nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 jeg tenker å begynne når gutten min er ca 2år? ikke sikker enda..
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 tror vi skal begynne å prøve når snuppa er snart 2 år kanskje. Vet jo ikke hvor lang tid det kan ta heller. sist tok det 2 år:(((
To under Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Det er 2 1/2 år mellom mine jenter. Veldig fin aldersforskjell synes jeg da:-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Vi kommer sikkert til å begynne å prøve når mini er nærmere året. Jeg hadde lyst på en til nå mini var 2mnd!! men hodet sier jo at jeg bør vente. Så satser på å ha ca. 2 år mellom de
woo-woo Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Vi og har tenkt å begynne etter jeg i hvertfall har jobbet et halvt år og når lillegutt er rundt 1,5 -2 år
Lille nuffe Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Når snuppa er rundt 2, tenker jeg vi begynner å tenke på det ihvertfall.
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Har litt under 2 år mellom mine to eldste og er veldig glad jeg har dem så tett. Det er 2 år og 9 mnd mellom mellomste og minste og jeg synes det er litt for lang avstand i alder.
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2008 alva, hvrodan var det å ha en nyfødt og en på ca 1 år da? var det krevende?
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 Nei, ikke så ille, men dette er jo avhengig av hvilke type barn man har. Min eldste var en kjemperolig 1 åring som aldri gjorde noe "galt", han tømte aldri lekekassen sin, klatret aldri opp på noe han kunne dette ned av, løp aldri ut i veien osv, altså sånn overforsiktig type som jeg knapt trengt eå passe på ;-) Og mellomste var en sovebaby (den eneste av mine tre som har vært det), så da gikk det greit. Det mest slitsomme var i grunnen at vi bygget hus, jeg hadde oppgaver og eksamen og var i tillegg veldig syk i noen uker etter fødselen (fikk giardia-parasitten). Hadde jeg hatt mellomste som 1 åring (villstyring) og mini som baby (sutrete og dårlig soving) samtidig hadde nok svaret mitt til deg vært noe heeeelt annet, hehe... Uansett tror jeg man får det igjen senere, første året går så fort uansett og de kommertil å ha hele resten av barndommen på til å ha utbytte på å være nær i alder :-)
♥allegodetingertre♥ Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har en sønn på 7 mnd og venter en liten til sommeren....så det blir ca 11 mnd mellom de.....helt greit synes jeg.... var ikke planlagt at den skulle komme så tidlig.....men velkommen er den!))
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 7. februar 2008 #11 Skrevet 7. februar 2008 Vi kommer til å begynne å prøve i sommer igjen, da er gutten vår blitt i ovoerkant av 1 år:) Vil ha de litt tett;)
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 7. februar 2008 #12 Skrevet 7. februar 2008 Brukte lang tid på å bli gravid, så begynte å prøve igjen da eldste var 1 år- og det endte med 2 år og 2 mndr i mellom. Nå er yngste 9 mnd og det er helt perfekt aldersforskjell synes jeg.
MissBenz Skrevet 7. februar 2008 #13 Skrevet 7. februar 2008 Fikk vår første jente i oktober i fjor, skal prøve på nr to i løpet av sommeren.
shimonie Skrevet 7. februar 2008 #15 Skrevet 7. februar 2008 syns det hvertfall skal være 2 år imellom dem! men ikke for mange år heller. kjekt om de kan leke sammen=) men er absolutt ikke klar for en til om et års tid hehe
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #16 Skrevet 7. februar 2008 Er 21 mnd mellom mine to;) Tror det blir fint når de vokser til litt, det kan til tider være litt krevende;)men veldig koselig å da
oh mother Skrevet 7. februar 2008 #17 Skrevet 7. februar 2008 skal ikke ha flere. ikke fordi det ikke er kjekt å stas å alt det der. for det er det er kjempe koslig. men har ikke lyst å gå gjennom en fødsel en gang til! ja, jeg er en liten ego og klarer ikke se for meg en ny fødsel. men plutslig om to tre år er det ikke så galt som nå. men i nuet, så skal jeg ikke ha flere
Søtnosmamma Skrevet 7. februar 2008 #18 Skrevet 7. februar 2008 Vi håper å få en "ferdigstekt" bolle når vesla er rundt 2 år. Om vi får det til gjenstår å se.
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 7. februar 2008 #19 Skrevet 7. februar 2008 I begynnelsen av september. Tok et år å bli gravid sist, så vi tenkte at hvis vi kom i gang nå ville det kanskje bli 2 år mellom. Blir ca 17 mnd i stedet for, men vi gleder oss.
Lifelines Skrevet 7. februar 2008 #20 Skrevet 7. februar 2008 Vi har akkurat to år mellom våre. Det går veldig fint med tanke på forholdet mellom dem, storesøster tok det utrolig fint å få en lillebror og de har stor glede av hverandre allerede (lillebror er 8 mnd). Men det er nok noe mer slitsomt enn jeg hadde sett for meg på forhånd:)
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 7. februar 2008 #21 Skrevet 7. februar 2008 I følge Hjemmets horoskop for denne uka for meg, mannen og junior, så kan det virke som vi har en ny bolle i ovnen, he he! Tenker 2-3 år er passe avstand. Må prøve å planlegge litt i forhold til mannens sesongarbeid. Tidligst i juni, rett før junior fyller 2, men kommer nok å prøve aktivt for å få neste oktober/november når han har passert 2. Kommer litt an på jobbsituasjonen, ettersom jeg ikke vet hva som skjer etter endt permisjon. Vi prøvde i 1 år med nr. 1, så har ikke lyst å vente for lenge med prøvinga.
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 7. februar 2008 #22 Skrevet 7. februar 2008 Vi har 2 år og 7 mnd mellom våre to. Foreløpig virker det som passe avstand, men gleder meg til eldstemann slutter med bleier. Hvis vi skal ha flere, så tipper jeg det blir omtrent samme avstand :-) (Hvis vi kan velge selv da...)
Magda73 Skrevet 7. februar 2008 #23 Skrevet 7. februar 2008 Vi har tre år mellom våre og jeg synes det er perfekt. Storebror er så stor at han forstår at vi må ta hensyn til lillebror. Storebror har sluttet med bleier slik at vi slipper to bleiebarn. De vil være på ulike nivåer en god stund, men med to barn er det ikke værre enn at man har tid til det:-) Men forhåpentligvis vil de ha glede av hverandre etterhvert. Ikke det, de har glede av hverandre allerede: lillebror lyser opp når han ser storebror og storebror er en svært kjærlig og omsorgsfull storebror som gjerne gir lillebror en duplomann slik at han også kan være med i leken:-) (og det var viktig for meg som foreldre å hente meg litt inn før jeg gikk i gang med nummer to ettersom storebror ikke sov natten gjennom før han var godt over tre år!)
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 7. februar 2008 #24 Skrevet 7. februar 2008 Leenge til!! Det er det eneste eg vet ;o)
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #25 Skrevet 7. februar 2008 Det blir 16-17 mnd mellom våre. Virker jo som en grei aldersforskjell fordi de da vil få glede av hverandre. Men hvordag det blir vet jeg jo ikke før lille kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå