Venezia 1 Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Tittel og forfatter, takk! Trenger noen nye bøker. Fortell gjerne litt om hva boka handler om også, uten å røpe for mye da!
petite fleur Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Vanskelig å si bare 1 bok....da jeg var yngre, var Beatles av Lars Saabye Christensen favoritten, synes fortsatt den er fin;-) Nå er favorittene alle bøkene om Harry Hole av Jo Nesbø (unntatt kakerlakkene) samt de 2 første bokene i Milleniumserien av Stieg Larsson.
Bella Swan Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Alle tre bøkene til Stieg larsson. "strandrytmer" av pat conroy.
Nusse_83 Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Er kanskje ikke den beste boken jeg har lest, men favorittboken min er "So much to tell you" av John Marsden
jonamam Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Det er mange å velge i da, men noenjeg kommer på nå er: Den hemmelige historien - av Donna Tarrt. (krim) Bienes hemmelige liv - Sue Monk Kidd Arnaldur Indridason( en islandsk krimforfatter som jeg nylig har oppdaget) veldig bra! Drageløperen og Tusen strålende soler, av Khaled Hosseini.
*ale* Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Stemmer i på Hosseini. Kjempebra bøker. Og " Den lille vennen" av Donna Tarrt. Vindens skygge av Ruiz.. Tror jeg han het...
Venezia 1 Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2008 Kan du si litt om hva boka "So much to tell you" handler om?
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 Drageløperen,Alkymisten og Zahir er for tiden på topp 3 Også triologien om familien Neshov da:-)))))
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 Sorry,navn:...Anne B.Ragde-berlinerpoplene,eremittkrepsene,ligge i grønne enger.... Paulo Coelho-Alkymisten og Zahir:-)))
små Skrevet 7. februar 2008 #11 Skrevet 7. februar 2008 Hobbiten av Tolkien, og "det angår også deg".. husker ikke forfatter akkurat nå, men han forteller om livet i konsentrasjonsleiren... Pluss "idas dans"...
Lille Kolibri Skrevet 7. februar 2008 #12 Skrevet 7. februar 2008 Khaled Hosseini får ei stemme frå meg òg. Han kombinerer det såre og vakre så utruleg godt! Ellers er bøkene om Botswana No. 1 Lady Detective (huskar ikkje heilt, men skrive av ein skotte, McCain) ein artig og lettlest beskrivelse av Botswana som gir nye perspektiv på mange ting. Bienes hemmelige liv var òg nevnt over og eg likte den godt.
Gunner Skrevet 7. februar 2008 #14 Skrevet 7. februar 2008 Snømannen av Jo Nesbø eller noe sånt, utorlig bra iallefall Også Tårer i mørket av Donna L. Friess.. Den er utrolig trist da=/
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 7. februar 2008 #15 Skrevet 7. februar 2008 Alle Harry Hole bøkene av Jo Nesbø triologien om tempelridderen arn av jan gulliou
Johanne B Skrevet 7. februar 2008 #17 Skrevet 7. februar 2008 Mannen som elsket Yngve (kommer på kino nå..)-Tore Renberg.. De gales hus - Karin Fossum
Hyacinth Bucket Skrevet 7. februar 2008 #18 Skrevet 7. februar 2008 Triologien om Arn av Jan Guillou. Veien til Jerusalem, Tempelridderen og Riket ved veiens ende. Fantastiske! Handler om livet til Arn Magnusson fra gutt til mann og alt han opplever. Krig, religioner, historie, treller, konger, forbudt kjærlighet, gleder og sorger. Historien utspiller seg på 1100 tallet. Må leses. Pensum!
♥allegodetingertre♥ Skrevet 7. februar 2008 #19 Skrevet 7. februar 2008 Jeg anbefaler Margit Sandemo..... når jeg leser noe av hennes bøker, så kan jeg sitte timesvis å lese....hun skriver så fengende at å legge fra seg boka, er rett og slett vanskelig. Men hun skriver mest serier...men hun har også skrevet noen noveller....og det var en som fikk min fulle og hele oppmerksomhet i 2 dager da jeg gikk gravid med lillemann...og det var "spøkelseslottet"..... Det er også flere gode noveller b.la Jomfruen fra tåkeskogen Tessa Bergtatt Hekser kan ikke gråte Sindre min sønn og mange flere.... Jeg er en Margit Sandemo fan... ))))
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 7. februar 2008 #20 Skrevet 7. februar 2008 Bøkene om Harry Hole, av Jo Nesbø Noen av bøkene om Varg Veum er også veldig bra, det er Gunnar Staalesen som skriver om Veum. Drageløperen! Utrolig sterk bok! Den må egentlig leses. Jeg skal se den på kino også nå, håper de har klart å lage filmen like ekte som boken. Boken til Dagfinn Enerly - Så fort kan livet snu! Utrolig mann han der altså, med en sterk og fantastisk kone som støttespiller! Hva skal vi med stjerner nå - av Espen Olafsen, han mistet kona og datteren i tsunamien i 2004, utrolig sterk historie! Hmm, da skulle du ha lesestoff en stund
Libido- Skrevet 7. februar 2008 #21 Skrevet 7. februar 2008 Beatles Har ikke lest så veldig mange bøker.. blir mest husmorsserier =P
Gjest -<<- Skrevet 7. februar 2008 #22 Skrevet 7. februar 2008 Nekter å kategorisere én enkeltbok som den beste jeg har lest, men kan anbefale f.eks "The Nanny and the Iceberg" av Ariel Dorfman eller "Segu" av Maryse Conde. Paulo Coelho og Dan Brown burde forbys ellerno'.
Venezia 1 Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #23 Skrevet 7. februar 2008 Her har jeg fått flere gode tips. Skal stikke innom biblioteket i morgen og se om jeg finner noe av dette. Takk, takk!
Yoshigirl Skrevet 7. februar 2008 #24 Skrevet 7. februar 2008 Idas dans - utrolig trist, utrolig sterk historie. Triologien til Stieg Larson Alle bøkene om Harry Hole av Jo Nesbø, Kurt Wallander- bøkene av Henning Mankell, Ulvenatten av Egeland, krimbøkene til Tom Kristensen. Bøkene om Maria skrevet av Lisa Marklund. Sann historie om en som blir sammen med en voldelig mann, veldig skremmende at det kan være slik i vårt tiår. Hva skal vi med stjerner nå? Espen Olafsen. Sterk historie! Kanskje ekstra sterk for meg, da jeg nesten mistet livet under tsunamien. Veien til Karlsvogna - Jon Magnus
Gjest rufusa Skrevet 7. februar 2008 #25 Skrevet 7. februar 2008 Immortality... eller udødeligheten på norsk - av Kundera Absolutt HELT fantastisk skrevet.... helt uslåelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå