hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 9. februar 2008 #26 Skrevet 9. februar 2008 Det spiller ingen rolle hva som er sunnest for det er to forskjellige "målgrupper". MM er for de som får til ammingen og som synes det er enkelt. MME er for de som ikke får det til. Jeg får for eksempel ikke til ammingen og da er MME best for babyen min. Det sunneste er jo rett og slett at vi mødre ikke stresser oss ihjel med det ene eller det andre. Det er så mange som ammer i dette landet at de som klarer det, gjør det, og de som av ulike årsaker ikke klarer det: ja de gjør det ikke. Så hva som er sunnest er en diskusjon som er helt uinteresant.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #27 Skrevet 9. februar 2008 De som ikke får til å amme - greit. Da er mme en fantastisk erstatning. De som tror at mme er like bra som mm, og lar være å amme av den grunn - dere er jo rett og slett uintelligente og uopplyste!! Antistoffer mot sykdom er viktig i barnets første leveår, og hvem vil vel la være å gi babyen disse antistoffene hvis de kan? Makan til selvopptatthet...
hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 9. februar 2008 #28 Skrevet 9. februar 2008 mulig jeg er naiv, men det finnes vel ikke noen som velger mme hvis amming funker. Det er jo tusen ganger lettere å slenge ut puppen enn å ha med alt utstyr for å ha mme. Tror at de som ikke ammer gjør det for en grunn, jeg.. Eller tar jeg feil?
loveandmarriage Skrevet 9. februar 2008 #29 Skrevet 9. februar 2008 Enig med deg der, det er ganske mye styr å gi flaske. Så hvis man velger det, har man som regel en grunn til det. Det er lettere å legge ungen til brystet enn å måle opp vann, (evt ha i malt) få riktig temperatur på vannet, måle opp pulver, riste, gi mme, vaske flaske, og koke/sterilisere, alltid ha med nok mme, rene flasker osv. Som en annen her inne så fint sa for litt siden; hvis man syns det er lettere å gi mme, så har man tatt riktig avgjørelse. Fordi det faktisk er mye mer å gjøre, enn å ta fram puppen. Valgte å bare svare på dette innlegget jeg, ikke hovedinnlegget.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #30 Skrevet 9. februar 2008 Det er bevist at det er det beste for barnet de første tre månedene. Men de som ikke får det , tror jeg klarer seg like fint :-) Etter 3 måneder er det ingen forskning som beviser at MM er best - det er her de lærde strides. Legen vår mener faktisk at det er bedre å få dem over på MME etter 3-4 mnd - fordi barnet blir mer mett , sover bedre og roer seg mer. Jeg for min del - tror alle barn klarer seg like fint uanhengig av MM eller MME - tenker derfor svært lite på det. Amme kort av mange grunner, men har en frisk og god gutt som har det helt topp :-)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #31 Skrevet 9. februar 2008 Jeg vet at mm er det beste for barnet, men at mme er bra når man ikke får til amming. Tro det kan man gjøre i kirken:)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #32 Skrevet 9. februar 2008 Takk for alle svar:) Skal gjøre mitt for å få til amminga neste gang, og den største grunnen er at det var veldig koselig å amme den lille tia jeg ammet, pluss at det sikkert er mye lettvinere å amme, det tar litt tid med flaske...Men tror fortsatt at gutten min har det like fint med mme. Har ikke vært syk enda, 7 mnd. HI
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #34 Skrevet 9. februar 2008 Farmor fortalte meg at når de ikke hadde nok morsmelk,så var det jo ikke noe som het erstatning.. Så min pappa er fostret på lunken h-melk med sukker i.. Det er jo helt utrolig tydeligvis at han lever...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå