Gå til innhold

Tråden for oss nybakte mammaer! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

..Bare en liten hilsen til alle dere nybakte, jeg skjønner godt at dere vil ha deres egne, koselige tråd. Er enig i at det er mange som fremtrer som bedrevitende osv. Men ikke gi opp, spør spm på forumet og drit i de usaklige svarene:-). Lykke til!

Hilsen en veeeldig erfaren ;-) mamma med snupp på sju mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men se her da.. her var det jo flere "kjente" jo. :)

Gratulerer så mye med nurkene deres!! :)

Kjekt at flere av oss fra 3.tri kommer over. :) Litt kjedelig å komme til et forum hvor man ikke kjenner noen liksom..

Datteren min ble født med planlagt keisersnitt den 16 januar, og alt har gått veldig bra. :) Hun vokser og trives. :)

Får vel fortelle litt om meg selv også da..

Er 24 år, er ansatt som teknisk tegner ved et arkitektkontor. Savner faktisk jobben litt allerede.. men men.. Godt å være hjemme også. :)

Har vært samboer i 8 år, med verdens beste kjæreste, han blir snart 31, og kjører lastebil.

Dette er vårt første barn, men har en labrador på 6 år som også fungerer som barn. :)

Skrevet

Dytter opp for alle andre nybakte:)

Skrevet

Hei igjen alle sammen! Håper alle koser seg i helga? Nå står mannen min på kjøkkenet å lager middag.. Hjemmelaga biffsnadder!! :)

Jeg tenkte på,siden jeg ikke er så veldig flink å få med meg alt i sånne tråder,så er det veldig lov å legge meg til msn for dere som vil snakke litt der også! [email protected]

Jeg har jo ikke så mange andre nybakte mamma'r der,så det hadde vært koselig. :)

Skrevet

Hei alle sammen, denne tråden vil jeg også henge meg på!=)

Jeg er 21 år, fra Trondheim, sambo er 30 år. Fikk vårt første barn den 25.januar. 17 dager før termin. Tror jeg hadde verdens enkleste fødsel. 3.5 time fra første rie til jenta var ute. Var veldig intenst mens det stod på men var ikke i nærheten av så vondt som jeg trodde det var. Jenta er bare kjempe nydelig, og har fått navnet Luna. Hun er stort sett blid og grei, spiser masse. Sover ikke bestandig om natten men det er vel sånn man må regne med. Tar litt tid å finne en rutine på det hele. Vel, det var litt om oss!(",)

Skrevet

Da har jeg også fått! Gutten vår er ti dager i dag, og kom en uke over termin. Jeg er 27, mannen min er 29.

Fødselen var kjapp, men veldig tøff. Ante ikke en kunne ha så vondt, he he. Men så var jo belønningen veldig bra :o) En tass på 3450g, og 50 cm lang.

Nå er det en tøff periode med en liten baby som har motsatt døgn i forhold til foreldrene. Når vi vil sove, så våkner han til og holder det gående i flere timer. Litt vittig, for den siste tiden når han var i magen så våknet han også til liv i den tiden. Han vil ha mat nesten hele tiden, og føler jeg ammer konstant. Det er en overgang fra å være alene og ha all tid i verden, til å ikke ha noe fritid eller søvn. Men så er han er hjerteknuser også, og vi er helt betatt over enhver bevegelse han gjør.

Håper vikelig han snart sover bedre om natten! han er så sosial, så vil bare være nær oss. jaja, kos og slit :o)

Skrevet

Heia alle sammen, vil gjerne være med jeg og! Så artig at jeg kjenner igjen flere av nickene deres fra 3.tri.. :) Selv het jeg "gullpie til jul eller nyttår" da..., var ikke sånn kjempeaktiv med innlegg men fulgte med hver dag :) Lille Leah kom en uke før termin, 19 desember, så nå er hun 7 uker. Litt om meg selv; er 25 år, pappan er 34. Går siste året på medisinstudiet, skal utsette turnus et år sånn at jeg får lang tid hjemme med snuppa, men det innebærer at jeg må ta en drøss med eksamener i mai/juni.. Vet ikke helt hvordan det går, pappan er hjemme og det går forsåvidt greit, men som dere vet er jo ikke alt så rosenrødt man kanskje hadde tenkt.. Er jo oppe mye på natta så er litt for sliten på dagen til å få lest noe særlig.. Vel, tar det som det kommer :) Leah er ei snill jente som har bestemt seg for å ha pupp hver time på natten, heldigvis sovner hun raskt igjen men det er ganske slitsomt likevel.. Så bra tråd dette var da! Klem til alle :)

Skrevet

Tenk, i mårra får vi feire vår første morsdag...!!! Blir spennende å se om det blir noen overraskelser.... Selv om jeg tviler på det, siden samboer er blakk.. Men han har lovet å rydde og vaske og gjøre absolutt alt jeg ber om i hele morgen, og det er i grunnen enda bedre enn gave;)

Skrevet

Gratulerer med morsdagen alle sammen:)

Her våknet jeg til ett søtt kort og en liten bok med fine mamma-vers, og frokost:)

Vi har gått en lang tur med hund og vogn, hånd i hånd, og vært mer kjærester enn vi har vært på leeenge! Så dette har vært en super dag! Lille snuppa ligger ute i vogna og sover så godt enda, og nå savner jeg henne litt alt :P

Håper dere alle har en fin dag med deres kjære, og velkommen til alle nye mammaer! :D

Skrevet

Dytter litt jeg...

Skrevet

Jeg får vel skrive meg på her jeg også, da! ;) Vi fikk nummer 3 for 12 dager siden, ei lita jente. Vi har to gutter fra før, så det var hyggelig at det kom ei jente til slutt, for nå har jeg lagt opp min karriere som gravid for godt!

Hva skal man si om seg selv da? Jeg er 26 år, er gift og er student, og koser meg gløgg ihjæl med å være hjemme med baby igjen! Jeg har ikke permisjon fra studiene, så det blir litt lesing også (etterhvert i hvert fall...), men det blir mest kos med frøkna nå om dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...