Gå til innhold

Har du sett på maken?!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakker om å ha ting og tang til felles! Det begynte med at jeg oppdaget at jeg og "Marit og knøttet" hadde samme termin, 14.mars. Men etter å ha slått av en prat med Marit fant jeg ut at vi har mye mer til felles:

- Vi har begge to barn fra før, og barna våre er 3 og 5 år

- Våre fødsler er ikke helt ulike:

Fødsel nr 1: Marit 10 timer, jeg 14 timer

Fødsel nr 2 Marit 5 timer, jeg 4 timer

Vi begge trykte ut nr 2 på kun en pressrie

- Våre menn er like gamle

- Vi ble begge gift i 2005

- Vi har bursdag samme dag!

- ....og selvfølgelig hadde vi time hos jordmor i dag begge to :-)

Har jeg glemt noe da, Marit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He-hey!!!

Se der ja! Tror du har fått dem deg de fleste likhetene våre. Kommer ikke på flere i farta iallefall.

Det er så gøy at så mye er så likt! :o)

Gikk det bra hos jordmor i dag?

Skrevet

Sukk....måtte utsette den. Vi fikk problemer med å organisere dagen m henting av barn i barnehagen før stengetid og den slags. Bor på en øy og må til fastlandet for å gå til jordmor. Må reise halv elleve, og kommer meg ikke hjem før kl 1615. Litt tungvindt, men man blir vant til det :-) Skal til jordmor på torsdag.

Skrevet

Hvordan gikk det med deg hos jordmor forresten :-)

Skrevet

Jeg og Marit sitter på MSN og chatter, og finner en likhet til:

Vi jobber begge med barn :-)

Skrevet

hehe... så vittig at dere har såå mye likheter.... skilt ved fødselen eller?? :o)

Skrevet

Ja, skulle nesten tro det!! Flere likheter følger:

Første svangerskap:

Marit går opp 22 kg, går ned 17 på sykehuset

LMBV går opp 21 kg, går ned 15 på sykehuset

Skrevet

Begge har måtte ta av seg gifteringen i kveld pga av hovne hender. :-)

Skrevet

Ikke bare det, men det var i omtrent samme minutt!! Hun skriver at hun måtte bare ta av ringene, og akkurat da, før meldingen tikket inn, sitter jeg og tenker "tror jeg må ta av ringen nå....." Gjett om jeg begynte å le! :-)

Skrevet

Mye kynnere i dag, kraftige også......er sånn enkelte dager. Hva med deg Marit?

Skrevet

Har faktisk hatt en rolig dag på kynner-fronten så langt i dag. Babyen har vært ganske aktiv da, noe som kan komme av den store Japp sjokoladen jeg ikke klarte å motstå da jeg var på butikken i dag. Den lå der og lokket på meg i hylla si ;-) Mmmm..

Skrevet

He-he! Er så svak for kakaoen i kafékroken på butikken.....! Kjentes ut som om lillegutt skulle ommøblere meg innvendig etterpå! :-)

Skrevet

Det er egentlig først de siste 3-4 dagene at jeg føler det begynner å bli litt slitsomt å gå gravid, og har begynt å se frem til jeg er ferdig. Har problemer med å finne gode sittestillinger, spesielt om kvelden. Om natten er jeg oppe ca hver 1 1/2 time og går på do, og det er med sammenbitte tenner jeg aker meg rundt hver gang jeg kjenner at jeg må skifte side. Får kynner ved den minste bevegelse om natten.......

Skrevet

Her også. Sukker, stønner og offer meg hver gang jeg skal snu meg. Litt slitsomt å være høygravid og 2 barnsmor nå. Heldigvis har jeg verdens snilleste og mest forståelsesfulle mann som gjør det meste her hjemme for tiden. Passer godt på oss alle for tiden han.

Mmmm...fikk forresten veeeldig lyst på kakao nå! ;-)

Er det i morgen du skal til jordmor?

Skrevet

Ja, vet ikke hva jeg skulle gjort uten den mannen jeg har! Han tar absolutt i et tak i hjemmet for tiden! :-) Kjenner igjen okkingen og ojingen ved snuingen, ja! He-he!

Jepp, skal til jordmor i morgen. Litt spent på SF-målet i morgen, synes magen har vokst mye siste dagene. Hvordan har blodtrykket ditt vært? Mitt har vært ganske stabilt. Rundt 65/100. Kunne godt være flinkere til å drikke har jeg fått beskjed om. Det skal visst ha innvirkning på blodtrykket..... (de synes det kanskje var litt lavt)

Skrevet

Blodtrykket mitt har vært stabilt hele svangerskapet det også. Ligger på rundt 75/150 jeg.

Blir spennende å høre hva JM sier om målene dine da ja.

Jenta mi har ligget midt på streken hele tiden. Også denne gangen. Et skikkelig gjennomsnittsbarn! ;o) hehe

Skrevet

Hvordan gikk det med deg i dag LMBV?

Skrevet

Hei! Joda,det gikk fint! :-) Litt lavt blodtrykk, 58/95. Blodprosenten var på 10,5. Stor baby, sa jordmor :-) Hadde SF-mål på 34 cm. Lillegutt hadde seg en skikkelig "skru" i dag! Han vred og sparket så hardt at hodet traff meg kraftig i bekkenbunnen, såpass at jeg ropte til og krøket meg! Sinnsyk svie! Hi-hi! :-)

Skrevet

Som vanlig så starter jeg med å si.. samme her! :o) Føles som om jenta mi har kommet enda et hakk ned i dag. Sparker fra så det nesten kjennes ut som hun kommer ut. Godt man har en sterk bekkenbunn sier jeg bare! Er nesten engstelig for at vannet skal gå til tider når hun sparker ifra og stanger hodet nedi der!

Jøss så lavt blodtrykket ditt er da! Hva sa JM om det?

Skrevet

Det har i grunnen vært ganske stabilt lavt, men mer på 65/100, så hun så ikke ut til å synes at det gjorde så mye. Har tidligere fått beskjed om å drikke mye. Har nettopp hatt oppkastsyke, så det kan jo muligens ha noe med det å gjøre. På sykehuset var det helt nede i 52/98. Da ble jeg lagt med intravenøst for å få i meg mer veske fort.

Helt utrolig artig å ha noen som har termin samme dag og som en har så mye til felles med å chatte med! Det blir liksom litt ekstra spennende nå mot slutten, og blir liksom et positivt element som gleder, og det er jo litt deilig opp i alt det som er så tungt :-) Blir litt artig å se om vi får fellestrekk ved denne fødselen også :-)

Skrevet

Så lenge blodtrykket er stabilt er vel JM fornøyd. Har også fått beskjed om å drikke mer, men det er pga at jeg en periode var litt plaget med hodepine. Ble bra igjen da jeg begynte med jerntab og økte veske inntaket litt.

I går trodde jeg jaggu at fødselen skulle starte her! Fikk noen kraftige tak i korsryggen og magen ble så stram at den sto på skeive! Hadde disse takene med 5-10 min mellom i ca 2 timer. Type maserier. Hadde veldig mye maserier med førstemann...faktisk i flere uker i forkant av fødselen. Var veldig frustererende da i og med at man ikke helt vet hvordan det skal kjennes ut å ha skikkelige rier som førstegangsfødende. Gikk heldigvis over da jeg la meg nedpå en stund.

Har vært litt plaget med diare de siste dagene så jeg lurer på om ikke det er det som provoserte det frem jeg. Kjenner iallefall ingenting noe til riene i dag :o)

Syns det er litt tidlig å føde ennå! ;o)

Ja, det blir veldig spennende å se om fødslene våre blir like lange/korte(x'er fingrene for korte) denne gangen også. Enn om vi får samme dag da? hehe..

Skrevet

Ja, får vi på samme dag, da har vi jammen santen tatt toppen av kransekaka!! :-)

Har hatt en del kraftige tak inn i mellom jeg også, men sjelden mer enn en halvtimes tid. Merker det begynner å bli mer "futt" i dem nå! Merker spesielt at jeg får en del hvis jeg har gått tur. Så du får dem i korsryggen? Jeg har aldri kjent riene i ryggen.....Får dem kun på fremsiden, og mest nederst på magen.

Jeg også vil helst gå noen uker til! Føler meg ikke helt klar enda :-) Kan godt vente til jeg har kommet meg inn på sykehuset. Skal inn 14.dager før termin, er planen.

Skrevet

Har startet opp med disse maseriene i kveld også. Huff det er slitsomt!! Sitter her med stram mage og må opp og gå innimellom når jeg får dem i ryggen. Husker egentlig ikke på at jeg har kjent det så mye i ryggen de forrige gangene. Kanskje det har noe med at jenta mi ligger med hodet langt ned og på en måte bakover mot ryggen min? Jordmor sa iallefall at hun gjør det på tirsdagen...hvem vet... Blir en tidlig kveld iallefall. Jeg og mannen min kommer sikkert til å legge oss og se en film. Har TV og pc på soverommet.

Skrevet

Blodtrykk på 75/150??? Undertrykket skal da ikke være tresifret? jeg ble lagt inn pga d ved forje fødsel.

Skrevet

Snu litt på flisa, så blir det vel rett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...