Gjest Skrevet 12. februar 2008 #26 Skrevet 12. februar 2008 Ja, jeg er selvsagt enig, men pr i dag er det en utopi. Mange foreldre er alt for slappe, og man trenger ikke mer enn 2-3 uromomenter i en klasse for å ødelegge. Jeg jobber selv i en stor Bergensskole, så vi ser det nok fra litt ulikt ståsted. Vi har seks klasser pr trinn med 30 elever i hver klasse.
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 12. februar 2008 #27 Skrevet 12. februar 2008 Mulig du velger å være trangsynt når du leser det jeg skriver. Jeg har tro på at vi som foreldre kan lære barna våre noe skolen ikke har ressurser til. Jeg mener ikke at det vi lærer barna våre nødvendigvis er bedre enn de de lærer på skolen, men at de har behov for begge deler.
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #29 Skrevet 12. februar 2008 Helt enig, applaus til Spetakkel, hun vet hva hun snakker om, og av den bitte lille erfaringen jeg har støtter jeg henne fullt ut! Folk generelt har altfor liten kunnskap om hvordan en skolehverdag fungerer som lærer. Jeg var endel vikar før jeg begynte på pedagogikk og først når jeg begynte på ped begynte jeg til det fulle å forstå hvor sinnsykt mye lærere faktisk gjør som aldri kommer frem og som nesten ingen ser fordi det er "usynlig" arbeid og det har også fått meg til å endre meg som mor. Altfor mange foreldre overlater altfor mye oppdragelse til barnehage og skole, når jeg er på mellomtrinnet bruker jeg faktisk nesten halve timen i en urolig klasse bare til oppdragelse (be elevne sitte i ro, være stille, ikke kaste viskelær osv, sov) er det rart de lærer lite tenker jeg noen ganger når vi ikke har lov å kjefte på dem omtrent engang og foreldre blir hysterisk om vi "straffer" deres små gullunger med ekstralekser eller annet når de absolutt ikke klarer å oppføre segi timene. Hva vil man egentlig ha av lærere? Kunnskapsformidling til barna eller oppdragere? Phu... ble mye og sikkert ikke det HI spurteom, men godt å få ut! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå