Vi har kjøpt Brio Sing. Håper vi blir fornøyd med denne! Svingbare hjul og liten å legge sammen! Vognen var på lager. her er det bare å gå i butikker å se hva som faller i smak!

Skrevet

Er det lang ventetid? Bare lurer på når vi må gå i gang og titte..

Skrevet

Har kjøpt meg en simo kombivogn, svær og god og trygg :-)

Skrevet

Kjøpte Basson Roma vi... :) (duo-vogn)

er strålende fornøyd..hadde den på lager da vi var på januarsalg o kjøpte den.. :)tihi...

drømmevogna vår rett og slett..gleder meg til å starte å bruke den!!

Skrevet

Vi skal ha en Hartan Skater XL duo. Separat sportsvogn- og bagdel, likte Hartan'en vår som vi hadde til førstemann, men som kombi ble bagen fort for liten. Derfor vil jeg ha separat bag denne gangen, slik at den varer litt lenger :o) Syns den er super å trille og lett å manøvrere. Kommer frem overalt :o)

Skrevet

Det er veldig forskjellig fra butikk til butikk hva de har inne til enhver tid. Noen har lager, noen merker er norske som Simo og kan lett skaffes. Andre kommer fra utlandet og kan ta tid. Skal man ha en spesiell og kanskje litt utradisjonell farge så må den gjerne spesialbestilles.

Da jeg var og tittet rundt på vogner fant jeg ut at jeg burde regne 3 mnd bestillingstid for å sikre DEN vogna jeg ville ha.. Er en klar fordel å ha gode marginer, da det er trist å ikke ha vogna klar når den lille er på vei ut;) og ikke minst stress....! Er jo nå man kanskje er i grei form og har tid og ork til å sette seg inn i jungelen.

Er kjempemange fine vogner der ute og alt avhenger av hva dine ønsker og krav er. Vi endte med å kjøpe en brukt Emmaljunga Edge duo vogn for da er vi enda mer frie til å se om og hvilken vogn vi evnt ser behovet for etterhvert som tiden går. Klarte rett og slett ikke å bestemme meg for enten 4 hjul eller 3 hjul da begge har sine fordeler.. blir mer nesten både og her i gården! hehe.. litt vogndilla er farlig..

Mine kriterier er:

Bra kvalitet (helst minst mulig deler, evnt kjent bra merke)

god demping!!

Stabilitet og solid

Bra tilgang til kurv under da jeg bruker den en del

God å trille, godt håndtak

Plass i bag/sportsdel, kan denne legges helt ned?

Minst mulig plastdeler....

Vekt (Emmaljunga er tung men god å trille så måtte prioritere)

Andres erfaringer og evnt tester: www.vogndilla.no er kjekk side!

Og såklart pris og ekstrautstyr osv..

Lykke til med vognvalg. Mye er nok snakk om magefølelse også:) og om man har tid så stikk innom flere butikker på dagtid og få hjelp til å få demonstrert vogner (flest fulltids med erfaring da..)

:)

Skrevet

Hei!

Vi var innom babyshop i helgen og der sa de at på den vogna vi skal ha ( Stokke x-plory) så er det ca 2-3 ukers leveringstid så vi trenger ikke bestille før om flere mnd..

Skrevet

har også bestilt Emmaljunga duo edge...Og de sa at på noen modeller kan d være 3 mnd bestillingstid...Dette fordi di er så populære at de ikke klarer å lage noe lager av de før de selges...

Gjest stockholms tjej
Skrevet

jeg har køpt emma ljunga mondial duo combi white leather=) bare så fin vogn syns jeg=)

elsker den vognen....

Skrevet

Vi bestilte vår vogn første uka i februar. dama i butikken sa den skulle være i butikken klar til henting i slutten av februar. vi har termin 9 mai, godt å få vogna i hus litt før:)

Skrevet

Vi har kjøpt Jane Slalom Pro i Sverige vi da. Den kjøpte jeg allerede i november/desember skiftet.

Har termin 17 mai.

Skrevet

Vi har kjøpt brio duo. Ikke den happy-varianten, men den gode gamle. Hadde en sånn til førstemann og var strålende fornøyde. Skikkelig gode dempere, for oss som bor litt landelig til ;-). Hadde superflaks med salg også -fikk den til nesten hav pris og i den fargen vi ville ha. Hadde nok ikke stresset med å kjøpe enda, hadde det ikke vært for det :-)

Skrevet

Vi har ikke kjøpt enda, men tror vi har bestemt oss for TFK joggster twist. den er det 2 ukers leveringstid på så har enda litt tid. Terminen er 1. juni

Skrevet

Vi har vært ute og kikka i dag, etter masse research på internett. Bestemte oss for den vi egentlig hadde blinka oss ut på nettet også; Emmaljunga smart duo combi. Falt pladask for den på de aller fleste måter, og etter å ha sett på andre vogner (bl.a. simo sine) blir vi bare sikrere og sikrere på at vi har valgt riktig. Har ikke helt bestemt oss for farge enda, men dama i butikken der vi var og så (Trondheim, tror butikken heter Bebito eller noe?) sa vi kunne risikere så mye som tre måneder bestillingstid alt etter farvevariant fordi den kommer i 11 farger og de produserer kun en farge i uka... Så får vi se, hvilken farve vi ender på :)

Skrevet

Har kjøpt emmaljuna mondial duo combi:) heelt nydelig vogn i lyst beige skinn:)

Skrevet

Her har vi fått i hus en BabyTravel Grizzly som er kjøpt på Babyshop. Er nok ikke den vogna som er av absolutt beste kvalitet, men jeg falt så for den da vi var å så på den. I tillegg var den på tilbud (kostet bare 2000 kr) og det er midt i blinken ift vårt budsjett. Vi har jo ikke fått prøvd den ordentlig enda, men den virker både stødig og solid nok =)

Skrevet

jepp anonym...i skinn!!!

Skrevet

Hei Babyhåp.

Tror nok at det kan lønne seg å være ute i god tid før termin da de fleste butikker har lite på lager. Det er jo så mange varianter og farger å velge imellom så det skal vel godt gjøres å ha alt på lager.

Selv bestilte vi i januar og jeg har termin 03. juni. Valgte Emmaljunga Edge Dou Combi denne gangen og de hadde ikke den fargekombinasjonen vi ønsket på lager. Denne var det tre mnd. bestillingstid på så det kan nok lønne seg å være ute i god tid for sikkerhetsskyld:-)

Gjest stockholms tjej
Skrevet

ja har køpt den samme emmaljunga vagnen i vit skinn....=)

de er sinnsykt fine de vognene=)

Skrevet

Svart emmaljunga classic sport med hard bag:) var så billig, så da ble det den isteden for duo egde(som forøvrig er "drømmevogna"hehe)

Skrevet

Vi skal ha Emmaljunga duo edge combi i fargen Elk! Svart og brun..Er så fin den!! Og så kjekk.. Etter å ha vært å prøvd masse andre typer vogner så var det til slutt den vi (uten tvil!!!!!!!! ) endte på. Den måtte vi regne mellom to og tre måneders levering på, så vi skal bestille den nå i februar så har vi den iallefall i god tid før bebisen kommer!! Men de sa på butikken at noen farger og modeller hadde de inne og kunne tas med på dagen. Men nei! Jeg skal ha min Elk!! :-)

Skrevet

Har kjøpt blå Musty Urban Rider, "full pakke". Men lurer på om vi ikke kjøper en Jane slalom Pro som tilleggsvogn, fikk aldri bestemt meg for hvem jeg ville ha, så da tar jeg gjerne begge ;o) (må bare komme meg til Sverige en tur først)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...