Bare jeg er meg :o) Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Dette er en tragisk historie om MIN familie. For mange år siden ble min tante ødelagt i en bilulykke som 4 døde i. Hva tror dere det gjør med en familie.En mamma,en pappa søster og bror??? Etter laaange uker i koma våkner en jente med hele livet foran seg (17 år) uten språk,ikke hår,lammelser i den ene siden.Familien KJEMPER med henne og gråter med henne i årevis. Folk begynner å snakke....er hun dum?? Skal foreldrene skilles? Har den andre datteren problemer?? Hva gjør det med en familie? Jo,de ønsker å være sterke og KJEMPE videre. Men ikke alle klarer det.Min bestefar tok kong alkohol i en alder av 54.Hva gjør det med en datter som føler det er hennes skyld?? Etter MANGE år så er min tante en person som ALLE vet hvem er.Hun drikker.Hun kler seg rart,hun snakker rart.Hun sitter ensom på torvet og ALLE ser på henne.Gutta i klassen min kastet stein på henne!! Hvorfor.....fordi det var kult...dama var jo gal???? Men vet dere....tanta mi var ikke gal.Hun var verdens snilleste person med mange følelser.Hun gråt og tryglet om hjelp. Bestemor turte nesten ikke å gå ut....ALLE så på henne. Men vet dere hva? Ikke alle visste hvorfor tante var slik.Hvorfor hun drakk,hvorfor hun snakket rart.Men hun hadde mange som var glad i henne og redd for henne. Vet ikke hvorfor jeg skriver dette jeg. Mulig noen kjenner meg igjen her nå.....Dama på bussen kunne vært min tante på en måte. Gikk litt inn på meg....siden episoden er fra Lillestrøm noe jeg også er. Tante er død....fikk fred:o(
Sivalur Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Så trist å lese. Takk for at du delte. Folk burde tenke seg om ja. Jeg svarte aldri på noen av de trådene om damen på bussen, det er bare ondskapsfullt å le av folk på den måten. Og ditt innlegg viser at man aldri kan vite hva som ligger bak. Sender deg en klem.
Gothminister Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Uff,tragisk historie Ja,det er synd att folk har så lite empati. Er rett og slett mangel på kunnskaper om menneskets verdier og liv. Å kaste stein på noen sier hvor lite selvfølelse dem har. Synd folk må rakke ned på andre for å føle seg bedre selv.
Snuppelupp og hengepupp Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Denne synes jeg flere burde lese. Fikk klump i halsen jeg!
Torpekjærringa Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Å, så trist ( takk for at du delte historien med oss - og kanskje får du noen her på dib til å tenke seg om litt !! Vi vet ikke historien bak "byorginalene" - og ofte ligger det både tragiske & forferdelige hendelser bak . Kunne ikke tenkt meg å gått inn å sett på linken om den stakkars dama engang. vil gi deg en klem jeg - venter på sommer`n !
Gjest irismor Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Damen på bussen er faktisk noens familie, tante, søsken osv... Hun er ikke underholdning for mamma25 og andre av hennes standard. Hva hvis det var en av hennes familie som ble lagt ut som underholdning på en skravleside. Personer med psykiske problemer kommer alle aldre og samfunnslag. Og sjansen er stor for at man har noen i sin familie, men at vedkommende ikke tør å si noe. I frykt for å bli hengt ut.
Espoir Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Et veldig trist og tankevekkende innlegg. Fikk meg litt å tenke på hva jeppe på Bjerget sa: "Alle vet at Jeppe drikker, men ingen spør hvorfor Jeppe drikker". Stakkars tanten din (og sikkert stakkars damen på bussen)!
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 Huff så leit dette var:( Folk burde absolutt tenke seg om et par ganger før man ler av, kaster stein på osv mennesker som er annerledes. De har faktisk følelser de også... Og ikke minst familien til denne personen, som er gla i den personen... Tragisk er det at noen kan oppføre seg sånn... Men takk til deg hi, som gir oss et annet perspektiv på dette:) Det var tøft av deg å komme med denne historien:)
Alba44 Skrevet 8. februar 2008 #9 Skrevet 8. februar 2008 Takk for at du ga oss et eksempel på et menneskes livsskjebne, HI. Det bør gi ALLE en vekker!!
Bare jeg er meg :o) Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. februar 2008 Takk. Det er ikke synd på meg.Jeg har lært utrolig mye av dette om mennesker.Jeg er ingen dømmende person....Ingen i min familie er det. Da jeg var mindre opplevde jeg at barn ikke fikk være med meg hjem....jeg hadde jo en gal tante (var naboer)??? Dette måtte jo komme fra foreldrene....eller hva?? Jeg kommer fra en fantastisk familie. Da sønnen min var 5 år og gikk i bhg skulle vi har bursdagsfeiring.Alle guttene ble invitert.Så ringer en mamma meg og gråter i tlf. Sønnen hennes hadde aldri blitt bedt før han!!!!`??? Hvorfor.....jo han var annerledes.Kjenner jeg blir så SINT!! Sønnen min spurte masse om denne gutten.Mamma,hvorfor bruker han bleier,hvorfor snakker han ikke osv. Svaret er enkelt..... Ikke alle er like.MEN mamman og pappan til ****** er like glad i han som vi er i deg....Husk det:o))))))
☆Anonymia☆ Skrevet 8. februar 2008 #11 Skrevet 8. februar 2008 huff så trist...=( det er ikke mange som tenker på at dette faktisk er noen som noen er glade i.. klem til deg
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. februar 2008 #12 Skrevet 8. februar 2008 Kjempe trist historie, venter på sommer'n, klem til deg =)) Men har noen link til denne videoen om hun dama på bussen? Skjønner alle utenom jeg har sett den.
askeladda Skrevet 8. februar 2008 #13 Skrevet 8. februar 2008 Takk for at du delte din historie med oss. Er en tankevekker, det. Jeg gikk inn på linken for å sjekke om det var noen jeg kjente som var på den filmen, noe det kunne ha vært... Var ikke det, men synes faktisk likevel det er sårende og skuffende at noen legger den ut her.
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 8. februar 2008 #14 Skrevet 8. februar 2008 jeg har blitt vist denne filmen før, og jeg synes det er trist at noen kan le av andres problemer/ sykdommer på denne måten. Det er fullstendig respektløst, og selv om personen er anderledes fortjener faktisk hun også respekt, som alle andre voksne gjør.. Hun har helt sikkert familie hun og, og hun har det mest sannsynlig ikke så veldig bra. Og le av dette kan sammenlignes med og sitte og le av en kreftsyk. Til HI: Historien din gjorde inntrykk på meg, og jeg synes du er modig som tør og stå frem og fortelle den!
Dotten Skrevet 8. februar 2008 #15 Skrevet 8. februar 2008 Sender over en stor klem til Venter på sommer'n! Synes det er tøft av deg å legge ut din historie jeg ang. din tante, og jeg hadde også gjort som deg, ang. det å invitere barn. Enten alle eller ingen! Ev. kun en bestevenn/venninne og ev. unger i nabolaget. Her bør man ikke gjøre forskjell, uansett om noen av barna er litt anderledes! Skulle bare mangle. Sier myyyye om foreldrene til mange barn! Huff! Og disse holdningene vokser dessverre disse barna opp med også! Jeg har selv en anderledesbror med Downs syndrom....!
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 8. februar 2008 #16 Skrevet 8. februar 2008 Takk for din historie Det var rørende å lese! I barnehagen til jenta mi er det en gutt med downs, og alle barna elsker han. Han er jo en skikkelig skøyer Verdens nydeligste lille gutt.. Men et par ganger har Emma kommet hjem og sagt; ****** er rar, han kan ikke snakke.. Hun mener ikke det vondt da, men skjønner at han ikke er som de andre barna i bhg. Da sier jeg til henne at ****** er ikke helt som de andre barna i bhg, men han er like snill og like mye verdt. Da smiler hun bare. Heldigvis blir han godt inkludert i bhg-gjengen, og blir invitert i alle bursdager som er :) Et lite vakkert sjarmtroll som jeg kunne koset i hjel, hehe.. Ang dama på bussen er det selvfølgelig veldig synd på. Men jeg reagerte mer på bussjåføren jeg, som ikke stoppet bussen og lot henne få gå av. Jeg så med én gang at hun fikk et angst anfall, og da synes jeg det er dårlig gjort av sjåføren å ikke slippe henne av så fort det lot seg gjøre. Jeg har selv slitt med masse angst, og hvis jeg ikke kunne forlate situasjonen som utløste angsten min, så fikk jeg panikk! Jeg kunne dytte til folk, løpe og hev etter pusten. Det er fryktelig fryktelig vondt. Greit at mamma25 gjorde et feiltrinn ved å legge den ut her, men mange av oss har jo gjort feiltrinn her inne før. Linken er forhåpentligvis borte nå, så la oss glemme det mamma25 gjorde nå, og være venner alle sammen Klem fra meg!
Under den hvite bro Skrevet 8. februar 2008 #17 Skrevet 8. februar 2008 Takk for at du deler.... har ikke ord....klem
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #18 Skrevet 8. februar 2008 Hadde en gammel-onke som alle kjente til, han var alkohliker, mangla et øye gjode han også...var vondt å høre folk snakke stygt om ham, for han var jo egentlig bare snill, men han hadde rota seg skikkelig bort i livet stakkars. Han var edru i 2år før han døde...og fikk god kontakt med familien sin igjen heldigvis. Mange har en person som er alle "buss-dama" i familien sin..og de er tross alt mennesker de også, og har krav på respekt.
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #19 Skrevet 8. februar 2008 Utrolig sterk historie, Venter på sommer'n.. Det er sterkt av deg å dele den med oss. Jeg har holdt meg unna hele denne ''dama på bussen''-debatten, for det var så mange som sa det jeg hadde å si; at det er helt usmakelig å le av noe sånt.. Det er forskjell på å trekke litt på smilebåndet for seg selv, og å legge ut en link for å drite ut noen. Jeg har ikke sett videoen, men fikk vondt bare av å lese om den så jeg holder meg unna. Skjønner ikke hva som er så morsomt med å holde narr av noen som lider... Jeg har desverre vært vitne til sånt mange ganger selv, og det er like vondt hver gang. Jeg bare fatter ikke at voksne mennesker kan være så grunne at de ikke tenker over hvorfor en person kanskje er som den er, og ikke bare fokusere på hvordan han eller hun er. Jeg har selv et søskenbarn som har autisme, og synes det er grusomt hvis noen skulle le av henne isteden for med henne. Synes utrolig synd på tanten din.. Det var sterkt å lese. Men hun hadde heldigvis dere som var glad i henne. Synes det er fint at du skrev dette, kanskje noen klarer får et annet perspektiv på ting. klemmer fra meg
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 8. februar 2008 #20 Skrevet 8. februar 2008 Rørende historie, ga en tankevekker.. og mange kan lære av denne historien, så takk for at du deler den med oss
Northernlights Skrevet 8. februar 2008 #21 Skrevet 8. februar 2008 Takk for at du skrev historien din.Det er jo sant;alle "sånne" personer har familie. Jeg vet om en mann i Trondheim som hilser på absolutt alle på bussholdeplassen. Han smiler og prater, og ser litt snodig ut, men en likandes kar på alle måter. Jeg vet bakgrunnen hans, og det er trasig når ting får det til å "bikke over" etter tragiske hendelser i familien. Han var engang ingeniør,med kone og barn-Så skjedde det noe tragisk,og mannens psyke taklet det ikke. Han ble som han ble; en av Guds spesielle.
Minnie Mom Skrevet 8. februar 2008 #22 Skrevet 8. februar 2008 Hei Venter på sommer`n. Jeg kjente faktisk deg! ) Vi gikk i klasse sammen på barneskolen og jeg bodde ikke langt fra deg. Jeg bodde i de brune rekkehusene vet du, helt inntil lekeplassen på midten der. Vet ikke om du da husker hvem jeg er...? (vi var flere jenter fra samme klasse som bodde i de husene)... Jeg husker godt din tante og bestemor, tror jeg var med deg dit en eller flere ganger også. Vi lekte faktisk ganske mye sammen i noen av barneårene våre.. ) Veldig fint innlegg, det er så lett å glemme at alle mennesker har en historie og at det er en årsak til at vi er som vi er. Klemmer fra
Pixie Power Skrevet 8. februar 2008 #23 Skrevet 8. februar 2008 Veldig fint at du ville dele denne historien. Altfor mange glemmer at det er et menneske, at det er følelser og tanker som ikke synes. Det er forkastelig hvordan man kan la være å tenke, være blottet for empati, men more seg på andres bekostning. Og jeg ser med gru hvilke holdninger som blir overført til barna...
~~DoraDora~~ Skrevet 8. februar 2008 #24 Skrevet 8. februar 2008 Det er så viktig at vi foreldre i dagens samfunn lærer barna våre å ikke bli fordomsfulle. Vi må lære de å godta alle mennesker. Vi må øke deres kunnskap om hva som kan ligge bak andre menneskers adferd. For det er rett og slett det som er problemet hos fordomsfulle folk...de mangler kunnskap og ikke minst den empatiske evnen... En dag kan det faktisk være en av våre nære som opplever det som hun på bussen opplevde...kanskje er det til og med oss selv som står slik en dag...ingen av oss vet hva fremtiden innebærer.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #25 Skrevet 8. februar 2008 Takk for fine svar alle sammen:o) Jeg er ikke ute etter "å kappe hue" av noen her inne. Men la oss ikke glemme at alle mennesker har en sjebne. Og til deg Minnie Mom: Hmmm....det demrer.Navnet ditt må jo da begynne på S eller R? Om så....klart jeg husker deg:o)) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå