Gå til innhold

Ang jævla helsenorge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må jeg innrømme at jeg ikke leste denne tråden godt, men jeg kunne ikke unngå å se at du sammelikner her med USA - og da måtte jeg bare le litt!

Min "gamle" mormor er fra nettopp USA og banner og steiker det Norske helsevesenet - hun mener harnakket at man ikke opplever å bli ttt på alvor her, slik man gjør i gamlelandet!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde vel hun pengene i orden? Poenget her er at ungene våre får samme behandling uansett hva foreldrene tjener. Poenget her er at alle får hjelp samme hva de tjener og betaler i skatt. Poenget er ar vi har sykelønnsordninger, permisjonsordninger og andre ordninger som tar vare på oss når vi ikke kan fungere 100%. Men igjen, alt er ikke helt supert. Men det meste er bra.

Skrevet

Det er mange i Norge som lider nød. Selv om de vet hvilke tråder de bør trekke i. Riktignok er de fleste av dem narkomane eller alvorlig psykisk syke.

Skrevet

Min familie har fått masse hjelp av "jævla helsenorge".

Jeg håper at jeg i framtida ikke får bruk for å "kæsje inn" det av "mine" skattepenger som blir brukt på helse (håper vi holder oss friske)

Jeg kjenner også til folk som har hatt problemer med leger og sykehus (pga veldig sjelden diagnose), men alt i alt så er vi utrolig heldige her i Norge.

Skrevet

Hehe, den er grei. :) Jeg bare liker å kverulere jeg :)

Skrevet

Jeg synes ikke du er særlig rettferdig her. Det er ikke så veldig vanskelig å skjønne hvilket innlegg du sikter til, mens du pakker det inn som "generelt".

At et innlegg som var en åpenbar "utblåsning" over en situasjon som innlegger der og da opplever som frustrerende, er virkelig lavmål.

Det må da være lov å ha en utblåsning på Dib.

Ja vi har et flott helsevesen her i Norge, og 70 % av de som får hjelp har all grunn til å være superfornøyde, men det er en hel del andre som nok ikke opplever det på samme måte, pasienter som står i kø i mange år og venter på alt fra diagnoser til operasjoner, som til og med dør i helsekø, som ikke engang får hjelp for kreften og reiser til Tyskland og blir kreftfri der, fordi norske leger ikke ville behandle et "håpløst" tilfelle.

La oss snakke om alle som blir feilbehandlet, eller hvor mange små som dør under svangerskapet eller fødsel pga "feilvurderinger". Eller de kroniske syke, de er jo ofte også de fattigste i dette landet, endel av dem har det ikke et hakk bedre enn de som har det vanskelig med helsa i USA, som kveles av de skjulte avgiftene som ligger i egenandeler og dyre medisiner som ikke er "godkjente" og som de må betale full pris på selv.

Alvorlig talt du skal ikke lese aviser eller se på nyhetene mange dager her i Norge så ser du alle historiene der HelseNorge svikter, det begynner å bli mye, det er ikke lengre en bare liten gruppe.

Hvorfor tror du flere og flere i dette landet velger å ta seg råd til helseforsikringer ??

Jeg har mange mange eksempler, og det er det nok sikkert flere som har.

Jeg er enig i at det er mye syting i dette landet, men dra nå ikke alle over en kam, det er jaggu flertallet av den jevne mann og kvinne som yter i dette landet.

Og når du først er igang og klager over andres syting så kan du vel ta litt ut på de som klager over at de må dele "permisjonen sin" med barnefaren, og sammnelign gjerne med USA.

Skrevet

Amen. Hovedinnlegget her er noe av det beste jeg har lest på lenge.

Vi har (med to premature barn og en kronisk syk mann) fått opplevd de virkelig gode sidene av helsenorge. Vi har et ufattelig bra system her i landet.

Skrevet

joda, er enig med dere!!! MEN det er unntak!!! Absolutt er der unntak....

Og vi har et bra system i norge - for det meste! Men mye fungerer absolutt ikke slik det burde!!! Og da snakker jeg ikke nødvendigvis om helse - norge, men norges system....tro meg - jeg vet!

Skrevet

Jeg er helt enig med deg i at vi har det veldig godt og at vi ikke burde syte pga at staten ikke bestandig ordner opp umiddelbart. Likevel er det noen ganger man står i en vanskelig situasjon. Noen ganger er det godt bare å få øst ut litt frustrasjon, uten å være så veldig reflektert. Noen ganger kan det til og med være greit å bruke "staten" som syndebukk for alle problemer. Man kan jo være takknemmelig 99 av 100 dager, men den ene dagen man ikke er det er den dagen man har behov for å skrive.

En annen ting er noe jeg leste i et intevju. En mann, som hadde vært utsatt for en forferdelige ting, som virkelig satte perspektiv på livet, sa på slutten av intevjuet at uansett hvor bagatellmessig de fleste av hverdagens problemer virket etter det han hadde vært igjennom, så forbeholdt han seg retten til å bli skikkelig sur og irritert av en parkeringsbot, til og med når den var fortjent.

Skrevet

Jeg skal lukke min munn for evig og alltid, for jeg har "brukt opp" mine skattekroner i helsevesnet.

Måtte ha legehelikopter (som kom laaaaaaangt fra) og fødte prematurt. Og tror nok den behandlingen i de to månedene jeg og mini lå på sykehuset, kostet nok mer enn hva jeg har betalt i skattekroner.

I tillegg bruker jeg både vei og andre "goder" staten bekoster daglig, så... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...