Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 For dere som følger meg, har vært så omtenksomme og kloke: Prinsessa mi sovna med hånden min på ryggen hennes i sin seng på mitt rom kl 19.50 igår kveld. Hun sov som en drøm. Ved midnatt løftet jeg henne over til meg og jeg kan med glede si at hun sov sammenhengende hele natta! Var godt for henne å endelig få ordentlig søvn igjen. Ikke lå hun så urolig som hun pleier heller. Og: jeg har jo også fått sovet grunnet dette:oD Og det var herlig! Tror vi bare må ha det slik en stund nå, til vi finner ut hva som vil funke best for oss. Har jo kontakta Sovekarin, og hun skulle komme med tilbakemelding i dag. Jenta mi skal jo helt klart inn på rommet sitt igjen og sove i sin seng hele natta, men jeg orker ikke rushe det. Som flere av dere har sagt, så går ting seg til naturlig. Det viktigste er å ha en uthvilt og trygg jente- og en uthvilt og trygg mamma, hehe. Vil få takke alle dere herlige damer for all støtte oppi dette. Jeg har, som dere vet, hatt det skikkelig tøft. Men deres varmende ord og råd har virkelig hjulpet på! Så all ære til dere ) Godklemmer til dere!
dritgrei hei hei! Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ser du at jeg flagger og går i tog for deg! Så flink du er!!!!!!!!! Tenk at det har vært ro en hel natt!!!! Jeg unner deg alt godt! Også vil jeg du skal tenke at det går over! Hun kommer ikke til å bråke sånn til huun er 14 år, og det er jo ganske deilig å tenke på! DU er helt utrolig tålmodig, og jeg er imponert! Jeg vet godt hva du holder på med, og kjenner at jeg gråter med deg i fortvilelse av og til!
Stor_smil Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Så utrolig godt å høre ) Forstår så utrolig godt den følelsen du beskrev i ett tidligere innlegg - om ikke å strekke til som mamma, fordi man ikke klarer å "lære" dem å sove - !! Jeg syntes uansett du gjør en fantastisk god "jobb", og alt i alt tyder det på at du er en utrolig god mamma, IKKE lov å tenke noe annet!! Ha en strålende dag! *klem*
Bente,har 3 skjønne jenter!! Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Hiver meg på toget ) Så bra at det ser ut til å ordne seg... Har fulgt med på innleggene dine. Lykke til videre. Dette går bra!!!
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2008 Takk det var veldig fine ord Men du fikk med deg at hun jo sov i senga mi? så jeg er jo langt fra mål da, men denne søvnen trengte vi ) Ja, det går over, må bare være tålmodig Er godt å se litt klarere nå!
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2008 Blir jammen meg helt rørt jeg! Det var fint å høre!! Hjertelig takk!! Og dere er virkelig utrolig sjenerøse mennesker! En herlig dag ønskes dere og! klemmer
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 så godt å lese!! =) Har jo fulgt med på trådene dine .. og skjønt at du har vært utslitt stakkar! Godt å høre at dere har sovet godt i natt =) *klem*
dritgrei hei hei! Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Jeg fikk med meg at hun sov i din seng, men jeg fikk også med meg at hun sov! Da jeg holdt på, var løsningen at han sov i min seng ( jeg hadde dobbelt seng og han hadde sin egen dyne), for å forstå hva natt var, og når nettene var netter uten avbrudd så kunne jeg flytte ham over i sin seng når jeg la meg, og det funka, så han våknet i sin egen seng hver morgen, og vips så kunne jeg legge ham i sin egen seng etterhvert. Jeg aner ikke hvor lang tid det tok jeg. Jeg bare gjorde det som ga oss hvil, mer enn det som gjorde meg til et bilde på den perfekte mor. det viktigste er jo at dere får hvile begge to. snart er hun så stor at hun forstå og kan formidle hva deter hjun tenker på. det er en befrielse! JEg heier hemningsløst på deg!!!
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 5. februar 2008 dritgrei hei hei! Det var jo kjempelurt!!! Hvorfor har du ikke sagt det før??? hehe, at jeg aldri har tenkt på det!! Hvor gammel var han da det var snudd, ca? Tusen takk, søte du!
dritgrei hei hei! Skrevet 5. februar 2008 #11 Skrevet 5. februar 2008 han var ca like gammel som jenta di er nå, også flytta vi da han var to år, og da fikk han helt eget rom, og det gikk nesten som en drøm. da begynte jeg med det du har holdt på med. Jeg satt inne på rommet hans og drakk te. I begynnelsen måtte jeg være der en time halvannen, og til slutt så kunne jeg si: Nå skal jeg ned å ta meg en kopp te, og etterpå kommer jeg opp igjen. det var greit og da var natten erobret. han legger seg fortsatt klokken 19.00 og sover til 07.00, og nå er han sju år gammel. Jeg er lykkelig over alle de kveldene jeg har orket å gjøre den jobben du gjør, for det ga meg kveldene da jeg var alene. Nå er jeg gift, men vi har fortsatt kveldene sammen, og det er så deilig. Derfor heier jeg!!! For jeg vet at behovet for kveld er helt enormt når pappane bor et annet sted!
Sessa ruger igjen... Skrevet 5. februar 2008 #12 Skrevet 5. februar 2008 JUHU!!!! Uthvilt mor og barn?? Det er ikke dårlig. Dritgrei hei hei, klarte å sette ord på det jeg prøvde å si til deg i går (var ikke helt klar i toppen, jeg gitt). Det er jo liksom ikke noe hast at hun sover i egen seng og sovner av seg selv hvis ikke det er veldig ødeleggende for din nattesøvn. Før eller siden blir det uansett bra. Men jeg tror nok du gjør lurt i å få henne over i egen seng før eller siden, best for begge to og ligge uten at man bumper borti hverandre. Men kanskje det bli lettere når hun får junior seng f.eks. Avvent sovekarins tilbakemelding og ta det derfra. Klem
Regnbuens barn™ . Skrevet 5. februar 2008 #13 Skrevet 5. februar 2008 Så fint at dere er uthvilt =), men jeg lurer på hvorfor du løftet hun over til deg hvis hun sov allikevel? Jeg har forresten veldig god erfaring med Karin, har brukt hun ved to anledninger til begge mine små. Lykke til videre=)
Skravlemamman Skrevet 5. februar 2008 #14 Skrevet 5. februar 2008 Så du hadde laget et eget innlegg først nå, har svart i mitt eget...Fortsatt god klem..
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. februar 2008 #15 Skrevet 5. februar 2008 Ååååååååååå så deilig å sove.....lenge,lenge uten avbrudd. Det finnes ikke noe som er så godt for en mamma som er våken det meste av døgnet. Så godt for både deg og lillesnupp. Jeg slenger meg på fanfarer og tog og heiing. Og håper det ordner seg. Det er måte på hvor lenge man skal slite med søvn..... Særlig når alle rundt deg forteller at deres lille, søte unge har sovet natt rundt siden han var 3 uker..... Men som sagt i går, det er lov å søke hjelp hvis det butter. Det er lov å innrømme at nå fikser jeg ikke mer. Men jeg krysser alt jeg har for at dette funker.... Det at hun ikke sover gjør deg ikke til en dårlig mor, men det at du ikke sover kan gjøre deg til en veldig sliten mor )) Mangel på søvn blir jo brukt som en tortur metode..... Så søvn er livsviktig både for stor og liten. Lykke til i kveld og alle andre kvelder.
___ Skrevet 5. februar 2008 #16 Skrevet 5. februar 2008 Hvis det fungerer for dere er det jo helt fint. Det viktigste er jo at dere sover om natta og at du ikke trenger å bruke hele kvelden på legging. Hør på eksrtene nå du får råd, men gled deg nå over den gode søvnen dere har fått i natt. Det er uansett nesten umenskelig å skulle gjennomføre noe fast program når man er så sliten som du, og kansje jenta også, har vært.
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #17 Skrevet 5. februar 2008 Hei regnbuens barn. HUn var våken ved midnatt og begynte bare å gråte når jeg førsøkte å legge henne ned. Og med sist natt friskt i minne, tok jeg henne over til meg, hvorpå hun sovnet søtt med en gang
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #18 Skrevet 5. februar 2008 Ja det er helt sant som du sier, poamin ) Jeg orker ikke rushe noe nå, bare vi får sove så er det viktigst! SÅ går det seg nok til
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #19 Skrevet 5. februar 2008 Hvis jeg kunne velge mellom søvn og en million, hadde jeg uten tvil tatt søvnen! Takk skal du ha, mamma søker barn- har fått 2. Det at mine venninner har skrytt sånn av sine barn som sover så pent og blabla, har sikkert bidratt veldig til at jeg følte jeg også måtte gjøre det slik. Men snakker de sant..?? hehe..
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 5. februar 2008 Igjen, takk dritgrei Er utrolig fint å høre når ting ordner seg! Du vet tydeligvis hva jeg har gjennomgått her...
høstbarn:) Skrevet 5. februar 2008 #21 Skrevet 5. februar 2008 Så bra at du har fått sove! Goodigoodi
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #22 Skrevet 5. februar 2008 Takker dere alle for varme, oppmuntrende ord Sessa: juniorseng har vi faktisk tenkt på Blir spennende å høre Sovekarins råd også; skal gi deg beskjed jeg klemmer!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. februar 2008 #23 Skrevet 5. februar 2008 Det er ikke godt å si.....hi hi hi Kanskje de sliter uten å ville snakke om det. Vi hadde det også sånn. Alle rundt oss fortalte at deres sov fra første stund. Jeg og søsteren min vi sov døgnet rundt fikk jeg inntrykk av når mamma fortalte hvordan vi var som barn... Vi ble vekt til måltidene ellers så sov vi....hi hi ha ha. Er det det man kaller selektiv hukommelse???? Er ikke lett å føle seg som den eneste i verden som har søvnproblemer med barnet sitt. Men tror ikke Sove-Karin hadde hatt så god butikk om det bare var du og jeg som hadde problemer ))
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 5. februar 2008 #24 Skrevet 5. februar 2008 Så bra at det endelig gikk så bra i natt da så får vi bare håpe det fortsetter Ingen ting er nesten værre når man ikke får sove om natta. Hadde blitt sprø selv!! Også får vi håpe at sovekarin kommer med noen gode tips som virkelig fungerer Masse lykke til. Klem
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #25 Skrevet 5. februar 2008 Sovekarin har ikke latt høre fra seg ennå; venter i spenning Takker dere alle nok en gang for gode ord
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå