Gå til innhold

Merkelig CB resultat...hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greide ikke dy meg lenger, hadde IKM i går, og fortsatt ingen tegn til TR, så tok en CB test i dag.

Det sto på testen at dersom den viste - betydde det ikke gravid, mens + betydde gravid... så til problemet: Fikk frem en veldig tydelig og blå vannrett strek (altså minus), men det kom også en veldig, veldig utydelig loddrett strek (denne var ikke blå, og kunne bare såvidt skimtes). Har latt testen ligge et par timer, og jo lenger den lå, jo tydeligere ble den loddrette streken (men er fortsatt veldig utydelig).

Så til mitt spørsmål... hva kan jeg konkludere med? Gravid eller ikke? Hjelp... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å svare på det ;-) Men som oftest er en strek, en strek =) Så jeg ville tro du er gravid! kjøp en CB digital så får du enda mer nøyaktig svar :)

Lykke til, og sniker inn et forsiktig gratulerer ;-P

Skrevet

Tror du virkelig det? Er ikke det litt for godt til å være sant liksom?

Første pp og greier... Hm..ja...stikker på apoteket med en gang jeg, skader jo ikke å prøve (selv om jeg såklart blir skuffa hvis den viser noe annet)

Takk for gratulasjoner (bare sånn i tilfelle det stemmer..hehe)

Skrevet

er ikke uvanlig å få til på første pp da:-) er bare mye snakk om de som ikke får det til så da tror man at det er for godt til å være sant:-) hehe

men altså man skal ikke lese av testen etter at det er gått 10minutter!

men om du så den svake streken før de 10min hadde gått er du nok gravid ja:-) å om du er usikker på om du så den før de 10min, husker du om streken var blå eller grå? om den var grå kalles det en skyggestrek å da er man ikke gravid,en skyggestrek kan komme når testen tørker opp..

ville uanz tatt en test til om 2-3 dager:-) lykke til da!

Skrevet

Åh, så spennende turtlebog...:) Vi har det likt idag...Testen med en QR jeg da. Og fikk opp en svak strek men med samme farge som teststreken...Gruer meg til å teste med en CB dig imorgen...Kanskje jeg klarer vente til tors.

Skulle du teste igjen idag?:)

Skrevet

Åh, så spennende! :D

Kom nettopp tilbake fra apoteket nå (etter å ha måket frem bilen som var begravd i ca 40 cm snø...*ler* desperat?!), vet ikke om jeg tør å teste igjen i dag. Er første pp etter pilleslutt, så er usikker på om IKM var i går, eller om jeg har IKM i morgen eller noe sånt.. så da er det vel kanskje best å prøve å vente til i morgen?

Skrevet

jeg ville testen nå! slipper du og lure og håpe... få et svar liksom...

let us know hvordan det går!

Skrevet

Jeg har også tatt to sånne tester denne ppen. Tok en på søndag og en på mandag. Den ene hadde tynn tynn tynn strek innenfor tiden og den andre fikk ikke en tynn strek før en stund etterpå. Jeg venter noen dager for å ta ny test.

Skrevet

Jeg skal klare å vente til imorgen. Da er d iallfall sikkert at hcg kan ha steget litt om testen idag virkelig var svakt positiv. De sier at hcg skal fordoble seg eller noe slikt pr. 48 timer.

Tenk om vi kunne følge hverandre over i oktoberklubben og 1.tri:) Tror du at du klarer vente til imorgen?:) Aller helst vil jeg vente til torsdag men d vet jeg at jeg ikke greier...:)

Hvor bor du henne? Hørtes så kjekt ut me masse snø:) Her i stavanger har vi bare hatt en evig lang høst..:(

Skrevet

Ja, tror nesten jeg er nødt til å vente. Ettersom når jeg har IKM er såpass usikkert, er det sikkert best å teste på morgenen slik det står anbefalt på pakka. Hvis jeg tester nå kan det jo hende den viser "ikke gravid" selv om jeg faktisk er det...eller?

Ja, hadde vært kjempemoro om vi kunne følge hverandre videre fremover! :)

Bor i Eidsvoll jeg, men har bodd i Sandnes/Stavanger i nesten 7 år. Flytte derifra for halvannet år siden :)

Masse snø er kjempefint...bare kjedelig (og slitsomt..hehe) å måke... :)

Men ja, enig med deg, heller snø enn regn :)

Skrevet

hei truseprinsesse:)

Der va du og.:) Tenkte på deg når eg fikk denne streken idag og lurte på koss d va me deg. Huske du fikk positiv sist pp og så kom tr...eller hvordan var d igjen? lurte litt på d...

Ikke lett dette her...Har du noe symp denne gang da? Jeg har ingen...litt ømme pupper innimellom og litt stikninger i magen...vært en del trøtt, men ikke mer enn normalt synes jeg...Nå vet jeg ikke om ikm er idag eller ons/tors..så ska prøve pine meg til tors...men vet jeg ikke klarer d:)

Skrevet

turtlebug:

Hvor er du fra da? Husker ikke om jeg leste d.:) Jobbet du eller var det skole i svg/sandnes?:)

jeg bodde i oslo et forrige år. jobbet på gardermoen. Er selv fra stavanger:)

Og heller snø enn regn ja:) Vis snøen ikke kommer og legger seg her noen dager snart. Vil jeg heller at våren skal titte frem..Nå fortjener vi en flott sommer her borte altså:)

Skrevet

Ja, fikk det sist, men da tror jeg jeg hadde en kjemisk graviditet sånn at egget ikke festet seg ordentlig. Litt av min test ble positiv innenfor tiden denne gangen, så jeg er ved godt mot. Tror du er gravid, jeg. Gleder meg til å høre fra testen din. Jeg har noen symptomer denne gangen. Har suuuperømme pupper og fryser mye. I tillegg er jeg småkvalm i dag, men det kan være siden jeg ikke har spist mye. Må tilføye at jeg aldri har hatt ømme pupper ved pms før.

Så spennende det blir å se om du og hovedinnlegger er gravide da. :):)

Skrevet

Elisabeth:

Er opprinnelig fra ei lita bygd i Hedmark :)

Gikk først skole (vgs og universitetet), åsså jobbet jeg litt når jeg var ferdig med utdannelsen :)

Hehe, moro...bor et kvarter fra Gardermoen jeg... :)

Ja, husker hvordan "vinteren" var i Svg/Sandnes, og misunner deg definitivt ikke. Skal krysse fingrene for at du får en solfylt sommer hvertfall! :)

Skrevet

Hei Truseprinsessa! :)

Så utrolig spennende dette er...mer spennende enn julaften og bursdag på en gang.. :)

Eneste faren her er å bli kjempeskuffa... men om vi ikke er gravide enda, så må det da snart bli vår tur også? :)

Skal uansett krysse fingrene for deg :D

Skrevet

Hehe, nå svarer jeg der her og på tråden min:) Krysser fingerer og tær for deg:)

Så d er d som er en kjemisk graviditet ja...har lurt litt på hva det er for noe.

Tegn har du denne gangen og da ja.. Godt å vite at en er fruktbar og kan få d til iallfall:)

Uff, jeg gruer meg slik til de neste dagene nå ettersom jeg fikk denne testen....den svake streken kom opp på ca 5min...men iallfall en plass mellom 5-10min:)

Hvordan går d på skolen?:) Jeg jobber og står i...men litt ukonsentrert kan jeg si ja....

Skrevet

Nei, det er sikkert sant det.. :)

Men så virker det på meg som det typiske er at de som ikke vil bli gravide blir det, mens de som virkelig vil ikke får det til... Urettferdig synes jeg..menemen..sånn er nå det... :)

Mye mulig det var en skyggestrek jeg så..den kom etter 5-6 minutter, men var vel mer grå enn blå mener jeg å huske. Etterhvert ble den blåere (men det var jo lenge etter 10 min grensa da..)

Skal prøve å ikke håpe for mye hvertfall..heller ta det som det kommer, sitter spira er jo det kjempefint, men hvis ikke så skal jeg jo uansett ikke klage. Mange som sliter mye lengre enn meg. Det kan jo knapt nok kalles sliting for min del engang.

Skrevet

turtlebug:)

Hvilken utdannelse tok du? jobber du som?

Jeg savner virkelig øslandet/oslo. bare bodd jemme 5mnd etter at jeg flytta. men var der i helga på en snarvisitt. Og d var så fin vinter:)

Håper virkelig alle oss fyker over på 1.tri innen uka er over:)

Skrevet

heia, bare ønske dere lykke til... håper det klaffer for dere... jeg har ikm til helgen selv, men har ikke spess håp, alt av tegn har forsvunnet.. merker ikke noe jeg... men håper litt da.. =)

kjempe spent på hvordan det går med dere!

Skrevet

Elisabeth:

Reiselivsledelse :) Jobber som bookingagent nå :)

Hva gjør du til daglig nå da?

Ja, det hadde virkelig vært stas :)

Skrevet

monca:

Hvis du har IKM til helgen er det vel uansett litt tidlig for å kjenne symptomer...så alt håp er vel ikke over enda? :)

Skal krysse fingre og tær for deg jeg :D

Skrevet

takk turtlebug... ja man kan jo håpe.. men trur kanskje om symptomene kommer så kommer jeg sikkert bare til og tenke at det er innbildning.. hehe.. men er spennende da.. skal krysse fingre og tær jeg også, for oss alle... hehe

Skrevet

Ok:)

Da har vi samme utdannelse. Tok bachelor på hotellhøgskolen 2001-04. Når var du ferdig?:)

Jeg jobba på gate for Norwegian da jeg var i oslo og har vel så langt vore den kjekkeste jobben jeg har hatt...Men har en mann her i Svg som ikke ville t Østlandet så da flyttet jeg hjem igjen.

Nå sitter jeg som prosjekt koordinator i en mindre bedrift som ikke har noe med luftfart eller reiseliv å gjøre. Men har det helt fint og koser meg masse:)

Skrevet

Elisabeth:

Hehe, jøss så rart! :)

Verden er jammen ikke stor nei...

Begynte i -02 jeg, så tok jeg ett friår og skulle vært ferdig sommer -05. Men var et fag jeg bestemte meg for å ikke ta (litt for sent..hehe), så måtte ta to fag som privatist for å bli ferdig. Tok de to fagene samtidig som jeg jobbet, og ble (omsider..hehe) ferdig til jula -06.

Har vel aldri egentlig jobbet med noe jeg kan bruke utdannelsen min til. Har jo jobb i hotellnæringen nå, men er en sånn type jobb man kan få om man har utdanning eller ei... Så vel..vet ikke om jeg kan si valget av utdanning var helt optimalt for min del. Føler igrunn at jeg sitter igjen med en utdanning jeg ikke har bruk for og en god del studiegjeld for å si det sån...menmen.. mulig det ordner seg etterhvert :)

Skrevet

hehe, da gikk vi der på likt. bare jeg et år foran:)

Verden er ikke stor nei:)

Jeg sitter vel igjen med mye samme følelse fra utdannningen. men fått brukt den litt på osl. Gjorde litt andre ting enn gate også:)

Nå får jeg litt bruk for den igjen pga av enkelte fag jeg tok. Men har strengt tatt ikke en jobb som krever utdanning.

Får se om jeg ikke havner tilbake til reiselivet etterhvert...Trives godt her jeg er nå:

Vet ikke om du har sagt någe tidligere, men er det første barn du prøver på nå?

Det er d for meg. Grugleder meg til å teste imorgen...Sitter her og tenker på ikke drikke mer og ikke gå på do og ta en ny en ikveld med QR før cb dig imorgen. bare for sjekke at det ikke var noe galt med testen imorges liksom...men så redd for neg.test....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...