Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig så hissig du var da?

Glad jeg ikke er svigermora di eller i det hele tatt i slekta di

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelp!

Du MÅ si ifra:

"Jeg vil være alene når jeg ammer. Du kan få holde ham etterpå"

Mora til ei venninne av meg mista melka fordi svigerfar kom ned og skull se på at babyen spiste, for det syntes han var så koselig.

Skrevet

Jeg er da ikke hissig? Jeg skjønner godt du har et problem med svigermora di jeg når du beskriver det hun gjør.

Jeg og har da irritert meg over svigermor, feks når hun puttet smokken i sin munn først og skulle gi den til gutten min...men da sa jeg ifra og hun har aldri gjort det igjen. Jeg har også blitt beglodd av hu mens jeg ammet, da sa jeg ifra at jeg ikke likte det og hun glodde aldri igjen.

Har et helt fin forhold vi, og hu sier hu er glad for meg og at hu ser på meg som en datter:)

Så jeg er heller glad jeg ikke har svigermora di..og hva veit du om at jeg ikke er i slekta di, kansje jeg faktisk er det..humre.

var ikke meningen å være "slem", bare litt trøtt av all hets en svigermor får. men nå skjønner jeg hvorfor du er lei av din!

Skrevet

ÆÆÆSSJ, så ekkelt med en svigerfar som glaner på amminga, ikke engang min far hadde fått lov til det!!!

man må si ifra om sånt!!!!

Skrevet

Ja, jeg kaller bare min for svigertiger hehe

Mi svigermor var fælt til å bare komme på besøk, greit nok d da for hun er bare her en 5- 10 min for å se snuppa. Men i bynnelsen så kom hun bare inn, ikke ringte hun på eller noe, bare sto i gangen eller i trappa. Så gubben blei førbanna å sa rett ut til ho: d går ann å sende ei melling eller ringe før å høre om d passe eller i d minste ringe på, før ka gjør du hvis vi ligg å pule på sofan når du kommer????????? hehe kjerringa blei litt stor i øyan. Og nu senne ho alltid ei melling eller ringe:)

Skrevet

Forstår at du blir lei og frustrert, men må bare minne deg på hvor heldig du er som har en svigermor og bestemor til barnet ditt som vil vite av deg og som vil ha noe med barnebarnet sitt å gjøre. Her i huset har vi knapt hverken hørt eller sett noe til mannen min sin familie etter fødselen, noe som ikke er å anbefale! Minsten blir også forskjellsbahandlet ovenfor sine halvsøsken og søskenbarn når det gjelder gaver og oppmerksomhet...

Skrevet

Jeg forstår godt at svigermor kan være vanskelig å bli klok på, og finne balansen mellom hva som er ok - og når man faktisk bør sette foten ned.

Jeg forstår bare ikke hvorfor man ikke ser fordelen med at barnet kan overnatte borte før det fyller 1år. Leste ett innlegg hvor barnet ikke skulle overnatte hos andre i det hele tatt før det fyller 1 år, og at pga innkjøp av smekker føltes det som om noen tok over barnet...???

Besteforeldre vil (stort sett-gjelder ikke alle selvfølgelig) det beste for barnet og nybakte foreldre., Min mor og svigermor har alltid kjøpt inn smekker,bleier,våtservietter osv - men føler ikke at de vil overta barnet. Er jo rett og slett til mitt beste, at jeg skal jeg ikke stresser hvis jeg glemmer noe.

Det med overnatting er også positivt for barnet, min datter har sovet mye både hos svigers og hos mine foreldre- og det er aldri sutring når hun skal bort (deilig). Hun har det topp hjemme, og trives veldig godt hos besteforeldre.

Min mor kan være drøy når det gjelder å ha henne lenge våken om natta-så der setter jeg ned foten av og til for å vise at det er faktisk VI som er foreldre!

Det verste de kan si til meg: "det fikk du lov til da du var liten"

Uavhengig av hvordan vi har blitt oppfostret må vi kunne velge selv hvordan vi vil oppdra våre egne.

Det skal være hyggelig, positivt ,trygt og godt å være hos besteforeldre uavhengig om det er på mor eller far sin side. Vær tydelig og klar på hva som er ok og hva som ikke er ok - og ha litt tiltro til de.

Hvis dere har svigermor som er ufin og påtrengende - be samoberen deres om å ta det opp; Han skal faktisk kunne stille opp og gjøre det tydelig for sin mor om hva som er akseptabelt!!! Ikke ta kampen selv, da får hun bare flere ting å henge seg opp i.

:)

Skrevet

#klapper i hendene#, utrolig bra skrevet!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...