Gå til innhold

Tråd for oss med termin 20.02 - 01.03


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har termin 25.feb, bor i Oslo, vært sykemeldt siden midten av desember pga mye stress, mas og ingen tilrettelegging på arbeidsplassen. Har for første gang på lenge hatt tid til å se venner og familie og bruker tiden på sosialt, i tillegg til mange turer med hunden.

 

Selv er jeg skuddårsbarn og er derfor ekstra spent om det skulle falle på denne dagen for min førstefødte også, selv om jeg, av en eller annen grunn, har en følelse av at han kommer før termin..

 

Venter i spenning på når dagen kommer og drømmer jevnlig om hvordan det blir når man oppdager at det faktisk er NÅ :)

 

Lyke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror (eller kanskje mest håper at jeg føder 18.februar) 10 dager før termin... Skal på sjekk igjen i morgen ang fostervannsmengden. Er veldig spent og fortsatt bekymret da jeg synes jeg kjenner mye mindre bevegelse enn før, men jeg kjenner da litt hver dag iallfall!

Spennende tider dette.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippekonkuranse..!!! Morsomt. Har termin 20.02.08 syns det er litt tidlig, så jeg er forberedt på den 29. Blir ikke lei meg om det skjer noe før den tid altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jente fra Horten i Vestfold, har termin 21.02.08 men håper på at den kommer 15.02. midt i mnd er perfekt:)

Er suuuper lei og sliten...orker ingenting om dagen og går bare å venter...er en utolmodig sjel fra før av så dette er tortur for meg hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bor 23 mil nord for Tromsø og har termin den 25. med min første :)

Ønsker å føde på UNN i Tromsø i tilfelle det skulle oppstå noen komplikasjoner. Har bare en liten fødestue her, så eg syns det e mere sikkert og bli sendt dit :)

Formen e veldig fin, plages også me bekkenløsning spes om nettene, men ellers e eg verken mer trøtt eller sliten enn vanlig :)

Nedtellinga har sellfølgelig begynt, men når eg tenke etter så har eg det veldig fint nå -kunne sove så lenge eg vil feks! :P

Spennende tid i vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin 21.februar, mensterminen er 14.februar. Håper det skjer noe før terminen.. Forrige gang(oktober 2005)gikk jeg to uker over termindatoen. Det var forferdelig lange dager, så skal så godt jeg kan ikke henge meg opp i termindatoen... Men det er ikke så lett.. Er veldig spent på alt sammen! Forrige gang visste jeg ikke hva jeg skulle forberede meg på, men det vet jeg nå.. Skal i utgangspunktet føde på fødestua på sykehuset i Tønsberg - vannfødsel etter planen. Fødestua er som ABC i Oslo.

 

Uansett en spennende tid! Om fire uker er jeg garantert tobarnsmamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Håper alle "termin 20.feb-1.mars-mødre" har hatt en fin helg :-)

Noen som begynner å merke at noe er på gang i kroppen? Her er det ingenting ihvertfall. Begynner å psyke meg opp på å gå 2 uker over tiden og bli satt igang ... grøss. Nyter fortsatt det å være i relativt god form og late dager da ;-).

Nå vaskes det babyklær her. Lurte litt på om jeg skulle la de rosa ligge med merkelappen på i tilfelle, rottefelle det var feil kjønn på UL ... hehe, men de gikk i vask de også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!! Har termin 20. en drøy uke...overhodet ingenting som tyder på at noe er igang her..men det er jo å forvente såpass tidlig heller.

 

Men, det er jo klart det meste som bør være klart. Har vasket alt av klær, pakket bagen og redd opp senga, så han kan jo bare komme. formen er bra da, så jeg får jo tiden til å gå, med lunsjavtaler, besøk og småturer..men det blir litt tv...!!!

 

Har forresten ikke hentet vognen fra butikken ennå,,,hehe..men den er betalt og 10 min unna, så det rekker jeg nok før det skjer noe her....

 

Gleder meg til spenningen rundt de første tegnende...gleder meg til fødselen...ja, i min uvitenhet som førstegangsfødende gjør jeg det. Har også vært med på et par venninnefødsler som var raske og udramatiske, så jeg lever godt i troen på en fin og uproblematisk opplevelse (jada, vet det er vondt)..

 

Hva gjør dere andre ventende for å få tiden til å gå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :)

 

Er 26 (snart27) år, samboer og venter ei lita jente! :) Har termin den 23 februar og håper så inderlig at hun ikke kommer no mye senere enn det!!!

"alle" sier at hun kommer den 3.mars,da både jeg og samboern min har bursdag denne dagen her! Kjenner hormonene mine koker mer og mer når folk liksom skal være så morsomme og si det at jeg kommer til å føde på denne dagen!!

Når de får høre hvor sliten jeg er og de smertene og plagene jeg harhatt i svangerskapet, så skal de i tillegg være "morsomme"??? Når jeg sier at jegynes ikke det er morsomt i det hele tatt, så fortsetter de???

 

Hel****s møkkafolk...........

 

 

aahhh..... det var godt å bli kvitt litt hormonell frustrasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så har vi de som spør hvordan det går, jeg svarer ærlig nok at jeg er sliten nå, det er tøft for tiden og svaret jeg får er "ja har du vært med på leken, får du tåle steken"....

Takk for den du :)

 

Eller at folk faktisk maser om nr 2 før nr 1 i det hele tatt er født! Og når jeg sier at nå føler jeg at det er uaktuelt fordi jeg har vært så utrolig dårlig, men da sier de bare "neida det mener du ikke". Eh hvorfor sier jeg det da? Jeg har vært kvalm hver bidige dag siden juni, orker ikke ramse opp alt hehe, blir jo bare deppa, men kan man ikke heller vise litt sympati for det?

 

Sender en stor sympati klem til alle her jeg uansett om man har og i hvilke grad man har plager!! Dere gjør en fantastisk flott jobb og jeg er overbevist om at barna blir gjennomført nydelige!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så enig CB-Babyboy, at folk skal mase om nr 2, når vi er midt i å bære frem nr 1. Alt til sin tid (og uansett irriterer jeg meg over at folk bryr seg om når og hvis jeg skal ha flere barn, det er en sak mellom meg og mannen min). Jeg glemmer ALDRI den jævlige kvalmen i begynnelsen av svangerskapet, og den eneste grunnen til at jeg kom meg gjennom den var at jeg kun hadde meg selvå tenke på. Hadde ikke gått om jeg hadde hatt et barn fra før ... (og all respekt til deg CB som har vært kvalm hele tida, kan ikke engang innbille meg hvor grusomt det må være!).

 

Nesten like irriterende som nå rett før fødselen, når folk som ikke har født før, sier "det er jo ikke noe å gru seg til, det er jo verdens mest naturlige ting, tenk på de millioner av kvinner som har født før deg". AAAAAAAARRGGGG, får meg til å føle meg som ei pyse ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde mens-termin 10 feb, men UL.termin er ikke før 27 feb, så har smørt meg litt med tålmodighet. Var på modningskontroll og fikk bekrefta at jeg ha bynt å modnes, men ingen åpning. Fikk modningsakupunktur dagen etter, og skal fortsette med det fremover. Akupunkturen skulle også hjelpe mot vann i kroppen og lette litt på pusten (fikk jammen bronkitt forrige uke...) Syns det hjalp masse, både på pust og vann i kroppen, så satser på masse modning så jeg slipper å gå ut i mars... Men skal ikke klage, har hatt et flott svangerskap med bare litt kvalme i sommer, har kost mag masse, spesielt siden midten av nov. Fikk svangerskapspenger og slapp jobben som er fysisk tung, det ble litt mye for meg.

 

Ellers har jeg faktisk ikke fått spørsmål om nr 2, MEN som folk maser på nr 1. Som om jeg bare kan presse den ut på komando... Prøver å le bort de som maser flere ganger om dagen, men kjenner det er litt pes å stadi må si at det ikke er noe på gang enda. Syns faktisk folk burde la oss være i fred siste tia, vi trenger den tia å forberede oss på det som skal skje!! Men skjønner at alle rundt oss gleder seg sikkert like mye som oss...

 

Ja, ja; Lykke til folkens... Nå braker det straks løst:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 27feb, to uker fra idag.

Gynekologen mener at det blir et skuddårsbarn pga at jeg gikk noen dager over sist.

Ellers har keh fått sjekka om det er noe modning, har hatt så sinnsykt mye vonde kynnere, de bare hagler på, og føler virkelig nedprass.

Hodet er festet og trykker godt på åpningen, gar begynt å modnest, er vist myk, men ikke mye nok, og 1cm åpning.

Meeeen, selv så tror jeg ikke han kommer før, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Hvordan går det med dere? Hadde vært morsomt å få litt oppdatering på hvordan dere har det nå på slutten.

Noen som nærmer seg fødsel??? Det er jo straks "terminområdet" vårt. Og fullmåne den 21. ...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler bare jeg MÅ svare.. Har jo termin 28.02.. men da er lillegutt allerede 6 uker.. Føles som han alltid har vært en del av livet vårt.. Nå kan jeg sitte å se på ham lenge og undres over hvor fantastisk det er at to små celler fra 2 personer kan bli til noe så fantastisk..

 

Snart er tiden inne for resten av dere også..

Bare å holde ut den siste ventetiden nå, så er nurkene deres også her :)

 

Hilsen en trøtt men lykkelig 2barnsmamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bra med fullmåne?

Har termin 22, så det hadde vært genialt:-)

 

3 dager til termin, men INGEN tegn på NOENTING! ikke nedpress, menssmerter, ryggvondt eller noen ting:-( Kommer vel til å gå ukesvis over...

Bare stikkinger, men det har visst ikke noe å si?

 

Får vel hive meg over kjerringrådene snart. Kanskje grøt med kanel til lunch i dag?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...