Gå til innhold

Tråd for oss med termin 20.02 - 01.03


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å starte en tråd for oss med termin i slutten av februar. Nå er vi vel alle (ihvertfall straks) ute i permisjon, så det hadde vært hyggelig å følge hverandre den siste fasen. Og ikke minst - se om det er noen av oss som ender opp med skuddårsbarn????

 

Litt om meg: Jeg bor i Oslo, har hatt siste dag på jobb idag og gleder meg masse til å slappe av noen uker før babyen dukker opp! Med andre ord - ikke utålmodig ennå. Formen er ganske grei (trøtt og sliten, men ikke noe verre enn det), og småstresser litt rundt for å få ting i orden ...

Har begynt med modningsakupunktur idag og er spent på om det har noen effekt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig tråd da :-)

 

Jeg bor i Tromsø og har termin med min første på skuddårsdagen. Begynner å bli ganske utålmodig nå, så håper det ikke blir så altfor lenge til den lille kommer. Har fått det meste i orden nå, så egentlig skal den bare komme nå. :-) Er i grei form, forutenom bekkenløsningen som er spesielt plagsom på nettene. Også begynner det selvsagt å bli ganske tungt nå. Men nå er det jo ikke lenge igjen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette var en kjempe koselig tråd :-)

 

Jeg er fra Mo i Rana, og skal ha planlagt keisersnitt den 21.februar. Blir mitt femte, og siste gull dette her, så jeg føler meg ikke så utålmodig - prøver heller og nyte den siste tida vel vitende om at jeg ALDRI får oppleve dette mere :-/

Er i toppers form, enda jeg er hjemmeværende med mine fire små som kan bli ganske hett innimellom med krangling, hyling og slikt :-) søskenkjærligheten blomstrer :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må slenge meg med her da:)

Bor i Hedmark, og venter første 29.feb..så kanskje blir det ett lite skuddårsbarn?:) Sliter med bekkenløsning, ryggplager, mye vann i kroppen osv osv...sambo mener jeg har fått alt det negative en kan få under en graviditet og jeg er nok litt enig, så det kan godt skje noe snart her syns jeg:) Har vært sykemeldt siden juli, og er sånn passe lei kan man si. Vil jo ikke merke så mye forskjell fra sykemld til permisjon bortsett fra at jeg slipper masse papir arbeid for å få penger hver mnd:)

Pusser opp i huset(eller jeg ser på da hehe) snart ferdig med vårt soverom nå så er det bare å flytte inn der før vi kan pusse opp vårt gamle rom til barnerom..håper vi blir ferdige..ellers skal vel den lille sove hos oss i starten så det går jo bra. Vet ikke om det blir gutt eller jente og er kjeeempe spent!Gleder oss masse masse..og veeenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også i Oslo - termin 22.02!

 

Begynner å bli klar, men har en følelse av at jeg kommer til å gå over...

Tenk hvis det blir skuddårssbarn!

 

Lurer også på akupunktur, men det er kanskje seint å starte med det nå?

 

Formen fortsatt veldig bra her heldigvis. Blir koselig å ta ting litt med ro nå de neste ukene, og handle inn de siste tingene.

 

Var forresten på bim-treff i dag (lunch) - veldig koselig.

Nytt treff neste mandag for de som bor i Oslo-området og har lyst til å treffes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig fin tråd dette ;) Jeg hadde siste dagen på jobb i dag, permisjonen begynner på fredag egentlig, men er 60% sykemeldt, så da ble siste dagen i dag.. Terminen er 29.februar, mens-terminen er 20.februar, men jeg derimot har mest troa på 21.februar :) da er det fullmåne, og er vist flere fødsler på fullmåne..

 

Ellers så bor jeg i Blystadlia(Rælingen, utenfor Oslo), jobber til vanlig i Oslo. Har begynt å spise bringebærblad-kapsler og går på modningsakupungtur, så håper vi ikke må vente så lenge. Begynner å bli litt utålmodig, har hatt bekkenløsning siden november, og er jo litt tungt om dagen..

 

*Linn, med en skuddårs-gutt i magen??*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg bor i Oslo og har termin 25 februar. Jeg er vel en av de som er veldig lei nå, men prøver å ikke syte om det og jeg holder humøret oppe. Har vært sykemeldt siden 10 september pga bekkenløsning,så det har vært et langt svangerskap.

Ellers har formen igrunnen vært bra den asså...litt halsbrann og trøtthet hører vel med:)Men nå begynner det å bli litt "fremtungt" synes jeg!

 

Skal bli spennende å se om det blir noen skuddårsbarn ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Artig å "snakke" med likesinnede :-). Hva gjør dere ellers på om dagen?

Skjønner det er litt forskjell om man har vært sykemeldt i lang tid - da blir man nok mye mer lei og utålmodig, ja!

Men jeg er nesten ekstatisk over å ha fri :-). Planlegger å sitte i joggebukse i sofaen og lese bøker og slappe av. (I realiteten, har jeg liste på liste av ting som skal gjøres, handles inn, ryddes og pakkes ...). Dagens mål: pakke baggen. Bor i en liten 3-roms, så har ikke gjort klart noe av seng, stellebord, vogn o.l. heller. Vet ikke helt hvordan det skal bli plass ... hehe. Blir vel en ordning. Men aller viktisgst er det å prøve å SOVE; SLAPPE AV, SAMLE ENERGI og KOSE OSS!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Sandnes er 28 år og har min første dag i permisjon idag. Skal prøve å samle krefter de siste ukene og dagene før termin, slipper å gå på overtid da jeg venter en stoooor gutt på 4200-4500 kg. Hvertfall det de sa i uke 33, skal måle med ny ul neste uke.

 

Formen har vært veldig bra hele svangerskapet frem til helgen som var, da følte jeg alt kom på engang. Veldig sliten og peser som en hval av å gå opp en trapp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å få med at termin er 26 februar, mens termin den 25 februar så ikke noe forkjell der. Men iogmed at legen ikke vil la meg gå over er jeg mor innen max 3 uker.

 

Her er alt klart, hvertfall på gjesterommet om det ikke er satt frem. Så har jeg noe å gjøre disse 3 ukene også....

 

Blir vel endel tv-titting og sofasliting og kjenner jeg meg selv....

 

Denne tråden var bra, skal titte innom ofte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle. Har termin 28 februar, mens termin er 20 februar. Håper virkelig på at han kommer før, men det er vel bare å vente!:) Bor nå i Sola(Stavanger). Dette skal bli skikkelig spennende!

 

Lindsy? Du sier du tar bringebærkapsler. Tar du 6 tabletter ver dag slik det står på pakken? SKal begynne med det nå jeg også, syns bare at det høres så mye ut. Må man virkelig spørre lege før man tar dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Jeg får vel også melde meg inn i denne tråden her. Bor i Lillehammer sammen med min samboer. Har termin 25.februar og begynner så vidt å bli litt utålmodig. Håper ihvertfall å slippe et mars barn, altså mye over tida.

 

Jeg har vært sykemeldt siden slutten av august så er ikke så store forandringer for meg. Synes tiden generelt har gått sakte og gleder meg til å "få tilbake" kroppen min. Men mest gleder jeg meg til å møte den lille prinsen jeg har båret på så lenge.

 

Har ennå ikke pakket sykehusbagen, men på søndag så ba samboren min om å pakke snart. Han begynner vel å bli litt smånervøs. Så får kanskje prøve gjøre det i løpet av dagen.

 

Ellers går dagene med til litt lesing, soving, tv-titting og noen turer ut i ny og ned.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig!

Jeg har termin 20.februar og bor i Oslo. Ser ikke helt for meg at det skjer noe før termin hvertfall, er i veldig god form og har ingen tegn på at noe er igang her.

Har hatt en uke perm allerede og det har jo gått kjempefort. Har masse som skal ordnes vaskes og settes på plass, så jeg har ikke akkurat fritidsproblemer. Har også leste en bok jeg har hatt liggende en stund. Har ingen vondter og føler meg ikke uutholdelig stor heller, så jeg ser for meg en fin ventetid. Har masse besøk og lunsjavtaler og lignende, så kjedelig blir det ikke.

 

Det blir gøy å følge med hvordan det går her fremover og at ikke ventetiden blir for slitsom.....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg på denne jeg også :)

 

Jeg bor også i Oslo og har ul-termin 26/2 og mens 23/2. Har vært helt eller delvis sykemeldt gjennom hele svangerskapet og da 100% de siste ukene pga vond hofte og den sedvanlige kvalmen som ikke gir seg.

Har dessverre ikke fått vært på noen treff for Oslo-damene, men håper å kunne delta etter at junior kommer!

 

Min JM mener junior her kommer før tiden fordi han er liten. Kan hende fullmånen 21 feb påvirker meg siden den satte i gang min fødsel for 27 år siden :) Jeg skal da føde på ABC og ser veldig frem til det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar slike bringebærbladkaplser og prøver å huske å ta 6 om dagen..ofte blir det 4 jeg tar. Jeg har ikke spurt legen om dette!!

 

SÅ kjipt da CB-Babyboy at du fremdeles sliter med kvalme...Det må jeg si jeg er glad jeg har sluppet unna hele svangerskapet.....

Vi får sende hverandre litt fødestøv rundt den 21 når det er fullmåne da,så møtes vi gjerne på ABC:)

 

Hvilken jordmor går du til der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til Eli Sandvig (litt usikker på etternavnet hehe) - vet hun sa det når jeg møtte henne første gangen, men jeg var litt forfjamset. Jeg hadde jo ikke tenkt på at det kunne faktisk være fødende damer på ABC og det var mitt første møte! En heistur med en dame i fødsel; jeg leita etter angreknappen jeg da hehehe.

 

Jeg tenker nesten ikke på kvalmen lengre, er liksom blitt vant til det nå. Og etter en viss stund, så resignerte jeg litt når jeg skjønte at det ikke ville forsvinne før junior kommer. Bedre å bruke energien på noe annet enn å være lei meg for at jeg er dårlig.

 

Jeg spurte JM på abc om bringebærkapslene, hun sa det var helt ok, så jeg tar sånne selv. Har testet modningsakupunktur også, men jeg sliter sånn med nåleangst, så det var ikke noe for meg.

 

Flott med støv rundt den 21, jeg sender din vei også!! Har du forresten sett rommene der? Vi fikk omvisning, er jo rene fødesuitene :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor rett utenfor oslo, venter mitt første barn. Mens termin 9. februar og UL termin 25 februar så er et stort sprik på datoene:o)

Skal føde på Ahus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CB-babyboy:

 

Det er bra du klarer å se vekk fra kvalmen..Det er igrunnen utrolig hva man klarer å leve med i hverdagen etterhvert som man får noe plager..

 

Jeg går til Jolanta,men får ikke noe akupunktur der igården får termin er nådd ivertfall. Jeg vet ikke om jeg vil ha det engang,for jeg er skikkelig livredd for nåler og sprøyter jeg også:)

 

Du,den angreknappen,den kan bli littegranne vanskelig den:)!!

 

Ja,vi fikk omvisning der første gangen vi var inne og hjelpes meg så svære føderom.. Det er jo helt fantastisk det jo:) Får bare håpe at alt setter igang av seg selv og at vi faktisk får føde der!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 21 år og venter min 3 gutt har termin den 25 februar men er søkt om og bli satt i gang pga bekkene og gallestens smerter. så jeg bare krysser fingrene på at jeg blir satt i gang før.

bor på hommersåk ca 10-15 min fra sandnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 år, førstegangsfødende og venter min lille jente 28. feb. :-) Har fått konstatert for lite fostervann og er hyppig på UL-sjekk. Synes jeg merker mindre bevegelse og er litt nervøs nå på slutten. Er veldig fødeklar. Skal føde på Rikshospitalet. Hvor mye spark og bevegelse kjenner dere? Og hva er egentlig mye/lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

er 23 år og har termin 23 februar. er litt lei av å vente nå, og håper vær dag at det skal skje noe. Venninna mi hadde termin dagen før meg, men hun fikk for over en uke siden. så da ble vente tia ekstra lang. rart at hun har en baby som er like stor som den jeg bærer i magen=) gleder meg virkeli til å få kroppen tilbake, og til at jeg får se lille Oliver=)

Faren min holder på å lage vugge, å det er jo så koselig. stresser fælt om dagen da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ka71,

Synes også det med spark og bevegelse er vanskelig. Kjenner jo mindre bevegelser nå, men det er jo også naturlig når de har mindre plass. Legen min sa at barna skal ha samme bevegelsesmønster også de siste ukene, så om babyen sparker tre ganger om dagen, så skal den fortsette med det, eller om den har en aktiv periode hver dag, så skal den fortsette med det ... men ikke enkelt å registrere dette synes jeg.

Men hvis du får hyppige UL - så er jeg det en grundig sjekk på at alt er bra, og jeg regner med du blir godt fulgt opp på Riksen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei ka71

Skjønner at du blir litt nervøs, men som sagt tidligere her følger de det godt opp på riksen, de vet hva de driver med der. Og du merker hvis det er store endringer fra tidligere. Dessuten endrer bevegelsene seg litt på slutten også, har jo vært endel snakk om det, at det blir mer glidende, litt anderledes. Ikke så lett å definere hvor mye eller lite det er. Men lykke til, håper ikke du må vente for lenge da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er andre som pusser opp kun få uker før termin! Jeg har også termin 29. februar og vi er i sluttfasen av oppussing på soverommet. Da er det bare gangen som gjenstår...har bestemt oss for å vente med kjøkkenet til sommeren.

 

Jeg har heldigvis sluppet bekkenproblemer, men har vanskelig for å puste grunnet astma og gleder meg nå veldig til at sneipen skal synke litt nedover. Når pleier ungene å synke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg en tippekonkurranse for idag:

 

-Hvilken dato tror DU at du føder? (heder og ære til den som tipper riktig ;-))

 

Jeg tipper 2. mars på meg selv - tror dessverre det blir noe overtid (termin 25).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...