Gjest irismor Skrevet 5. februar 2008 #26 Skrevet 5. februar 2008 Er du sikker på at dere ikke er selveiere. Hvem er det som er byggherrer?
Gjest irismor Skrevet 5. februar 2008 #27 Skrevet 5. februar 2008 Bor ikke du rundt Bergen et sted. Så da tilhører dere enten stor-bergen boligbyggelag eller bergen og omegn boligbyggelag. ta å søk på nettet.
M@mm@ til mine barn Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #28 Skrevet 5. februar 2008 Nei, det er andelseiere her ja. Men vi snakket om dette på ett styremøte og da var det snakk om hvilket bologbyggelag vi skulle melse oss inn i nemlig. Og så er der hva det koster da og hvem som er billigst. Men det er jo ingen som vet om vi er meldt inn fra før for han regnskapsføreren som sto ansvarlig har løget oss rett opp i trynet mange ganger.. Byggherren er Byggholt.
Gjest irismor Skrevet 5. februar 2008 #29 Skrevet 5. februar 2008 Okay da er det ikke så lett. Men uansett andel eller selveier så kan ikke styret ta en slik avgjørelse uten en generalforsamling. Stå på krava og få med deg resten av gjengen som ikke er i styret.
M@mm@ til mine barn Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #30 Skrevet 5. februar 2008 Kan jeg det da da jeg sitter i styret selv ? Blir ikke det å være litt "utro" ?
Makkapakka Skrevet 6. februar 2008 #31 Skrevet 6. februar 2008 Av alle ting lå jeg å tenkte på problemet ditt i går kveld da jeg ikke fikk sove.... Uansett, jeg er helt enig med Irismor. Kom til å tenke på den nye borettslag loven: Sier ikke den at når et borettslag skal gjøre en "fasadeendring" så MÅ de godkjennes på en generalforsamling, dvs. alle andelseiere skal kunne bestemme over det. Det sier seg jo selv egentlig, en så stor endring som balkonger er, også får ikke alle sagt sitt ord!!! Stå på ditt! Og det ikke noe som heter å være "utro" mot styret i sitt eget brl, selv om du sitter der selv. Disse små selvstendige brl er noe dritt....
Gjest irismor Skrevet 6. februar 2008 #32 Skrevet 6. februar 2008 Nei ikke utro. Styret skal jobbe for alle andelseierne ikke bare mele sin egen kake. I vårt borettslag så må styrelederen ta sin kåpe å gå (kjerring) Hun har gjort en elendig jobb og satt borettslaget i mere gjeld enn nødvendig.
Makkapakka Skrevet 6. februar 2008 #33 Skrevet 6. februar 2008 Det finnes alltid sånne smartinger i styrer rundt omkring som ikke har peiling!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå