Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er heilt enig med piano.

 

Det er ei mykje meir konkret tilbakemelding til dei unge enn ein samtale basert på ei slags diffus evaluering. Unge tenker ofte meir konkret enn oss vaksne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også lærer i ungdomsskolen, og mine elever må også pugge en god del.

Engelske verb, nynorsk bøying, geografi, historie osv.

 

Elevene er ofte mer positive enn foreldrene....

Skrevet

Jeg er selv lærer og mener at det er enkelte ting som bare må pugges. Uten å pugge sløves hjernen. Vi trenger det jo hele tiden! Navn, adresser, nummer, ting man skal kjøpe etc. Jeg mener ikke det er skadelig for barn å lære seg verken gangetabell, sangvers eller andre ting. Man skal selvfølgelig ta individuelle hensyn her som med alt annet.

Skrevet

Jeg er også lærer, og er forholdsvis enig med HI. Pugging er nyttig, men pugging skal ikke benyttes for enhver pris. Varierte arbeidsmetoder er ikke dumt.

Skrevet

Nei, det man pugger skal benyttes, settes i sammenheng, aktiveres, brukes fortløpende over en periode i hvert fall - men det er så rart at de fleste skjønner at gangetabellen bør pugges, mens det er ett fett med historie, for eksempel.

Skrevet

Hver gang jeg har scrolla meg forbi har jeg lest: "Pupping på skolen"...

 

 

Uff, nå må jeg gå å legge meg! *sukk*

Skrevet

Datteren min på åtte år pugger norsk, engelsk og matte hver eneste uke. Ord og gloser til diktater, og gangetabell til gjennomhøring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...