Gå til innhold

når har/ skal dere ha nummer 2 ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ha en til nå men mensen lar vente på seg. Min gutt er bare 3 mnd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi blir et i begynnelsen av mai, jeg har termin med nummer to i begynnelsen av august. og den blir mye mulig satt tidligere på UL.

Ikke helt planlagt men blir sikkert bra :-)

Skrevet

Lille gutt kom juni 07, tror vi starter prøving i slutten av juni 08 etter vi har giftet oss. Brukte et år på å få bolle i ovnen sist, håper det kan gå litt kjappere denne gange, for det tok på å stadig få negative tester....

Skrevet

Vi begynte litt før storebror ble to, og ble gravide den mnd han ble 2.Kommer nok til å ha nesten samme aldersforskjell mellom nr 2 og 3 også.

Skrevet

Vi har ca 20 mnd, og det går kjempefint. Babyen er to mnd nå. Ikke særlig sjalu storebror.

Til dere som gruer til fødsel nr to:

Jeg kan absolutt anbefale å få nr to. (Ikke nr en..hehe) Første fødselen var helt fryktelig, andre gikk som en drøm. Selvsagt vondt, men det gikk så utrolig mye fortere og greiere. Det er visst litt typisk andre gangen.

Skrevet

Prøver igjen om 3-4 år tenker jeg. Jeg har en søvnsykdom og enormt søvnbehov, så tror ikke jeg takler en til før førstemann sover ordentlig og er litt mer "selvgående" -OG har vært det en stund. Jeg synes egentlig det går veldig fint med baby, men så er det kort mellom "veldig fint" og full katastrofe her i gården, he he! Tror det hadde blitt "katastrofe" med en til om et år eller to bare. Men jeg hadde vel overlevd det og.

Skrevet

17 mndr mellom mine. Ikke planlagt nr 2, hadde jeg kunnet velge hadde jeg nok ventet bittelitt med nr 2 - for at nr 1 skulle ha litt mer språk først - men får forhåpentligvis "payback" for at det er slitsomt nå om en liten stund - i og med at de er så jevne i alder (06 og 07 årskull).

Skrevet

Planlegger 18-20 mnd mellom mine, men man vet jo ikke om det går som planlagt...

Skrevet

Jeg håper at vi kanskje kan prøve på nr.3 på sen sommeren/høsten:) Lillegutt er bare 8 mnd enda,men har allerede lyst på en til:) Vil ikke ha for stor alders forskjell på de:) Vi får se hva det blir til,ikke alt blir som planlagt...

Skrevet

lyst til å begynne å prøve snart.. :) gutten min er 10mndr:)

Skrevet

fikk ei jente den 19 oktober 2007, beg prøvinga igjen i april slik at jeg får evnt første gang i januar igjen, brukte 9 mnd sist derfor vil vi prøve igjen så tidlig vist det skulle ta en stund. .

Skrevet

Her ble det 5 år mellom første og andre. Hvis det blir en til skal det skje om om to-tre år.

Skrevet

Begynte å prøve da gutten vår var 1 år og 10 mnd - så han ble storebror da han var 2 år og 7 mnd:o)

Skrevet

Det er 6 år mellom jentene mine og for oss var det perfekt. Ser at vi er litt utom malen her.. Fordelen med så lang tid mellom barna er jo at nr en klarer seg mye selv, har venner og et kontaktnett og blir ikke i like stor grad sjalu. På den annen side vil de to aldri bli lekekamerater, men glede av hverandre har de jo allerede.

Skrevet

Ja, glede av søsken har man alltid Betty74. :o) Det aller viktigste er at man HAR søsken, ikke hvor gamle de er. Selv har jeg en søster som er 12 år eldre, vi har glede av hverandre vi også, og jeg har ikke følt meg som noe enebarn egentlig.

Så som sagt blir det MINST 3 år til vi begynner å prøve igjen her... men det beste for mors helse er vel at det ikke går mer enn 5 år i mellom har jeg hørt?

Skrevet

Kufiolilla:

Kanskje derfor jeg er så løgen.. he he... Det ble iallefall sagt at jeg ville være som førstegangsfødende igjen, men denne fødselen gikk fortere og greier enn sist, så jeg vet ikke... ( ble igangsatt så det kan hende det hadde gårr fort og greit uansett)

Det er 2,5 år mellom meg og broren min. Jeg er veldig glad i han, men som liten brukte jeg et par år på å prøve å kvitte meg meg han.. He he, litt sjalu kanskje.. Jeg tenker uansett sånn at den aldersforskjellen som passer mor og far best er den som også passer familien og barna best. Man skal ha overskudd til barna sine og jeg følte vel ikke at jeg hadde overskudd til en til før etter 4-5 år.

Skrevet

har en sønn på 8 uker og planlegge nr 2 nå=) nr 1 va ikkje planlagt, men hb eg bler fort gravide

Skrevet

Er 2 år og 11 dager mellom mine to små. Fin aldersforskjell det:) Er akkurat like stort mellomrom mellom meg og storebroren min og.

Skrevet

Starter prøving nå og gutten vår er 11 mnd.

Skrevet

Skal ikke ha fler vi, er fornøyd med han vi har ;)

Men, jeg synes rundt 2 år er perfekt aldersforskjell, er det mellom meg og storesøster :)

Skrevet

HVORFOR SKAL ALLE HA SÅ TETTE??? ikke alle da, men det virker som om det er veldig inn nå! begynne å tenkte på ny baby når en har en liten baby! hvorfor det??? klarer dere ikke å kose dere med den dere har? får dere barn for fasaden? er dere så gamle at dere stresser?

ikke ta det veldig ille opp, disse kritiske spørsmåla, men jeg SKJønner virkelig ikke hvrodan en kan tenke på en ny graviditet når en har en baby på 2 mnd! og at de ikke er planlagte er jo bare bull! en veit jo at en på bruke prevensjon!!???!

Skrevet

ikke sikkert vi skal ha flere enn gutten vår, men om vi forandrer mening, så skal det værtfall være 4 år mellom barna.

ønsker at eldstemann skal kunne snakke, kle på seg, ha venner, skjønne hva som skjer, hjelpe til, og ikke minst... ha helt andre interesser og oppmerksomhetsbehov.

er ikke interessert i å ha to barn som skal sitte på fanget, bæres, ny bleie, kan ikke snakke, må ha hjelp til å kle på seg/spise etc...

har hørt fra familie og venner med to tette at de ikke husker første året til nr 2 for det var travelt..

jeg ønsker personligt å kunne gi 100% oppfølging til alle barna (om det blir flere enn 1) på det nivået de er..

smak og behag regner jeg med..

Skrevet

er 2 år mellom mine 2 gutter. nr 3 skal vi vente me iallefall 3 år:)

Skrevet

20mnd mellom mine 2.

Dette var planlagt. Storesøster har vært mye sjalu på minsten,men dette begynner å gå seg til nå heldigvis.Jeg synest ikke det er så mye strev med 2 bleie unger..(Hun er 22 mnd han er 2 mnd) Dem legger seg begge kl 19 så vi får slappet av på kvelden. Så med min erfaring er det å anbefale. Selv om hun er skikkelig i trass alderen.HJELPE MEG:)

Nr 3 vil jeg nok vente med slik at det blir 2 år mellom nr 2 og 3.Skal jo ha tid til å få av meg noen kg og å jobbe litt før neste kommer.hehe

Skrevet

Poden er nå snart 8 mnd, og vi er begge studenter og blir ferdige neste vår... så skal nok vente med å starte til vi begge er i fast jobb. Så håper gullet ikke er så mye mer enn 3 år når lillebror eller -søster er på vei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...