FrøkenSprøken Skrevet 10. februar 2008 #26 Skrevet 10. februar 2008 Vel, hvem er da "vi unge mødre" som du snakker om? Jeg er selv mor, men har aldri følt meg dømt av Spetakkel. Rart? Eller kanskje har det noe å gjøre med hva man skriver her inne? Jeg har derimot fått god og nyttig hjelp av Spetakkel både når det kommer til amming, og min utdannelse til allmenlærer. Tror Spetakkel er en glimrende lærer, og en utmerket mor til sine barn. Og selvfølgelig er man mer direkte på et nettforum enn IRL. Det er vi vel alle. Blir så lei av at alle unge mødre skal bruke "du dømmer meg BARE fordi jeg er så ung..." hver gang de blir motsagt. Har dere noen gang tenkt at det kan ha noe å gjøre med holdningene deres, eller deres elendige evne til å formulere dere? Jeg forstår godt at mange ser ned på unge mødre, for det er desverre mange idioter der ute. Men det irriterer meg at disse får ødelegge for oss som er unge men allikevel er fullgode mødre! (Og denne var ikke rettet mot noen spesielle her inne.)
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #27 Skrevet 10. februar 2008 Jeg nevnte deg siden jeg antar det var bakgrunn for dette pinlige innlegget her...
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #28 Skrevet 10. februar 2008 Takk =D Både til deg og Mami. Dere er definitivt blant de man ikke merker alderen på. Forstår godt det kan bli frustrerende å havne i "ung mor" kategorien sammen med enkelte her inne...
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #29 Skrevet 10. februar 2008 Jeg skal hvert fall ikke ha på meg at jeg har sagt at Spetakkel er en dårlig lærer, at hun ikke er en kjærlig mor eller myntet noe innlegg i hennes retning. Og jeg er da en kjærlig mor jeg og (selv om annet er indikert...) - men en god lærer ville jeg riktignok aldri vært. Jeg har da heller aldri sagt at jeg ikke har satt pris på den hjelpen jeg har fått av Spetakkel.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #30 Skrevet 10. februar 2008 Nei, det er greit =) Det var ikke du som skrev dette innlegget her.
Blue Lady Skrevet 10. februar 2008 #31 Skrevet 10. februar 2008 Enig! (Det blir litt sånn som når ikke-vestlige roper rasist bare fordi man er uenige med dem om noe som ikke har et døyt med rase, farge ol. å gjøre)
solstråle69 Skrevet 10. februar 2008 #32 Skrevet 10. februar 2008 Dette synes jeg rett og slett ikke Spetakkel fortjente! :-) Vi er uenige i mye, men hun diskuterer (stort sett) på en saklig og grei måte - jeg deler også hennes syn på disse to unge mødre... :-)
Vilja<3 Skrevet 10. februar 2008 #33 Skrevet 10. februar 2008 Hva er alt dette oppstyret med unge mødre, eldre mødre, alder generelt? Alderen har ganske lite å si, selvfølgelig en del. Men en jente på 18 år kan være like moden og reflektert som en på 35. Det er unødvendig og veldig usaklig med kommentarer som unge egoistiske småjenter burde ikke få ansvar for barn, småripsene må slutte å syte, dette sier litt om alderen din osv. Det er en annen ting at man kan la seg provosere og irritere over en viss type mennesker men det har ikke nødvendigvis noenting å gjøre med alder, men om holdninger og f.eks selvbilde til de personene. Man trenger ikke å nevne alder til unge mødre hver gang man er uenig i noe. Jeg ble selv mor som 16 åring og vet hvor tøft og vanskelig det kan være, kanskje spesielt usikkerheten man føler ovenfor de eldre og godt etablerte mødrene. Så kanskje de som er så "godt voksne" her inne kan være litt forsiktig med kommentarene sine innimellom. Lykkelig tobarnsmamma på 24, er jeg ung mor foresten? hehe, vet ikke hvor gamle dere er jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå