Gjest Skrevet 6. februar 2008 #26 Skrevet 6. februar 2008 Må si meg litt enig her med Spetakkel. Da du tidligere i en debatt i dag klarte å skrive at du hadde en viss peiling på hvordan det er å ha kolikkbaby fordi du hadde to småsøsken som hadde det da du var tenåring ble i hvertfall jeg helt oppgitt, håper virkelig ikke du mente at det går an å begynne å sammenligne engang. Det er stor forskjell på andres barn, selv søsken, og egne barn, et helt annet ansvar, det burde jo du som mor vite. Og jo, flere barn goirabsolutt mye bredere erfaring, barn er ulike og det er enklere å forstå når man har flere ulike barn selv. Jeg er 3 barnsmamma og eldste er snart 5,5 år, jeg må ærlig innrømme at jeg føler jeg har en god porsjon mer erfaring på de fleste områdene enn en førstegangsmamma hvor barnet fortsatt er baby, men klart jeg ikke vet alt eller vet alt best, på ingen måte! Men jeg vet litt mer enn deg om å svelge kameler tror jeg, at ting man var SÅ bestemt på ikke alltid blir som man ville fordi barnet er anderledes enn forventet, faktisk har sin egen vilje osv, du sier du uten tvil hadde nektet barnet ditt smokk som 3åring, hvordan vet du det når du aldri har vært mamma til en smokkavhengig 3 åring? Hva med å være litt mer ydmyk i holdningene dine? tror nok du kommer til å få deg noen smeller fremover dersom du er så steil som du er nå, og det sier jeg kun fordi jeg var slik som deg (dvs veldig bastant bl.a) og gikk på mange smeller selv, ting ble ikke helt slik jeg hadde sett for meg når barnet ble større...
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 6. februar 2008 #27 Skrevet 6. februar 2008 Jeg vil gjerne fortelle deg at det varj eg som tok meg av de siden faren min jobbet og moren deres var deprimert. Jeg gikk i 5mnder som 15åring og bysset, ga flaske, skiftet bleie osv som en zombie. Så jeg har en viss peiling.
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 6. februar 2008 #29 Skrevet 6. februar 2008 Nei. Jeg gikk kun 2 dager i uken på skolen - hadde et opplegg da undervisningen var for enkel for meg. Så jeg var hjemme 5 dager i uken mens mine to andre søster hjalp til de andre dagene. Det var vi barna som passet på de tvillingene og det er det fortsatt. Den ene kaller lillesøsteren min for mamma bl.a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå