Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Etter at mine foreldre skilte lag for et par år siden har min mor vært deprimert å holdt seg inne så å si hele tiden. Sykmeldt har hun også vært siden den gang. Nå har det seg slik at hun plutselig tok opp kontakten med oss igjen å har liksom det så bra å later som om ikke noe har skjedd. Vi ble bedt på middag i helgen hos henne. Hun hadde en overaskelse til oss å babyen. Når vi kom dit ble vi da mødt av mamma og ble presentert for den nye *dama* hennes, og lillemor fikk en gave fra mormor og mormor. Jeg fikk jo selfølgelig sjokk og viste ikke hva jeg skulle gjøre så vi dro hjem. Jeg er ikke den personen som synes så mye om homofili og jeg blir kvalm av mora min som liksom tror hun er det. Har snakka med hun i telefonen i går og fortalte hun at jeg ikke ville ha noe med hun å gjøre viss hun ikke sjerper seg. Kall meg gjerne sneversynt men faen dette godtar jeg ikke. Sint...........
Mage Mi Sa Jo Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 stakkars mammaen din som har en datter som våger å tro at hun kan bestemme over sin mors liv på den måten.
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 herregud for en egoistisk datter hun har da. Du skriver jo at hun har vært deprimert i flere år. Hvorfor ikke være glad for at morra di nå har det bra da? Får håpe dama hennes har ei datter som ikke oppfører seg like dritt som deg da - avfeie mamman sin sånn på den måten synes jeg lite om
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Aksepterer at andre har et annet syn enn meg, men mener det burde mer til for at man skal kutte ut all kontakt med sin egen mor. Hva er det som gjør at du ikke kan ha kontakt med henne lenger? Har hun liksom forandret seg så mye, bare fordi hun er sammen med dame. Synes du burde være glad jeg fordi moren din har blitt lykkelig igjen. Tror du er redd for andres meninger om dette jeg. Greit at det kom litt overraskende på, og synes mamma'n din burde advart deg på forhånd. Men synes det er dårlig gjort at du ber hun skjerpe seg. Hva er det som gjør at hun er så ille nå iforhold til da hun var sammen med en mann? Synes du iallfall bør akseptere hennes valg, selv om du har litt problemer med å godta det. Skjønner ikke hvorfor andres menneskers parntervalg skal ødelegge vennskap/familie. Slike ting burde ikke ha noe og si
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 For all del, ikke unn moren din å være litt lykkelig, det er for gæli om hun skulle være det på grunn av ting du egentlig ike har noe med og likevel stikker nesa di i.
solstråle69 Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Jeg hadde nok også blitt overrasket om mamma fortalte at hun hadde funnet seg "dame". Men det kunne ikke falle meg inn å ikke akseptere det! Hva hadde du sagt om hun nektet å ha kontakt med deg fordi hun ikke likte typen din? Grow up!...
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 Dette takla du ekstremt dårlig! Tenk hva det har kostet henne å skulle fortelle dere dette! Vet hvem som må skjerpe seg!
prekæs Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Helt ærlig, og jeg mener selv at jeg ikke har så veldig mange fordommer når det gjelder homofili. Likevel. Hvis mora mi hadde bedt meg på middag og på den måten presentert sin kvinnelige kjæreste, hadde jeg nok fått en liten reaksjon. Moren kunne vel ha informert på en litt annen måte. Det gjelder om det hadde vært en ny mann, også. Kom vel litt brått på når man ikke ante noen ting på forhånd.
KaMa Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 Kanskje hun visste hvor intolerant datteren er, så derfor gjorde det på en så klossete måte? Kan jo være hun hadde håpt at datteren hadde nok folkskikk til å ikke lage scene eller bare gå (slik hun åpenbart gjorde) dersom de var der begge to, og dermed hadde hatt sjangs til å forklare og snakke. Vel, vel. Man er jo barn av sine foreldre, så hun skulle kanskje tenkt på å lære datteren sin fra ung alder å være mindre snever. Tragikomisk at intoleransen går den veien også, ikke bare foreldre som kutter ut barna sine pga legning.
prekæs Skrevet 6. februar 2008 #10 Skrevet 6. februar 2008 Er enig i det med dårlig oppførsel. Men hadde mine foreldre skilt seg etter 46 år for senere fått seg kjæreste av samme kjønn, hadde jeg nok blitt tatt litt på senga, ja. Og da tenker jeg slik jeg kjenner mine foreldre. hadde jo vært litt rart...
Happy Ignorant Skrevet 6. februar 2008 #12 Skrevet 6. februar 2008 Tøft gjort av mora di synes jeg, med en datter som deg er det ikke rart hun har sittet lenge i skapet!
Gjest -<<- Skrevet 6. februar 2008 #13 Skrevet 6. februar 2008 Så hyggelig for henne, så tåpelig av deg. Det finnes forresten støttegrupper for slike som deg, llh.no har sikkert mer info.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #14 Skrevet 7. februar 2008 Hvorfor er det tåpelig å få en reaksjon som denne? Dette er mora hennes,og så får hun det servert rett i fleisen på en sånn måte at hun MÅ forstå der og da. Jeg skjønner reaksjonen veldig godt. Har en slektning som opplevde å se faren sin skifte kjønn,og hun klarer ikke å besøke han eller se han som det han er i dag. Man kan ikke velge følelsene sine. Og det synes jeg dere lesbiske kan godta. Det kan ta tid, men så tar hun moren sin inn i varmen igjen. Men at det er er sjokk,det må da folk skjønne.
Gjest -<<- Skrevet 7. februar 2008 #15 Skrevet 7. februar 2008 Det er tåpelig å fordømme andre menneskers valg av partner. Uavhengig av slektsforhold.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #16 Skrevet 7. februar 2008 Jeg tror kanskje HI hadde taklet det bedre hvis hun hadde fått det presentert litt mer forsiktig: Mora kunne fortelle om at hun hadde fått dame, og så kunne de ha møttes. Det hadde sikkert vært en vanskelig overraskelse hvis hun kom trekkende med en ny Morfar ut av det blå, også. Jeg håper det går seg til med HI og mammaen hennes når HI får tenkt seg om.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #17 Skrevet 7. februar 2008 Kom ikke og fortell meg det ikke finnes dømmende homofile også. Jeg har møtt en god del. Dømmende folk kommer fra alle slag i samfunnet,uansett hva det dreier seg om. Men her handlet det om å si til barnet sitt at her er kjæresten min. Den lille detaljen er at hun er dame.Som mamma er. Ikke noe problem for deg,pila, men det er faktisk ikke noe man går rundt å ønsker at mor eller far kommer med av nyheter midt i livet. At de kommer ut av skapet og frigjør seg selv, sjokkerer mange voksne barn. Og hvorfor skal det prakkes på folk å forstå og ta imot med åpne armer tvert? Sånt tar tid. Du hadde blitt like sjokkert om partneren din plutselig kom og sa hun hadde truffet en mann,og forelsket seg i han. Tenker forståelsen din hadde fløyet fort ut av vinduet om det var den veien.
Tally Skrevet 7. februar 2008 #18 Skrevet 7. februar 2008 Det er da en himmelvid forskjell på om partneren din finner seg en ny kjæreste eller om en av foreldrene dine finner seg en ny kjæreste. I det første tilfellet angår det deg, i det andre tilfellet så har du faktisk ikke noe med det! (!!!!!!) Uansett hvilket kjønn den nye kjæresten har.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #19 Skrevet 7. februar 2008 Tankegangen var forståelse av hva andre velger. Man kan faktisk ikke velge om partneren forelsker seg i andre. Man eier ikke den ene parten i et forhold. Prinsippet av sjokk blir det samme.
Gjest -<<- Skrevet 7. februar 2008 #20 Skrevet 7. februar 2008 Om partneren min ville gå i fra meg synes jeg angår meg i temmelig mye større grad enn om min hypotetisk single forelder skulle få seg en ny partner. At det finnes dømmende homofile også har vel ingen relevans for debatten i det hele tatt. Og nei, jeg hadde ikke blitt spesielt sjokkert om noen som stod meg nær plutselig fant seg en partner av et annet kjønn enn denne brukte å ha. Det har jeg opplevd flere ganger. Innleggene dine/deres henger ikke på greip. Ja, moren kunne godt presentert sin nye partner litt mer skånsomt for datteren - uavhengig av dennes kjønn. Men når nå jentungen har gått derfra og tenkt seg om og fortsatt fremstår som like fordømmende er det bare tåpelig.
høstbarn:) Skrevet 7. februar 2008 #21 Skrevet 7. februar 2008 Hææææ? Du tuller,- vil du ikke ha noe med mora di å gjøre fordi hun har dame-kjæreste???? Og hvilket århundre lever du i? Dere kan umulig ha noe godt forhold, siden du vurderer å "droppe" henne pga legning.
Gjest -<<- Skrevet 7. februar 2008 #22 Skrevet 7. februar 2008 Du mener at dersom du ikke har forståelse for at partneren din vil gå fra deg, så kan du heller ikke ha forståelse for at en singel slektning får seg kjæreste? Fullstendig sammenlignbart, du.
Sota Skrevet 7. februar 2008 #23 Skrevet 7. februar 2008 Det høres ut som du ikke tror på at moren din er glad i denne damen og at hun bare finner det på? Kan love deg at det ikke er mange mødre som bare finner på slike ting bare for å sjokkere og jeg tror nok heller du skal tenke på at hun har skjult legningen sin i mange år for å leve et "normalt" liv. Synes det er veldig snevertsyn av deg å kutte kontakt på grunnlag av hvilken kjæreste hun har. Mamman din er den samme uansett og det at familien aksepterer at man finner seg en kjæreste av samme kjønn betyr utrolig mye og det er vanvittig sårende når det ikke blir akseptert. Er enig i at hun kanskje kunne ha fortalt det påen litt mer skånsom måte, men dette er nok noe hun har grudd seg til og for henne virket det sikkert som den beste måten å komme ut av skapet på.
piano♫ Skrevet 7. februar 2008 #24 Skrevet 7. februar 2008 Hyggelig for henne :-) Det eneste jeg kan forstå at du reagerer på er presentasjonen av "Mormor og mormor". Jeg hadde reagert akkurat like mye på "Mormor og morfar", bare så det er sagt. Fordi om man får seg kjæreste, blir ikke vedkommende automatisk mormor eller morfar, det er nå min mening...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #25 Skrevet 7. februar 2008 Nå uttrykker HI det veldig klart at det er moren hennes sitt partervalg(kjønnet) som er problemet. Ikke måten hun sa det på. Og det virker som hun er ganske bestemt på at hun ikke har tenkt å godta det. Synes det er utrolig dårlig gjort å kutte ut et forhold på grunnlag av dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå