Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Jeg blir så vanvittig lei furtinga og sytinga deres. FAEN. Vi betaler skatt. Ja vel. I USA kjøper de seg helseforsikring, som i grunn ikke dekker noen ting pga juridiske spissfindigheter, og den koster i gjennomsnitt 12 000 dollar i året. Det er ca 60 000 kr det. Og i tillegg betaler de noen prosent skatt. Jeg har hatt en prematur unge på sykehus, gjennomsnittpris på en unge født 12 uker for tidlig i USA er 1 000 000 dollar. Og det hadde jeg sikkert måtte ta av egen lomme. Pga fødselshistorie fra tidligere. Får man kreft blir man behandlet til man er frisk. Har man sykt barn på sykehus over lang tid får man pleiepenger, vi har 1 år permisjon med lønn og hundre andre ting. Vi har det så utrolig bra her i landet, men likevel mener dere at staten skal oppdra ungene deres i enda større grad. Krav meg her og krav meg der, hva kan du yte tilbake?
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Noen trenger det perspektivet der ja. Jeg gir gjerne etter evne, og håper folk får etter behov - men det finnes grenser for sutring og krav. Når en tenker på det en betaler i skattepenger og hva en får tilbake, er det få i Norge som bør føle seg urettferdig behandlet på sikt. På samme måten som alle alltid klager på HS. Det er et tilbdud, og det finnes andre måter å ordne opp i dine problem...
Carnivale Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Amen, blir helt matt av syteriene her inne. Og er det ikke helsevsenet så er det skatten, erd et ikke skatten så erd et politkerne, og aller helst ALLE; for de vil helst ha betalt av staten i huet og ræva for å gå hjemme og føde unger. Survekjerringer.
Gjest ->>- Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Amen. "Men jeg betaler jo skaaaatt, jo!" Big, fucking deal, liksom. Morsomt nok er det gjerne de samme whimpene som syter over skattenivået også.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 halleluja for helsenorge! Mine amerikanske venner bare henger med munnen åpen når jeg forteller om helsesystemet vårt! De fleste aner tydligvis ikke hvor bra vi har det!
Scorpiogi Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Men vi bor ikke i USA, vi bor jo i Norge. Å sammenligne på den måten blir ikke reelt. Det lotteriet vant man allerede da en ble født her. Yte tilbake? Det er jo norges befolkning som bekoster det! Da må en jo ha lov til å sette spm ved hvordan det brukes, mener nå jeg.. Og det er forøvrig ikke snakk om å oppdra i større grad, hvis en har sykt barn og trenger helse"service".. Det er vel heller nødvendig.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 Alle vet vel at vi ikke bor i usa, men man må få ting litt i perspektiv og ikke bare forlange mer og mer!!
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #9 Skrevet 11. februar 2008 Amen! Selv om det av og til skjer mye rart, og mye som knapt er tilgivelig i norsk helsevesen... Likevel - det er ikke grunn for å syte over "mine skattepenger" for det...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 11. februar 2008 Og skattepengene MINE. Vil ikke at skattepengene MINE skal gå til ditt og datt. Nei vel.
Gjest ->>- Skrevet 11. februar 2008 #11 Skrevet 11. februar 2008 Ja, Norge driftes bare av skattepengene ... Poenget er vel mye at "mye vil ha mer," men skattene vil man i hvert fall ikke øke. Om man har sykt barn så har man rett på fri og beskyttelse mot å miste jobben. Er det ikke fantastisk? Om man får dårlig økonomi som følge av fraværet uten lønn har man rett på hjelp fra sosialkontoret. Er det ikke fantastisk? Sånn i motsetning til i samfunn der slikt faktisk kan være et problem.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 11. februar 2008 "gjør din plikt, hevd din rett" ikke alt blir rettferdig hele tiden. men det trodde jeg mora di hadde lært deg. Og jo, du mener at ditt svaklige barn (dårlige gener) er statens ansvar. Du valgte å få barn, du får tåle steken.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 11. februar 2008 #13 Skrevet 11. februar 2008 Endelig noen som tør å si det mange tenker!!!!!! Få få få, og så sippe litt om at vi betaler så mye skatt.. Når skal folk fatte hvor fantastisk bra vi har det i Norge? Jada, noen ganger vil man bare få ut litt frustrasjon etter sykdom og lignende, det er forventningene enkelte har som sjokkerer meg..
Scorpiogi Skrevet 11. februar 2008 #15 Skrevet 11. februar 2008 Perspektiv ja! Da bør vi heller bruke land som Somalia og lignende. Det er perspektiv det!.. Og det er ikke nødvendigvis syting bare fordi man kommer med kritikk. Forøvrig, ikke alle som har råd til å ta ut ulønnet permisjon, bare for å dra noen konklusjoner ut av den andre tråden. Og det er vel ikke helt rett at en skal "havne på sosialen" bare fordi man har et sykt barn. Noen er uheldige og har barn som plages med en hel del...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 11. februar 2008 Alt er ikke perfekt, fordi systemene drives av mennesker og mennesker gjør feil. I et kjør. Men det er da ikke helsenorge sin feil at ungen er syk? Ungen har helt sikkert fått behandlingen den trengte gratis, noe utlegg til medisiner men det er alt.
Scorpiogi Skrevet 11. februar 2008 #17 Skrevet 11. februar 2008 Hehe, litt dårlig reklame for å få barn da. ikke få sykt barn, da må du klare deg selv. Du får'kke noe medlidenhet fra oss!" Tåle steken, det er litt pussig å si det sånn. Det er jo det som er meningen, derfor menneskene er her jo, for å forplante seg videre!
Gjest ->>- Skrevet 11. februar 2008 #18 Skrevet 11. februar 2008 Den naturgitte meningen er vel helst at slike barn skal dø og fjernes fra gen-poolen.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #19 Skrevet 11. februar 2008 Du har ikke betalt stort for din sønns behandlig har du? Leger, sykehus? Alt er gjort for din sønn. Men du klager over at du ikke får mer penger? Og som noen andre sa, det finnes 20 ekstra dager å få for de med syke barn. Har du søkt om disse? Har du undersøkt hva slags rettigheter du har? Eller klager du bare?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 11. februar 2008 Soamlia har en kultur som vi ikke kan sammenligne oss med. Det har USA, men det er ikke sikkert at du har oppdaget det? Derfor brukte jeg USA som eksempel. Hva sa nav da du snakket med dem om din situasjon?
Scorpiogi Skrevet 11. februar 2008 #21 Skrevet 11. februar 2008 Jeg vet ikke hvem "du" du mener Doppler, jeg har ikke klaget over noen ting jeg! Tror det er en misforståelse her, det var ikke jeg som skrev det andre innlegget, hvis det var meg du siktet til nå..
Sjefsmegga Skrevet 11. februar 2008 #22 Skrevet 11. februar 2008 Vi er nok utrolig priveligerte her i landet. Enkelt og greit...
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 11. februar 2008 #23 Skrevet 11. februar 2008 man kan si hva man vil om helsenorge, men når det gjelder så stiller dem virkelig opp!! de kan nok være litt treige til tider, men vet man hvilke tråder man skal dra i er det ingen i noreg som lider noe nød!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #24 Skrevet 11. februar 2008 Beklager, tolket det dit hen at det var du som forfattet det andre innlegget.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 11. februar 2008 #25 Skrevet 11. februar 2008 Gravide har d topp, og etterpå også..altså når barnet er født..Men d finnes grupper som har altfor lite hjelp.Eldre feks..De får ikke engang gå på dass når d passer dem!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå