Gjest Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Ja, jeg vil kalle det akkurat det. Bunnløs. Fordi jeg treffer liksom aldri bunnen. Her sitter jeg, den vellykkede småbarnsmammaen, utad. Hundrevis av ganger har jeg fått spørsmålet; Hvorfor er DiB så viktig for deg? Hvorfor kaster du bort så mye tid på det nettstedet? Jo, nå vil jeg fortelle. Fordi jeg er ensom. Bunnløst ensom. Jeg har et herlig barn, en fantastisk mann og stor familie. Masse venner. Men hva er egentlig vitsen? Kveld etter kveld, natt etter natt sitter jeg her. Alene, ensom og lei. DiB er liksom den enkle løsningen. Alternativet er klesvasken og ryddingen som skulle vært gjort i går. Likevel er hjemmet alltid ryddig nok, maten er alltid klar når den skal, klærne er alltid rene. Men hva ialldager hjelper det meg da? Jeg er like ensom jeg, samme hvor mye eller lite klesvask som er igjen i kurven. Jeg tar meg selv i å konkludere med at egentlig så er jeg både heldig og bortskjemt, men jeg har det likevel ikke bra. Ensomheten gnager i meg, sist jeg var gravid fleipet venninnene mine med at det ikke var lurt å ta telefonen når jeg ringte, dersom de selv hadde dårlig tid. Burde ikke det kanskje være et hint? Jeg har vært ensom lenge jeg, selv om jeg har "alt". Mannen jobber, barnet sover. "supermamma" sitter alene hjemme i sofaen og hater det hele. Dette er ikke livet jeg ønsket meg og bestilte er det vel? Jo, det er jo det. Jeg bare visste ikke at det var sånn det kom til å bli. Så her sitter jeg, og DiB. Og jeg er lei, av livet jeg har, av DiB, av den endeløse trantingen om de samme tingene. Men jeg klarer ikke gi slipp heller . Det er jo det jeg har av kontakt med omverdenen etter vesla har lagt seg. Gud så lei jeg er av ensomheten og følelsen av å virkelig ikke ha lykkes med å få det lykkelige livet jeg egentlig trodde jeg kom til å få. Likevel må jeg jo si jeg er lykkelig, bare ensom... bunnløst...
lenej :o) Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 skjönner ka du mene, eg begynte med scrapbooking da, men... hobby er en fin ting.. :)
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har jo egentlig mer enn nok å ta meg til, siden jeg rydder etter alle andre, og studerer. Men jeg er jo like dønn alene da også... *sutre klage osv:p*
lenej :o) Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 eg er å alene da, å ensom, spes når gubben er på jobb om kveldene.. jah.. du kan jo ringe noen? eg er ei skravelhöns uten like, du kan ringe meg! ;p
Turid Laila Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Som jeg skulle skrevet det selv tillab! Det er noe av grunnen til at jeg vil ha et hus vi kan pusse opp, da har jeg noe å gjøre...
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Signerer den... Har en mann som jobber endel...bor litt avsides til og kjører ikke bil. I grunn har jeg ingenting å sutre over, friske barn, eget hus, god økonomi et godt forhold...men føler meg rett og slett ensom.. Mange av vennene mine er i en helt annen fase, mange single og barnløse...andre har flytta...har jo kntakt med dem alle, men ikke sånn i hverdagen. Håper han snart slutter å kjøre langt og blir mer hjemme..og jeg gleder meg til jeg får barna i barnehagen til høsten! Forstår deg så godt tillab...for godt! Stor klem fra en annen ensom dib-mamma
manonym Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Dette var som å lese mine egne tanker! Godt å vite at det ikke bare er meg (selv om det egentlig ikke er godt da vist du skjønner;)). Nå er ikke jeg så mye her inne lenger da, men var mye da jeg var i perm, og kan si det slik at livet er blitt mye lysere etter at jeg er kommet meg i jobb igjen! Selv om jeg føler at jeg bør ha dårlig samvittighet for at småen er i barnehagen så mye som han er så har både han og jeg det mye bedre.=) Så bare hold ut! Det finnes alltid et lys i enden av tunnelen, selv om den kan virke ueeendelig lang den forbaska tunnelen;) Klem fra
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 Jeg må jo si at jeg blir veldig glad og veldig trist på samme tid da, hadde egentlig håpet alle dere andre hadde MYE bedre grunner for å vimse rundt her enn meg selv;) Hockeymamma; jeg har jo hus å pusse opp, du kan låne mitt i mellomtiden?! Heheh... Ugl@; takk for godt svar:) Jeg har heller ikke lappen ennå, det er DREPEN! Må få gjort noe med det. (kanskje jeg da har en skikkelig god unnskyldning for å komme meg ut av DiB såpass lenge at jeg får sjekket når første kurs begynner! *lete lete*
Turid Laila Skrevet 4. februar 2008 #9 Skrevet 4. februar 2008 Lappen er gull, men det hjelper lite når vi bare har en bil og jeg er stuck oppå denna haugen her hele dagen til samboern kommer hjem. Får snart en bil til da, ellers kommer jeg jo ikke på jobb når permisjonen er ferdig. Jeg trodde egentlig jeg var alene om å ha det sånn her jeg da...
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #10 Skrevet 4. februar 2008 Jobb ja, det kan jeg jo bare drømme om i en evighet fremover! Jeg har jo minst frem til neste høst med "sofasliting" foran meg:( Om ikke lenger (avhengig av studiene og hvor snill neste babyting har planer om å være med meg") Men lys i tunnelen kommer nok. Jeg har jo egentlig ingenting å klage på... (men gjør det likevel, akkurat fordi jeg er ensom og kjeder meg)
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #11 Skrevet 4. februar 2008 Jeg tror det hadde blitt dyrt i lengden Lene;) Hehe...
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #12 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har tre biler og ingen lapp... Hjelper lite da;) Og vi er jo tydeligvis langt fra alene, og godt er det!
Turid Laila Skrevet 4. februar 2008 #13 Skrevet 4. februar 2008 Har vel ikke en dere skal ha ca. 5000 for vel? som er i god stand?
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #14 Skrevet 4. februar 2008 Vi er en trist gjeng dib-mødre. I helgen hadde jeg en stor krangel med min eldste venninne (ikke i alder, men i vennskap) og mister jeg henne, har jeg ikke mye igjen. Flyttet til et avsides sted, sluttet i jobben, venner som har flyttet til andre byer/land. Fått en del bekjente via dib, men venninner...? Tenkte over saken i dag og funnet ut at jeg er nok en ensom ulv. Blir lett kjent med folk, men klarer ikke slippe dem skikkelig innpå meg. Og hva er vitsen? Man blir jo bare såret uansett... Mannen jobber mye borte, jeg er mye alene med mine herlige, friske barn. Har ikke noe å klage på egentlig, men... Å treffe folk irl hadde vært kjekt engang i blant. Å ha venner i stedet for overfladiske bekjentskaper. Gå på cafe med venninner, som jeg ikke har gjort på mange, mange år. En vinkveld engang i blant. Shopping, spa, samma det. Hva skjedde? Jo, jeg fikk barn og ble sugd inn i a4-livet.
manonym Skrevet 4. februar 2008 #15 Skrevet 4. februar 2008 Nei for all del, har ikke noe å klage på jeg heller sånn sett. Fantastisk mann, herlig unge, nytt hus, ok økonomi, god familie rundt meg. Men hadde det jævlig på slutten av permen for det om. Verst når jeg var hjemme alene (mannen reiser 4 uker i slengen). Så kan ikke si jeg misunner deg den sofaslitingen nei. Hva med å ha en fast dag i uka enten du går ut, eller du får besøk av veninne eller noe? Da har du liksom noe voksentid å se frem til=)
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #16 Skrevet 4. februar 2008 Tjo, i teorien;) Den funker, ingenting galt annet enn en jordingsfeil i baklysene, men årsavgiften er ikke betalt og den er ikke EU godkjent nå (pga nevnte baklys) Passat, 94 mod. Men du får sikkert mange andre vrak som er godkjente! (riktignok må jeg skryte litt av den da, siden den er blitt fikset opp MASSE siden vi kjøpte den, alt som kunne gå av slitedeler gikk nemlig det første året vi hadde den. Og siden den er gått i utlandet er det ikke rust på den, annet enn bakluka, som har samme årsak som jordingsfeilen)
Turid Laila Skrevet 4. februar 2008 #17 Skrevet 4. februar 2008 Da skal jeg jammen høre med samboern om han vil ha den om dere skal selge den. Tror nok det er en enkel ting for han å fikse.
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #18 Skrevet 4. februar 2008 Men jeg HATER å kjøre buss:p Da blir liksom vennetiden litt innskrenket! Hehe.. Altså jeg har jo skolen, 3 dager i uken +- noe som gir meg "voksentid" men likevel sånn tid som krever noe av meg. Men jeg skal begynne på lappen nå, pengene triller inn på konto neste uke og da tenkte jeg bare å gå ned til kjøreskolen her nede og si at jeg skal ha lappen, NÅ! Her er Visaen min...
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #19 Skrevet 4. februar 2008 Hva skjedde? Jo, jeg fikk barn og ble sugd inn i a4-livet. Det var skikkelig bra sagt! Det er det som har skjedd oss:) "svupp" sa det og her sitter vi!
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #20 Skrevet 4. februar 2008 Ja har det sånn selv, føler meg veldig ensom selvom jeg har verdens skjønneste datter. Bruker mye tid her på DiB og BV det er koselig å taste med andre siden jeg er alenemor har jeg ikke noen spesiell å tilbringe fritiden min med
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #21 Skrevet 4. februar 2008 Må dobbelsjekke med lillebror også, så det ikke går i spinn for ham, jeg har nemlig tilbudt ham den til samme pris;) Hihi... (sleipe storesøster:p)
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #22 Skrevet 4. februar 2008 Du får vel bare ønskes velkommen i klubben;) BV er jeg lite egentlig, er det ålreit der?
Turid Laila Skrevet 4. februar 2008 #23 Skrevet 4. februar 2008 Haha ok, vil ikke ta fra han bilen hans da
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #24 Skrevet 4. februar 2008 Skal bare høre med ham, han har heller ikke lappen serru, og er lat som en haug. Tenkte det ville være et fint prosjekt for hammens han var uten jobb, men nå har han fått jobb. Sier fra i morra jeg, Sjekk med hockeypappa da:)
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #25 Skrevet 4. februar 2008 Hehe takk for det Ja jeg syns det er koselig på klubbsidene, siden jeg hadde termin i januar men fikk i desember så henger jeg på begge Men det er mye rart som skjer på generelt der, kan bli litt for mye krangling, men BV er mer oversikterlig forum
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå