Gjest Skrevet 6. februar 2008 #26 Skrevet 6. februar 2008 Flott at minien min ikke har utstående tenner da
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #27 Skrevet 6. februar 2008 Eldste min brukte forresten smokk om natten til hun var nesten 4, hun har perlerrad. Tenk det.
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #29 Skrevet 6. februar 2008 hehe nettopp noen mååååå bare krangle vettu...men det er sikkert morro
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #30 Skrevet 6. februar 2008 Nja, nå har han vel ikke i en alder av 3 fått spesielt mye annet enn melketenner?
Twintipp og himmelblå Skrevet 6. februar 2008 #31 Skrevet 6. februar 2008 Det er vel verre ting foreldrene kan gjøre enn å avvenne med smokk i alder av 3 år.. Så flink han er! :-D Folk bør feie for egen dør før dem feier for andres!
MammaMia123 Skrevet 6. februar 2008 #33 Skrevet 6. februar 2008 Synes han er kjempe flink jeg ) Har selv ei på 2 1/2 år, og sliter med å få fra henne smokken. Er ikke lett altså :S
pandabjørn Skrevet 6. februar 2008 #34 Skrevet 6. februar 2008 egentlig så fatter jeg ikke hvorfor barn skal gå rundt med smokk på dagen.....her i huset har vi bare smokk i senga der den hører hjemme så en gutt som minst var 4 år og satt i vogna med smokk i munnen midt i kjøpesenteret.!!! synes ikke det tar seg ut med smokk når man er blitt så gammel!
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #35 Skrevet 6. februar 2008 neiii guuud gjorde du det?? håper du ikke fikk arr for livet...
erremuli! Skrevet 6. februar 2008 #36 Skrevet 6. februar 2008 Sikkert bra at han slutter nå, men går det an å spørre hva som er grunnen til at han har bruket smokk så lenge?
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #37 Skrevet 6. februar 2008 Mylian og Siklerotte: spørs om ikke dere vil få dere noen overraskelser når barna deres blir eldre... Min eldste er også 3 år og bruker smokk om natten (når han sovner) Det syns jeg er helt ok, og han er flink som ikke bruker den om dagen.
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #38 Skrevet 6. februar 2008 men kjære da..trenger det å være en spesiell grunn? nei han er en frisk og rask gutt som er glad i smokken sin..ingenting annet enn det
pandabjørn Skrevet 6. februar 2008 #40 Skrevet 6. februar 2008 er det meg du sikter til nå eller mamma25??? hvis det var det så får du slutte å være så forbana spydig med svarene dine!!! ikke rart at folk ikke liker deg når du svarer så spydig tilbake..
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 6. februar 2008 #41 Skrevet 6. februar 2008 A bruker hverken smokk eller tommel så den saken er grei. Blir ikke noe avvenning her gitt.
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #42 Skrevet 6. februar 2008 ja det var til det spydige innlegget ditt ja.
Torpekjærringa Skrevet 6. februar 2008 #43 Skrevet 6. februar 2008 Tror nok det er ganske vanlig å bruke smokk i 3 års alderen jeg......... de fleste i barnehagen har smokker i hylla si har jeg sett, Mini bruker mest tommeltotten , men koser seg med sutten når hun skal sove - både på dagtid & natten. Tenk dere sååååå skjeve tenner hun kommer til å få da ) både sutt & tommeltott ! Storesøsteren brukte forresten også sutt lenge - og hun har den perleraden med nye tenner !!
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #44 Skrevet 6. februar 2008 Nei, men det kan jo oppstå andre ting som du ikke helt forventet, ikke sant? Lett å sitte med en liten baby og vite alt om 3-års trassen...
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #45 Skrevet 6. februar 2008 Neh. Har allerede klart å avvenne henne fra å bruke det ganske ofte, til sjeldent på kort tid. Så jeg tviler. Og ikke vil jeg la det skje heller - da innfører jeg smokkeforbud med tvang.
solstråle69 Skrevet 6. februar 2008 #46 Skrevet 6. februar 2008 Og jeg synes det er helt utrolig at noen henger seg opp i at en på 3 og 1/2 år fortsatt bruker smokk om natten, at noen må legge ut et innlegg om det, og at innlegget får så mange svar! ;-))
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 6. februar 2008 #47 Skrevet 6. februar 2008 Har ikke sagt noe om det jeg Spetakkel så slutt og dra inn andre ting. Snakket kun om smokk. Og jo, selv om du ikke tror det, så har jeg endel peiling på trass.
solstråle69 Skrevet 6. februar 2008 #48 Skrevet 6. februar 2008 Jeg fikk forresten "rabbit-tenner" - og har aldri brukt hverken smokk eller "tott"... :-)
Mockanin Skrevet 6. februar 2008 #49 Skrevet 6. februar 2008 Så flink han er. Stor gutt jo Hvor lenge han bruker smokk er opp til dere som foreldre. At andre bare må slenge med leppa om det er jo helt på trynet. Om barn bruker smokk lenge så betyr ikke det at det går ut over tennene. Jeg vet om en gutt på 13 år (multi handikappet) som bruker smokk om natta. Ikke en feil med tennene hans av den grunn.
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 6. februar 2008 #50 Skrevet 6. februar 2008 Denne må nesten dyttes så ingen går glipp av dette flotte innlegget, og ikke minst utrolig flotte, oppmuntrende og støttende svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå