Gå til innhold

Tråden for oss nybakte mammaer! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte vi kunne lage oss en koselig tråd, for det er jammen nok å lure og gruble på som nybakt mor.

Og kanskje vi kan klare å overføre litt av den gode stemningen på 3.tri og BiM hit :)

Gratulerer alle sammen, med nye verdensborgere og overstått svangerskap og fødsel! Flinke har vi vært:)

Håper vi kan bruke hverandre til å lette litt på barseltiden, både for å lufte frustrasjon og glede! :)

Ellers kanskje rett og slett bare skravle litt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det var en fin ide :)

Er mye rart man lurer på hele tiden som jeg føler de med litt eldre barn blir litt lettere irritert over..

Skrevet

Jippiii!! :) :) Så koselig,endelig. Det blir jo stadig flere og flere av oss..

Kan dere ikke fortelle litt om dere selv,yrke før fødsel,alder,litt om gubben,litt om ungen osv da? :)

Skrevet

Hva skal man si om seg selv da?!

Jeg blir 24 i år, sambo er året eldre. Vi prøvde en god stund før vi klarte å sette til livs en spire, ventet på prøverør men slapp!! :D

Leah er en kjempesnill liten jente, etter noen tøffe uker i starten. Mest pga amming, vi prøvde og prøvde, til blod og tårer rant, men jeg har ikke tilstrekkelig melk. Så hun gikk bare ned i vekt, og var urolig og survete. Tilværelsen ble helt en annen etter hun fikk mme til dessert, det var vendepunktet for oss! Jeg får bare mindre og mindre melk så hun får mest flaske nå, men vi prøvde da virkelig:)

Hun kom forøvrig til den 6.januar etter en veldig grei fødsel, så er akkurat 1 mnd gammel i dag! Hurra:)

Jeg jobber på barneskole og sambo er rørlegger.

Vi har en hund som blir 2 år i mai, som passer veldig på sin nye lillesøster:)

Og der har dere oss, grovt sett!

Skrevet

Kan jeg få bli med.....? Er jo hele tre mnd siden jeg fødte da, men må vel kalle meg rimelig nybakt likevel;) Gutten min er 3 mnd i morgen, og han er så fin og snill og god, og jeg er så stolt!

Jeg er 29 (grøss, er jeg blitt såpass....!?), samboeren 28, og vi jobber begge i barnehage. Ble kjent med MajjaMedLilleLeah inne på bli gravid, hvor jeg også hang en stund før jeg endelig ble gravid.

Ellers går det kjempefint med oss, var på kontroll i dag (med vaksine, så han er ikke helt i form nå, stakkars...), og han var blitt over 7 kg! Så det er en liten plugg jeg har, hihi!

Gratulerer med 1 mnd-dagen, Leah!!!

Skrevet

Klart du kan bli med snuppa, vi er da romslige om plassen:)

Skrevet

Jeg er rimelig nybakt mamma, med en 2 uker gammel datter:-) Er 29 år og dette er mitt andre barn. På mange måter går det veldig mye bedre denne gangen, men føler meg til tider litt fersk mamma. Vi har allerede tatt kontakt med kiropraktor pga av luftsmerter. Med første mann ventet vi hele 3 måneder før vi tok kontakt. Skulle gjort det mye før da hun ble kvitt smertene etter en behandling. Men vi fikk hele tiden høre at små barn gråter mye den første tiden....

Er utrolig glad for at jeg er ferdig med svangerskapet og fødselen! Der gjør vi en vanvittig bra jobb:-)

Skrevet

Juhu!!

Skrevet

Min er også 3 mnd, men føler meg veldig nybakt allikevel. Hadde et fint svangerskap og fin fødsel...

Er hele 31 år jeg da (gulp) og samboer er 26...

Nå endelig begynner vi å kose oss hjemme, men jammen har det vært et slit :o)

Skrevet

Jeg er en jente på 21år bor i Vestfold, har en liten datter på strax 6 uker, hun kom til verden på lillejulaften :) verdens BESTE julegave :D

Dette er mitt første barn og jeg er alenemor for Sarah Kristine, vi koser oss masse om dagen :)

Jeg er også gla for at svangerskapet er over for jeg hadde både hyperemeis,bekkenløsning,halsbrann og hodepine konstant.

Sliter fortsatt litt med bekkenløsning når jeg har overanstrengt meg, men bare jeg får gått mye turer så blir det nok bedre :)

Skrevet

Hei!

Jeg vil gjerne være med på tråden:o)

Jeg er 27 og sambo er 36. Vi bor ganske så sentralt i Oslo med lille Aida Marie på litt over 7 uker. Føler oss veldig nybakte enda, men koser oss mye.

Vi har lite rutiner på hverdagen, har brukt mest tid på å bli kjent med datteren vår men satser på at vi finner ut av det når hun nærmer seg tre mnd. Jeg fullammer,noe som er en utfordring til tider!

Uten om å være mamma har jeg tatt perm. fra siste året på førskolelærerutdanningen og jobb i helse- og omsorgsyrket.

Skrevet

Se her ja, supert med flere nybakte mammaer:) Og flere håper jeg vi blir!

Nå gjelder det bare å passe på at tråden ikke forsvinner helt, fant den på side 3 nå.. Skrekk og gru ;)

Gratulerer med dagen i dag Alve!! 3 mnd og stor gutt! :)

Lollo: Aida Marie var ett nydelig navn!!!

Skrevet

Her kommer en nybakt mamma også!:D Jeg fødte for 4 dager siden, altså på søndag! 10 dager over termin kom gullgutten til verden! Startet i syv tiden på morningen, med litt murringer i ryggen... ikke noe særlig vondt egentlig. Begynte å blø i 9 tiden, skjønte da at det var i gang! Reiste inn på kk og ble sjekket for åpning kl 11, hele 7 cm!!! fikk sjokk! kl 13 begynte pressriene, og 1400 var herligheten ute!! 3790 gr og 53 cm! Såå stolt! Vi kom hjem i går, gutten er snill.. men er mye våken om natten! men det er så verdt det:) fødselen gikk fint, men fikk noen rifter inni sjeden og hovnet veeldig opp i ene kjønnslippen.. så måtte opp op oprasjonsstuen å sy og ordne der! hevelsen har heldigvis begynt å gå ned, men jeg har sinnsykt vondt! problemer med å gå...

men det skal jeg leve med! vi har jo fått verdens herligste sønn:)

Skrevet

Jeg vil også være med!! Jeg er 26 og mor til Thea på 7 uker. Føler at ting begynner å bli litt enklere nå som jeg har blitt bedre kjent med den lille jenta mi:)

Var rimelig stress de første ukene, men nå begynner det å gå seg til.

Godt med en positiv tråd da!!

Skrevet

melder meg på her jeg også! vår lille prinsesse kom til verden 1. november 2007 etter en forholdsvis tøff fødsel som endte med vakum. geldigvis gikk det bra til slutt, og vi ble foreldre til den fineste jenta i verden.... min samboer og jeg er 31 år og var sammen i 13 år før vi fant ut at det var på tide med barn! var en ganske stor omveltning til å begynne med, men nå som vi begynner å bli godt kjent med tulla vår blir det bare mer og mer kos;)) vi er fra Nedre eiker.

Skrevet

takk MajjaMedLilleLeah!!jenta vår fikk oppkalling etter begge bestemødrene sine med en lite "vri":o)

nå er solen endelig kommet tiloslo,så jeg skal på tur etterfulgt av to deeeilige spa-timer..tenkpå det jenter,gleder meg!

Skrevet

Ååå, jeg vil OG være med..

Både jeg og sambo er 32 (så vi vinner så langt tittelen eldste førstegangsfødende her inne ;-), og vi ble foreldre til lille Solveig tredje juledag. Hun blir altså 6 uker gammel i dag :-)

Jeg var en av de haldige som fikk en super fødsel, så jeg har heldigvis hatt masse energi i barseltiden. Det er allikevel utrolig lite man får gjort i løpet av en dag...

Det går fint med oss - Solveig har et veldig varierende søvnmønster, så jeg vet aldri hvor mye søvn jeg har fått i løpet av en natt. Men akkurat i natt var hun en liten engel, så jeg er ovenpå i dag :-)

Hurra for alle oss med pittesmå barn!!!!! Og hurra for de pittesmå barna!!!

Skrevet

Se her ja! :) Vesla mi er 17 dager gammel,og jeg regner med de fleste kanskje har fått med seg min dramatiske fødsel? Hehe! Fikk iallfall masse post etter jeg la den ut.. Eklampsi med kramper under fødsel, og da sto det om livet til meg og vesla i magen. Så da blei det haste keisersnitt og masse dritt...

Ellers kan jeg si at jeg er 25 år,sambo er 27 og Mari satt på første pp.

Hadde ikke regnet med det skulle ta så kort tid gitt! Hun ble unnfanget i mai,og jeg gikk opp til svennebrevet i damefrisørfaget i juni, så det ble ganske tøft.. Men jeg sto! :)

Vi bor på en liten plass som heter Fetsund,litt utenfor Lillestrøm.

Hadde vært koselig å bli kjent med noen i nærheten også! :)

Jeg hadde gledet meg veldig til å komme over til DiB,men ble jo fryktelig skuffa over den elendige stemningen her. Derfor er en sånn tråd som dette helt knall! :)

Skrevet

Hei, så koselig tråd ;)

Vi nyter nå de første dagene hjemme..Vi fikk ei datter 29 januar, altså 8 dager gammel:) Fødselen gikk fort og sambo var en kjempegod støtte for meg hele tiden ;o)

Jeg er 24 år og samboer er 27 år. Vi er forlovet og har vært sammen i 7,5 år, og nå koser vi oss med vårt første barn :) Har hatt masse besøk av stolte besteforeldre,tanter,onkeler, oldeforeldre og tippoldemor ;)

Jenta har fått navnet Linnea, og er kjempesnill..Sover mye, og spiser godt, så bedre kan det ikke bli!

Skrevet

Hei? Er jeg veteran med en på snart 4 mnd? Føler meg nybakt mor jeg også! Om jeg ikke får innpass "in da club" ønsker jeg dere alle lykke til som nybakte mødre! Har hengt mye på BIM og har nå flyttet over hit. Synes det er så koselig å være mamma jeg også!

Skrevet

Tusen takk, Majja! Ja, stor gutt nå altså;)

Ønskedrøm&Prinsessa: Gutten min ble også tatt med vakuum, det var ganske tøft! Men heldigvis gikk jo alt kjempegreit, og en glemmer jo hvor hardt det var... Eggedosis: selvfølgelig må du også henge deg på! Er jo masse en lurer på selv om en har vært mamma i noen måneder, og sikkert år også!

Håper alle har en fin dag, her er det strålende sol i dag, og vi har allerede vært på to trilleturer! Alve har visst ikke så lyst å sove, kanskje det har noe med vaksina i går å gjøre...?

Skrevet

Snuppa mi er 17 dager i dag :)

Jeg er 29 og mannen min 30 og vi har ei på 2,5 år også. Hun er stolt storesøster :)

Vi bor i Trondheim

Jeg har flaskebarn fordi jeg slet fryktelig med ammingen og kjente etter en liten stund at det ble like ille denne gangen.

Om nettene har hun vært mye våken (sovet bra på dagen og kvelden da selvfølgelig,...hehe) Satser på at det snur seg etterhvert:)

Skrevet

Eggososis: Selvfølgelig er du velkommen!!! :) Vi er nybakte så lenge vi føler oss som det, finns nok ingen tidsgrense der.. Jeg kommer sikkert til å føle meg nybakt i mange år :P

Så glad jeg ble når jeg logget meg inn her og så det var kommet ENDA flere i tråden vår!! Da kan jeg jo glede meg til å komme inn her også, så kanskje jeg kan løsrive meg litt fra BiM... ;)

Vi bor i nærheten av Eidsvoll, og her har det vært supert vær i dag, nesten vår! Så vi har gått tur på to (!!!) timer med vogn og hund, jeg er knallstolt og utslitt, og Leah sover så godt! Hunden er også veldig fornøyd med utflukten. Men jeg skulle jammen ønske jeg skulle videre til spa nå, heldiggrisen du er Lollo!! :)

Det er forøvrig litt betryggende og en liten lettelse (misforstå meg rett) å se at flere syns denne første tiden er slitsom og vanskelig.. Det har jammen ikke vært lett, mye nytt og mye man ikke kunne forestilt seg. Har vært rimelig utslitt og fortvila her.. Det ble ikke den fine barseltiden som "alle" snakker om, men kanskje vi glemmer det også, med tid og stunder?! Eller kanskje jeg rett og slett hadde alt for høye forventninger, og fokuserte bare på fødselen, ikke tiden etter..

Vi har nok tross alt vært heldige men snill jente, som snudde døgnet etter 3 uker, og har sovet på natta etter det. (Får mat 1-2 ganger). Hun er litt mer varierende på dagtid, noen dager sover hun nesten rundt, mens andre dager holder hun seg våken hele dagen. Det som overrasker meg mest er at hun sover godt på natta uanhengig av dagsøvnen!

Skrevet

Dytter opp denne litt jeg, og ønsker dere alle en god helg:)

Skrevet

Ahh, flott tråd.. har ikke sett den før nå.

Fikk en liten datter den 14 januar etter en helvetes fødsel om jeg så må si det selv. Holdt på i 2, 5 døgn før det endte i keisersnitt. Har slitt litt i ettertid med den opplevelsen men det blir bedre og bedre. Likevel er ikke tanken på flere barn fristende foreløpig. MEN resultatet er vi fornøyde med:-)

Jeg er 23 år og min mann er 32. Han jobber i industrien og jeg er utdannet lærer. Vi prøvde en eneste gang før vi "fikk det til" så vi føler oss heldige der. Ellers koser vi oss med lillemor. Jeg er oppe med henne om natta og mannen min er fantastisk og hjelper til på ettermiddagene så jeg får sove, gå tur etc:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...