Gjest Skrevet 7. februar 2008 #26 Skrevet 7. februar 2008 Den boka som har berørt meg sterkest, er boka "... og tok de enn vårt liv", skrevet av Per Hansson. Denne boka handler om familien Morset i Selbu under 2. verdenskrig og er en utrolig sterk opplevelse. Jeg har lest boka mange ganger, og jeg gråter like sårt hver gang. Bør gå inn som en av de viktige bøkene man bør lese, synes jeg, for vi har ikke lov til å glemme hva som skjedde i landet vårt og i verden under 2. verdenskrig. Ellers er jeg veldig glad i krim Noen gode krimforfattere: Elisabeth George - skriver om den adelige etterforskeren Thomas Lynley P. D. James - skriver om etterforskeren Adam Dalgliesh Jo Nesbø - om Harry Hole Gunnar Stålesen - om Varg Veum - samtidig anbefaler jeg Stålesens trilogi fra Bergen fra nyttårsaften 1899/1900 til samme tidspunkt 100 år etter. Fredrik Skagens bøker om Morten Martens Henning Mankells bøker om Wallander Kjell Ola Dahls bøker om Gunnarstranda og ikke å forglemme: Liza Marklunds bøker om Annika Bengtsson - de er bare kjempegode! Btw: Jeg har lest så godt som alle disse bøkene, jeg har ikke fått lest alt av K O Dahl foreløpig, men ellers alt. Alt kan anbefales! Skjønnlitterært: Anne B Ragde er nevnt tidligere Anne Karin Elstad skriver godt Anbefaler også "gamle klassikere" som Sigrid Undset, Knut Hamsun, Johan Falkberget, Johan Borgen, Olav Duun osv osv. Det er et hav av gode bøker å velge i! :-)
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #27 Skrevet 7. februar 2008 Bare for å repetere;) Trilogien om Arn av Jan Guillou. Tilogien om Bergen av Gunnar Staalesen. Harry Hole-bøkene til Jo Nesbø.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. februar 2008 #28 Skrevet 7. februar 2008 "doppler" av Erlend Loe. mannen er genial
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #29 Skrevet 7. februar 2008 Doppler er hysterisk. Prøv den på lydbok også. :D
ToPrinsesser<3 Skrevet 7. februar 2008 #30 Skrevet 7. februar 2008 Stieg Larssons 3 bøker, http://no.wikipedia.org/wiki/Stieg_Larsson#Oversettelser_til_norsk
(0_o) Skrevet 7. februar 2008 #31 Skrevet 7. februar 2008 Wallanderbøkene! Skikkelig spennende bøker:) Og De dødes tjern av Andre Bjerke er også verdt å få med seg. ellers kan jeg nevne bøkene til steven king (dyrekirkegården spesielt) og hele isfolket-serien seff;)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. februar 2008 #32 Skrevet 7. februar 2008 seff har jeg hørt den på lydbok. er jo Erlend Loe selv som leser. ler meg i gjel av han. har Erlend Loe som særemne nå og Doppler som hovedbok. så jeg koser meg :-)
Tøysetipp Skrevet 7. februar 2008 #33 Skrevet 7. februar 2008 Jeg er en stor fan av Anne Karin Elstad .. Og mange andre.. men.. Jeg elsket skildringen av boken 'hjem' ... En selvbiografi av hennes liv/oppvekst.. Ikke en bok av den dypere sort.. Men, likevel en bok som gjorde meg varm om hjertet.. :-)
Venezia 1 Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #35 Skrevet 7. februar 2008 Å ja, De dødes tjern leste jeg for noen år siden og den var kjempespennende. Vedr Stephen King - har du lest "Geralds game" og "Cujo"? Og Minette Walters har også mange kjempegode, kjempespennende bøker!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. februar 2008 #36 Skrevet 7. februar 2008 tøysetipp vi kan ikke ha lest samme doppler. det er jeg for trangtsynt til og gå med på :-)
Steinbukk77 Skrevet 7. februar 2008 #37 Skrevet 7. februar 2008 "Antarktis funnet" av Clive Cussler. HAdde puls på ca 150 et par steder i boka. Dritheftig. Skikkelig spennede bok. Så har jeg nylig lest både Drageløperen og Tusen strålende soler av K Hosseini. Nydelige bøker "Der Gud gråter" av Siba Shakib, en afghansk kvinnes mot og livskamp i en brennende region. Helt utrolig skildring dette også. Hørt den på lydbok jeg da, men regner med det blir det samme å lese den. Like bra som K Hosseinis bøker.
cherry coke Skrevet 7. februar 2008 #38 Skrevet 7. februar 2008 Parfymen En kvinnes besettelse syndens høst Ameican psycho
cherry coke Skrevet 7. februar 2008 #39 Skrevet 7. februar 2008 Forfattere: Patrick Suskind Philippa Gregory Marius Gabriel Bret Easton Ellis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå