woo-woo Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Forloveden min og jeg hadde litt av en jobb med å få kabalen til å gå opp når vi skulle sende ut invitasjoner til bryllupet våres som skal være nå i vår. Vi har veldig stor familie og kunne derfor egentlig bare invitere nære venner. Men jeg ønsket så inderlig å invitere 4 jenter jeg hadde vært med i ungdomsskoletiden. De siste årene har jeg knapt vært med dem. Siden vi skal ha alle gjestene på middag, inviterte jeg kun disse 4 jentene uten følge. Og reknet med at det ville gå fint, siden jeg ikke har så god kontakt med dem. Har selv blitt invitert i bryllup alene, til et par som forloveden min bort i mot aldri har møtt, og så ikke problemet i det. Koste meg i bryllupet jeg. 3 av dem ble kjempe glad for å bli invitert, men hun ene vil ikke komme. Fordi jeg ikke hadde invitert hennes kjæreste. Ble ganske lei meg jeg, pga måten hun la det frem på. Hun reagerte på at jeg hadde bedd med følge på et par andre ( men de er jo veldig nære venner av meg.. hun ene er til og med forloveren min. Det andre paret har jeg og forloveden min hatt mye med å gjøre). Det merkeligste av alt er jo at kjæresten ikke brydde seg om han ikke ble invitert, han kjente meg jo ikke allikevel. Er jeg ond når jeg ikke har bedd med følge på disse 4 ?? Jeg føler meg ikke helt bra... er lei meg for at ting ble sånn så det ble... hun hadde jo sikkert blitt sur viss jeg ikke inviterte henne og... Føler meg ille til mote.... Var ikke meninga å såre noen.. men er det ikke plass så er det ikke plass....Vi var nødt til å gjøre et valg...
Dronningen! Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Dette er alltid vanskelig, men jeg ville nok ha invitert de fire venninnene dine med følge.... Iom at andre er invitert med følge...
Gjest irismor Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Jeg synes det er rart at hun egentlig reagerer på det. Jeg hadde ikke bedt dem med følge.
woo-woo Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2008 jeg kan jo liksom ikke trylle frem plasser heller da.. skulle jeg satt dem på gangen kanskje?En del som kommer uten følge fordi de ikke er i noe fast forhold... skulle bare latt vær å invitert dem...*Angre*
Ravna Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Er det ikke plass, så er det ikke plass. Utrolig barnslig reaksjon av venninna di!
Dronningen! Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Da må man eliminere! Enten alle med følge (samboere/kjærester) eller ingen med... Jeg hadde blitt furten om noen fikk lov til å ta med kjæresten men ikke jeg + 3 andre. Man kan jo ikke invitere rubbel og bit i et bryllup, da velger man etter de kriteriene man har. "Hvem vil jeg feire en av de viktigste dagene i livet mitt med?"
yasmina Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Hadde ikke valgt den varianten selv, men herlighet saa smaalig aa bli sur !!! Hadde ikke tatt det til meg,vil hun ikke komme saa faar hun bare bli hjemme. Du faar sende henne et takkekort i etterkant og takke henne for at hun valgte aa bli hjemme aa vaere sur istedet for aa komme til deg aa lage daarlig stemning
Espoir Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Jeg hadde ihvertfall ikke blitt furten. Du inviterer de du kjenner. Noen venner kjenner du kjæresten til, så da kommer de begge, mens hos disse venninnene kjenner du bare venninnene, så da bes de alene. Er vdet sånn livet om å gjøre for din venninnes mann å komme ti bryllupet da? Folk er rare - blir fornærmet over alt mulig rart. Har de ikke annet å ta seg til? Jeg skjønner deg ihvertfall godt, og synes folk skulle slutte å la seg fornærme opver alt mulig.
Kjukka Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Jeg skjønner at det er ett problem, siden det er dårlig plass der dere skal være osv., men jeg hadde følt meg teit jeg, om det kun var meg + 3 stk. til, som ikke fikk ha med følge.
woo-woo Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 5. februar 2008 Som sagt tidligere er det en god del som kommer alene. Av 30 venner totalt (sambo har en del venner.. for han har veldig liten familie) er det kun 5 stk m følge.
Dronningen! Skrevet 5. februar 2008 #11 Skrevet 5. februar 2008 Men kommer d alene fordi de ikke har følge eller fordi de er invitert uten følge?
yasmina Skrevet 5. februar 2008 #12 Skrevet 5. februar 2008 naa maa dere da slutte aa gjoere HI enda mer lei seg. Om dere saa ikke hadde gjort det slik selv saa er det da en aere aa bli invitert i et bryllup og man skla sette pris paa at man ble tenkt paa. Ikke springe rundt aa sutre fordi man ikke faar ha med kjaeresten.
Kjukka Skrevet 5. februar 2008 #13 Skrevet 5. februar 2008 Ja, er en vesentlig forskjell om man kommer uten følge, fordi man ikke har noe følge, eller fordi man ikke får lov til å ha med følge...
woo-woo Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 5. februar 2008 begge deler. Noen fordi de ikke har, andre alene. Har rett og slett ikke noe lyst å invitere m følge når du faktisk engang ikke vet om de er sammen med den personen når bryllupet skal være en gang. Vi har kun valgt å invitere seriøse forhold. det vil si at de har vært i lag i over 1 år eller er samboere.
Gjest irismor Skrevet 5. februar 2008 #15 Skrevet 5. februar 2008 Signerer Onemorepls, The queen of Kalifa
Mom2Two Skrevet 5. februar 2008 #16 Skrevet 5. februar 2008 Jeg hadde nok ikke funnet på å invitere uten følge selv, men man gjør jo ting ulikt. Men må innrømme at det sikkert ikke er så moro å bli invitert uten følge hvis de andre er invitert med følge...
Ravna Skrevet 5. februar 2008 #17 Skrevet 5. februar 2008 Hjertens enig, Onemorepls! Det å furte over en inbydelse, enten det er uten følge eller fordi man er bedt kun til kaffe, synes jeg vitner om dårlig folkeskikk. Blir som barn som kaster fra seg gaver som de ikke synes er fine, uten å bry seg om omtanken som ligger bak, og at de faktisk ikke har krav på noe.
Ducchini Skrevet 5. februar 2008 #18 Skrevet 5. februar 2008 Husk at dette er ditt og kjæresten din sitt bryllup, dere bestemmer hvordan dere vil ha det Jeg synes ikke hun fortjener å komme en gang jeg når hun oppfører seg sånn, er jo ikke alltid man blir bedt med følge?? La henne bli hjemme, like greit Lykke til!
Kjukka Skrevet 5. februar 2008 #19 Skrevet 5. februar 2008 Nå er jeg på ingen måte ute etter å få HI til å føle seg enda mer lei... men jeg må få lov til å svare det jeg føler ut i fra hvordan jeg selv ville følt det, om jeg var den som ble bedt uten følge, og resten fikk ha med følge... Jeg hadde nok kommet i brylluppet, men jeg hadde følt meg steinteit... og jeg hadde nok ikke sagt noe til brudeparet heller, om hvor steinteit jeg følte meg... Men folk er forskjellige, noen sier i fra, andre gjør det ikke...
yasmina Skrevet 5. februar 2008 #20 Skrevet 5. februar 2008 June&♥Ellen♥ Jeg mener det er stor forskjell paa hva en foeler og hva en buser ut med. Syns det vitner om tatal mangel paa folkeskikk aa ringe og si at en ikke gidder komme naar en ikke faar ha med kjaeresten. Det er vanskelig aa planlegge et bryllup og gjoer alle til lags og da syns jeg at man skal sette pris paa aa bli invitert. Jeg har tidligere nevnt at jeg nook ikke hadde valgt samme loesningen selv, men det betyr ikke at jeg hadde foelt det var OK aa kritisere en av mine venninner for aa gjoere det. Da er man ikke noen god venninne i mine oeyner...
~sjiraff~ Skrevet 5. februar 2008 #21 Skrevet 5. februar 2008 Synes det hadde vært rart og blitt invitert i bryllup uten følge. Men så fornærmet at jeg ikke hadde kommet hadde jeg nok ikke blitt.
Mom2Two Skrevet 5. februar 2008 #22 Skrevet 5. februar 2008 Vil bare presisere at jeg heller aldri hadde kommet til å klage til bruden. Jeg hadde gått uansett, men som sagt, ville ikke gått for den løsningen selv.
Dronningen! Skrevet 5. februar 2008 #23 Skrevet 5. februar 2008 Tror nok ingen som svarte her gikk inn for å gjøre HI enda mer lei seg men når jeg leste dette avsnittet: "Vi har veldig stor familie og kunne derfor egentlig bare invitere nære venner. Men jeg ønsket så inderlig å invitere 4 jenter jeg hadde vært med i ungdomsskoletiden. De siste årene har jeg knapt vært med dem. Siden vi skal ha alle gjestene på middag, inviterte jeg kun disse 4 jentene uten følge. Og reknet med at det ville gå fint, siden jeg ikke har så god kontakt med dem." gav jeg mitt svar ut i fra det.... HI Dette er en av de viktigste dagene i ditt og din fremtidige manns liv. Gjør det som er best for dere!
Gammelamazon Skrevet 5. februar 2008 #24 Skrevet 5. februar 2008 Syns overhodet ikke det er rart å invitere noen uten følge. Har vært i ganske mange brylluper etter hvert, og sjelden blitt bedt med følge, så sant ikke "følget" også har vært venn av brudeparet. Dårlig gjort å bli furten for en slik ting.
Gammelamazon Skrevet 5. februar 2008 #25 Skrevet 5. februar 2008 Etter at vi giftet oss, har vi imidlertid alltid blitt bedt begge to, vel å merke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå