Gå til innhold

Når dusjer dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2-ukers nydelig liten krabat liggende ved siden av meg i vugga si. Pappaen begynte på jobb i dag. Når dusjer dere andre som har nyfødte......................? Føler for en dusj nå, men hva om han våkner like etter at vannet er skrudd på, han har jo ikke akkurat rutiner enda....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dusjer ofte om kvelden nå når jeg har fått nr.2. Før kunne jeg nesten ikke gå ut av huset uten å ha dusjet på morgenen. Men nå må jeg fint bare dusje om kvelden. Eller stå opp i 6 tida og dusje før de er oppe da. Det hender det også he he.

Men når mine var så små så lot jeg enten døra ut fra stua og inn på badet stå på gløtt, eller så la jeg ham på gulvet på badet på et teppe. Men viss du bruker 5-10 min i dusjen kan du jo bare gå inn å høre til han så fort du har surra et håndkle rundt deg. Blir jo nesten ikke lenger om han gråter mens du er på do eller setter på en maskin med kler el.

Skrevet

Men, kan han ikke ligge i vugga mens du dusjer?Ta den med deg på badet eller no.. Eller han kan ligge på gulvet.

Skrevet

Når Leah var så lita så hadde jeg kurven med henne i med på badet, om hun våkna og surket/gråt så snakket jeg med henne og dusjet ferdig i full fart:) Hun sovnet ofte til lyden av det rennende vannet hvis hun ikke allerede sov, og våknet når vannet ble slått av.. Syns fortsatt det er et stress med å dusje når jeg er alene med henne, men nå er hun enten med på badet(men det er upraktisk for vi har flyttet og har bittelite bad) eller så dusjer jeg på kvelden når hun sover og har med babycallen..har kun vært nødt å løpe søkkvåt ut av dusjen en gang, men nå er hun bittelitt mer forutsigbar..6 mnd:) Lykke til og gratulerer så mye med gutten:)

Skrevet

Om mornigen stort sett :-) Nå er ikke mini nyfødt lenger da, men har gjot det slik hele veien. Enten før pappaen går på jobb og da kan se etter bbyen eller så bare håper jeg på det beste og skyder meg. Nyfødt er jo greit da, da ligger dei ro, verre nå som mini reiser seg opp overalt, trekker ut skuffer, detter og slår seg på flisene osv, har aldri dusjet raskere jeg, hehe... Nå kan de to eldste se etter ham litt også da, det hjelper jo på, men gjorde det slik da de var små også. Du får dusje raskt og håpe han ikke våkner, evt ha ham med deg inn på badet slik at du kan stikke hånden ut og bare gi smokken, legg ham på en matte eller håndkle på gulvet. Selv synes jeg det er greiest når ungen er våken og titte på meg mens jeg dusjer, ikke at jeg liker å bli beglodd akkurat, men da ser ungen en og blir beroliget av det :-)

Skrevet

Nå legger jeg gutten (5 1/2 mnd) på leketeppet mens jeg dusjer om morgenen, etter at han har spist og er stelt. Da han var helt liten ventet jeg til han sov i bagen før jeg løp i dusjen. Ble jo ofte noen timer for meg å gå rundt i morgenkåpa :P

Skrevet

Når lillemor var bitteliten dusja jeg om morningen, mens hun lå og sprella på badegulvet. Men så begynte hun å åle seg bort til meg i dusjen, og da får jeg ikke brukt såpe og slikt, så nå dusjer jeg om kvelden mens pappan leker med henne. Noen ganger blir hun med i dusjen (hun elsker å dusje :) for jeg bruker jo ikke såpe hver gang.

Skrevet

Når knerten var mindre så dusjet jeg med han liggende å sprelle på badegulvet. Men nå er han 6 mnd, og er veldig nysgjerrig, så da er det ikke så lett lengre. Så nå dusjer jeg uten å vaske håret om kvelden, og vasker håret om morgenen. (Står med hodet nede i badekaret.....) Da er det lettere å ha en viss kontroll med lille-sjefen.....

Skrevet

Husker ikke hva jeg gjorde da de var så små, men tror ikke de var mye større før jeg lot dem ligge på badegulvet og sprelle mens jeg dusja.

I mange måneder nå har vi hatt som morgenrituale at jeg dusjer rett ettter at jeg har tatt av dem pysjen. Så får de sprelle nakne mens jeg dusjer og kler på meg. Av og til blir de trøtte og begynner å gråte, så det må gå litt kjapt! Men nå har vi gjort dette hver morgen i minst 4 1/2 mnd, så de er vante med det.

Det er jo egentlig enkelt jo mindre de er. Gruer meg til de begynner å krabbe...!! ;o) Men nå legger de seg så tidlig at det jo går an å ta en kveldsdusj.

Skrevet

Siden jeg ikke har vugge, så har det blitt til at jeg tar vognen inn. Den triller jeg med meg hvor jeg enn er;-)

Også på badet når jeg dusjer, virker som hun liker godt lyden av vann for hun blir helt rolig på badet;-)

Så jeg dusjer når jeg vil, oftes om morningen.

Skrevet

Som oftest på kvelden, men innimellom når lillegutt tar en morgenblund eller at jeg tar han med meg på badet.

Skrevet

Har baby på 2 mnd og dusjer om morgenen, før det første måltidet hans. Tar ham opp med en gang jeg hører han er våken (venter ikke til han begynner å gråte...da er det mer tricky), legger ham på badegulvet, enten på et teppe eller i vippestolen (har en sånn som man kan legge helt ned, med vibrering, fra Fisher Price - SUPER).

Prater med ham hvis han begynner å sutre, og sørger for at han har en leke eller et bilde med sterke farger å se på. Fikk en del kjekke ting i velkomstpakken fra Go' Boken som jeg har fått god bruk for. En babygym kan gjøre samme nytten. Dusjer veldig kjapt hvis nødvendig... :) Tar heller de lange dusjene med skrubbing og sånt når pappaen er hjemme. :)

Skrevet

Hvis hun sover tar jeg med babycallen på badet, den lyser hvis hun lager lyd så jeg holder øye med den gjennom dusjkabinettet. Hvis hun er våken får hun sitte i vippestolen inne på badet, da ser jeg om hun begynner å gråte. Idag har storeboren på 2,5 år vært hjemme pga feber, hun satt i vippestolen rett foran dusjen og han satt ved siden av.. :o) Greit med tilskuere.., he he.. Blir kjappe dusjer da..

Skrevet

hm, føler meg fryktelig heldig for slike ting har aldri vært noe problem for oss. da tulla var liten lå hun i vuggen i stuen men s jeg dusjet på morgene. kan ikke forlate huset uten å dusje først!!! nå ligger hun på leketeppet i stua,hun gråter aldri!!:) hun liker å ligge for seg selv...

Skrevet

Jeg står opp og dusjer først, mens lillejenta og pappa får en liten kose og lekestund i senga før de står opp. Mens hun var liten tok jeg med meg kurven eller senere vippestolen inn på badet de gangene jeg ikke rakk å dusje før pappaen gikk på jobb.

Skrevet

Da tulla var lita hadde jeg henne med på badegulvet, men nå som hun er 8 mnd er ALT spennende og badet er jo full av feller. Vi har derfor kjøpt en reiseseng. I den har vi leker også setter jeg den rett utenfor døra slik at hun ser meg. Hun trives veldig godt oppi der. Hun er vant til at jeg dusjer og ligger og ser på. Et tips frisøren min gav meg, var å la barn bli vant til å høre på hårføner (jeg føner håret hver dag). Da blir de ikke redde når de kommer til frisøren senere. Så her er det full stæsh av mor hver morgen.:-D

Skrevet

har bad og soverom ganske nært,så vis han er våken legg i han i senga med noen leker mens i dusje.da ligg han å kose å prate for seg selv.han e 6 mnd no,å kan ikkje ligge på gulvet uten tilsyn.kommer seg overalt no..

Skrevet

Jeg venter til samboer kommer hjem, da kan jeg dusje uten å være redd for at skatten skal våkne. Ble lite dusjing i begynnelsen fordi jeg ammet som en gal (glupsk liten gutt...), men gikk egentlig bra hvis jeg hoppet i dusjen rett etter amming, så passet pappaen på :-)

Skrevet

Jeg dusjer etter hun har sovna for natta, da løper jeg ned til mamma og gir henne babycallen.

Kan ikke dusje hos meg før badet er totalrenovert, så jeg må i en annen etasje.

Skrevet

bare lure,hvis ungen våkner,ikke skriker,tar dere ungen opp med engang??

virke som at ingen tør å¨dusje i tilfelle ungen ska våkne?ligger jo trygt i senga da.

Skrevet

Da lillegutt var så liten - om kvelden.

Nå: om morgenen når han sover den første luren sin (han står opp kl 6 og sovner igjen i 8-tiden).

Skrevet

Har egentlig aldri sett på det som noe problem. Dusjer når jeg har lyst og det passer, sånn hver 14 dag ca:) Nei da. Hvis hun sover så sover hun der hun er, og hvis hun er våken så tar jeg henne med inn på badet. Ikke nødvendig å lage problem av noe som ikke er noe problem.

Skrevet

Jeg dusjer kl 7, før pappaen går på jobb. Babyen på 6 uker en enten med meg på badet, eller han ligger og sover. Storebror på snart 2 år passer pappan på! Liker best å dusje om morningen, og dagen min starter så tidlig uansett, så det er bare deilig å starte med en dusj!

Skrevet

Kjøpte ei ekstra stellematte og der ligger hun når jeg skal gjøre mitt på badet. Har gjort det siden hun ble født. Strengt tatt....

Er ikke noen plass hun er så blid som på badet :)

Enn så lenge ligger hun bare å ser på meg :)

Men hvordan jeg skal orde det når hun klarer å bevege seg litt mer selv aner jeg ikke.

Blir vell dusj på kvelden da!

Har hørt flere si det bruker gåstol etc, men jeg synest det er skummelt. Føler barna bør være sett på hele tiden da.

Skrevet

Dusjer hver dag når jeg føler for det. Er lillegutt våken er døren inn til badet åpen. Da krabber han ut og inn som han selv vil samtidig som han leker. Sover han har jeg med meg babycallen.

Har aldri sett på det som noe problem å få tatt meg en dusj. Er han litt sutrete tar jeg han med meg inn i dusjen/badekaret. Han er forresten 8mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...