Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Jeg har aldri i mitt liv "møtt" en som er så dømmende som det du er. Det er utrolig skremmende at du jobber med mennesker under 18 år, med de fordommene du har. Tydeligvis er dette med "unge mødre" en av dine kampsaker, og du klarer virkelig å få frem at du syns alle som er under 25 er drittunger og uansvarlige, ja, faktisk litt dumme. Stakkars deg som er så fryktelig trangsynt. Du antar og antar, tillegger meg ofte meninger jeg ikke har, vrir og vender på det jeg - og andre "unge" mødre sier - du er rett og slett slitsom... Du må jo hate jobben din? Siden alle under 18 er noen forferdelige drittunger uten evne til å tenke eller gjøre ting.. Du snakker som om du vet veldig mye om meg og andre her ,mens du i realiteten ikke vet noe som helst.. Jeg misunner deg litt for holdningene dine - livet må ha vært veldig lett for deg.. Du gjør meg rett og slett ganske dårlig.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Det er vel du som må være trangsynt,som klarer å vri Spetakkels meninger til denne konklusjonen. Du burde vel snart se at du til tider fremstår som svært lite sympatisk?? (tenderer egentlig mot rimelig uintelligent)
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Heh... Hakkespetten:) Jeg kjent forresten en gang en bergenser som elsket Spetakkel. Hun pleiden å sniffe hodepinetabeletter. Merkelig jente.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Hæ? Jeg jobber med ungdommer i alderen 13 til 15 år, og de aller fleste der er sjarmerende unge. De er fjortis, men har grunn til det. Har aldri sagt at alle unger 18 år er drittunger - det er de da ikke? Skjønner ikke hva dette har med deg/ Siklerotte å gjøre. Dere er jo alltid så utrolig opphengt i hva jeg svarer. Samme hvor mange andre som sier det samme... Dessuten er jeg mye mer direkte her enn i RL, og det tror jeg de mange her inne er. At dere to ikke tåler motgang er ikke min feil. Jeg er en profesjonell og god lærer. Jeg er fast ansatt, og ville nok ikke blitt det hvis ikke jeg var flink. Jeg er også en kjærlig mor til mine to sønner. Kompleksene dine får du jobbe med selv...
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Vel, dette var vel det mest dømmende innlegget jeg har lest på ei stund.
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Hehe.. Forventet meg et sånt svar Jeg har aldri vært opphengt i hva du svarer, men det er jo klart at jeg begynner å lure når du alltid har noe utrolig uhøflig å komme med.. Komplekser? Det får du heller ta på din kappe..
julenissen Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Tror kanskje at du føler deg litt vel truffet og vrir og vender på ting som Spetakkel sier i negativ retning. Oppfatter henne ikke slik...enda jeg er under 25år
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 10. februar 2008 #9 Skrevet 10. februar 2008 Jeg har ingen problemer med å si at jeg har dømt Spetakkel. Syns også jeg har god grunn. Hun dømte meg lenge før jeg dømte henne.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #11 Skrevet 10. februar 2008 Var da ikke jeg som skrev et innegg til deg? Du og Siklerotte irriterer meg ofte- sjelden andre unge mødre. Høflig er dere ikke selv heller - bare barnslig. Blir noe annet når man er barnslig og over 20... Du må vel forstå at ditt hovedinnlegg var ganske drøyt her, men jeg gidder ikke la meg provosere for jeg vet at jeg er god i det jeg gjør. Er du litt misunnelig, kanskje? Ville du også hatt jobb og utdannelse? Vel, ikke mitt problem.
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 10. februar 2008 #13 Skrevet 10. februar 2008 Jeg gadd ikke sende deg en pm. Så ikke vitsen.. Der gjør du det igjen, drar inn ting jeg aldri har sagt.. Nå gidder jeg ikke svare mer, for jeg har sagt det jeg ville si... Håper du har en fortsatt fin kveld..
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #15 Skrevet 10. februar 2008 Jaha? Når da? Jeg tenker tydeligvis mye mindre på deg enn du gjør på meg... Syns for eksempel å huske at jeg skrev hyggelige innlegg til deg om åpen barnehage og hyggelige innlegg til Siklerotte om percentilskjemaer... Dere er derimot veldig opptatt av å ta meg hele tiden. Slitsomt og irriterende.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #16 Skrevet 10. februar 2008 Nå vet jeg ikke hvor gammel du er Mylian, men i dette innlegget fremstiller du deg selv som veldig ung, og lite reflektert..
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 10. februar 2008 #17 Skrevet 10. februar 2008 What?? Jeg har aldri vært opptatt av å ta deg. Klart jeg blir fornærmet når du klarer å dra inn alderen min i ett og alt! Jeg fatter ikke hvorfor du ikke bare innrømmer det.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #18 Skrevet 10. februar 2008 Ja, men alle andre enn meg kan si det, skjønner du. Da gjør det ikke noe, men hvis jeg antyder noe sånt så begynner de små ripsene å sutre.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #19 Skrevet 10. februar 2008 Hvorfor hisser du deg ikke opp over alle andre som sier at Siklerotte er egoistisk og at dere er umodne da? Ikke bare jeg som sa det... To små stalkers...
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 10. februar 2008 #20 Skrevet 10. februar 2008 Hmm... Har ikke stalket deg, og jeg har ikke kun svart deg. Kanskje fordi du var den eneste som skrev at "egoistiske småjenter" ikke burde få barn eller noe i den duren.. Alt går på måten man sier det på vet du..
cherry coke Skrevet 10. februar 2008 #21 Skrevet 10. februar 2008 Fortsår ikke hvofor Spetakkel får dritt her? Siklerotte startet et innlegg som provoserte mange (dels med overlegg) og det var mange andre som svarte....Spetakkel gav absolutt ikke de værste svarene.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #22 Skrevet 10. februar 2008 Percentilskjema var til fin hjelp. Satte jeg fakisk pris på. Og helt ærlig så var jeg vel ikke ute etter deg i noe innlegg her nå? Var vel du som sa at det var synd av jenter som meg får barn eller noe i den duren. Må gjerne få mene det igrunn da.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #23 Skrevet 10. februar 2008 Jeg syns egentlig du skal beklage den dritten du skrev i dette hovedinnlegget. Problemet ditt er at du ikke vet noe annet om meg enn at jeg er lærer og at jeg har to gutter. Jeg velger - i motsetning til dere - å ikke utlevere meg selv her. Jeg syns fremdeles at dere er egoistiske småjenter, og jeg er neppe alene.
FrøkenSprøken Skrevet 10. februar 2008 #24 Skrevet 10. februar 2008 Vel, hvem er da "vi unge mødre" som du snakker om? Jeg er selv en ung mor, men har aldri følt meg dømt av Spetakkel. Rart? Eller kanskje har det noe å gjøre med hva man skriver her inne? Jeg har derimot fått god og nyttig hjelp av Spetakkel både når det gjaldt amming, og min utdannelse som allmenlærer. Tror Spetakkel er en glimrende lærer, og en utmerket mor til sine barn. Og selvfølgelig er man mer direkte på et nettforum enn IRL. Det er vi vel alle. Blir så lei av at alle unge mødre skal bruke "du dømmer meg BARE fordi jeg er så ung..." hver gang de blir motsagt. Har dere noen gang tenkt at det kan ha noe å gjøre med holdningene deres, eller deres (elendige?) evne til å formulere dere? Jeg forstår godt at mange ser ned på unge mødre, for det er desverre mange idioter der ute. Men det irriterer meg at disse får ødelegge for oss som er unge men allikevel er fullgode mødre! (Og denne var ikke rettet mot noen spesielle her inne.)
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #25 Skrevet 10. februar 2008 OISANN!!! Her går det hardt for seg hehe Nå er vel ikke du den mildeste her inne du heller da Mylian, noe dette innlegget kanskje understreker. Jeg synes stort sett spetakkel virker som ei hyggelig dame jeg Har hatt mine diskusjoner med henne selv hvor jeg har vært på nippet til å rive ut mitt eget hår av irritasjon, særlig når hun kommer med disse ung-mor komentarene du nevner og føler seg overlegen kun fordi hun har noen år ekstra på baken. MEN, man må kunne skille sak fra person! Om jeg skulle avsky alle som ikke mener det samme som meg når det kommer til alt, ville jeg vært rimelig ensom her i livet. Selvom jeg er uenig med spetakkel i noe så er jeg oftere enig med henne, og hun blir da ikke noe mindre ålreit som person bare fordi JEG er uenig med henne i noen saker. Det kan da like godt være jeg som tar "feil"... At dere ryker i tottene på hverandre til stadighet har vel kanskje noe med deg å gjøre også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå