Gå til innhold

Hvilke forhold har dere til mødrene deres??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et ok forhold til mamma, men det kunne vært så mye bedre....

mange av venninnene mine shopper med mødrene sine, går på kafe, er på middag titt og ofte, eller bare er hos foreldrene en kveld og prater og ser tv..

sånn er det IKKE her.. og det er stefaren min som er problemet..

hos pappa derimot, der føler man seg alltid hjemme, kan prate om alt, mye humor, der er jeg absolutt meg selv... jeg, sambo og tulla har bestilt reise sammen med han og småsøstrene mine til syden i sommer - sånt kunne vi aldri gjort på mamma sin side,,,

savner et nært forhold til mamma jeg, skulle ønske ting var litt enklere =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ett veldig godt og nært forhold!

Skrevet

Veldig nært forhold til mamma. Hun er snill, god og kjærlig! Går gjerne på shopping og kafe sammen med henne. Og vi har hatt mange vin kvelder sammen. Vi ler myyye når i er sammen=)

Skrevet

Helt topp :-) Min mor er 17år eldre enn meg. Kan si alt til henne og vi var ute på byen sammen av og til. Fortalte henne om første gang jeg hadde sex, ba om prevansjon og gråt til henne da jeg for første gang hadde kjærlighetsorg.Ligger ofte over til min mor med barna. Min far har jeg ikke samme forhold til. Han er en ok pappa eneste ;p

Skrevet

har ikke kontakt med moren min. Har hatt av å på kontakt siden jeg var 15, men siden sommeren har jeg kuttet all kontakt.

Skrevet

Har ingen mamma og har vært "mamma" for pappa for mange ganger...

Skrevet

Har et veldig nært forhold til moren min. Kan prate med henne om alt, hun er alltid der for meg og vi ler mye sammen :)

Jeg håper jeg er en like god mor for junior som hun er for meg

Skrevet

Jeg har alltid hatt et helt greit forhold til mamma, men etter Klumpen kom har det blitt kjempe bra =)

Skrevet

hr et kjempegodt forhold til mamma, kan prate om alt =) kunne ike hatt bedre mamma! shopper sammen , kafe, kino +++

prater sammen hver dag, er vel innom der 3-4 ganger i uka... mini er sååå glad i mommo =)

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Helt greit, men litt "overfladisk". mamma er liksom den spreke unge damen med perfekt hus, perfekt kropp og perfekt alt. Så der passer ikke følelser og feiling inn.

har et helt annet forhold til pappa. han er en gammal hippie som trives med å spille gitar og prate om følelser...

Er nok pappa som har lært meg om verdier og følelser, og mamma som har tatt seg av det praktiske...

Skrevet

Vi hadde et fantastisk fint forhold og jeg savner henne hver eneste dag... gikk bort i 2001.

Skrevet

Det er trist at du ikke har det forholdet du ønsker, og det synes sikkert din mor også.

Har et godt forhold til mamma, som ble sterkere etter jeg fikk barn. Vi er ikke bestevenniner, noe ingen av oss ønsker. Snakker på telefon hver dag, kanskje siden vi bor langt fra hverandre.

Skrevet

jeg kan shoppe og gå på cafe osv men vi har et meget overfladisk forhold. jeg er nok litt bitter på henne for alt hun aldri gjorde.

søsteren min er i samme båt, merker hun tenker mye på barndomen nå som hun ser hvordan ting skal være (siden hun er her masse sammen meg og gunnar)

Skrevet

Min mor er mitt store forbilde, håper at jeg klarer morsrollen like bra :)

Har et veldig godt forhold, før så var det ofte besøk, kafeturer, eller middager osv. men nå er det som regel lange tlf. samtaler eller morsomme eposter... Og hun følger godt med barnabarna selvom hun ikke kan være tilstede i det daglige livet. Hun bor i et annet land ;)

Tror du det er mulig å ta en prat med moren din når dere to er alene ?

kansje dere kan bygge opp mor/datter forholdet til å bli bedre ?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg kan shoppe med mamma, dra på cafe, drikke vin, sladre og prate om alt mulig med mamma, MEN, hun er nok ikke noe bra mamma-bildet, heller som en venninde...

Så jeg vet ikke hva som er best jeg..

Skrevet

Mamma og meg er et konfliktfyllt område.. Vi er stort sett venner, men det er liksom ikke "lov" (ifølge henne) å ikke være enig i hennes tanker om ting. Det er ganske vanskelig siden jeg kan være ganske engasjert i egne prinsipp og at ikke det nødvendigvis finnes fasit. Vanskelig å utfordre den som tror den er fasiten.

Men stort sett er det helt ok. Krangling og kraftige diskusjoner har alltid forekommet mellom oss da. Helt siden jeg var liten.

Skrevet

Vi har et godt og veldig nært forhold, men også siden vi er så nære kan vi krangle endel.. hehehe..

Skrevet

Vi har et nært og godt mor/datter forhold. Vi kan fint shoppe, gå på kino etc sammen, men hun er ikke bestevenninnen min om dere skjønner - hun er mammaen min, og sånn vil jeg det skal være.

Hun er veldig glad i barnebarna sine - og de er veldig glad i henne.

Noen ganger er vi såklart uenige.

Skrevet

Vi har hatt et veldig godt forhold.

Men her er det stefar som er prob også, så nå snakkes vi sjelden... :(

Skrevet

Har et ok forhold, men ikke mer enn det. Går nok begge veier, men jeg syns det er trist at hun prioriterer jobben sin foran både barn og barnebarn...

Hun har også en tendens til å behandle meg som om jeg er 17 år (og jeg er snart 31...)

Skrevet

Mamma var verdens beste, men hun gikk desverre bort for 13 år siden. Livet ble aldri det samme etter at hun ble bort.

Skrevet

Har et dårlig forrhold til min mor. Hun er rett og slett psykisk syk, tror hun lider av paranoia, hun er meget religiøs og usikker på allt og alle. Hun jobber fullt, men klarer ikke å opprettholde et hjem, bare rot og søppel. Til og med mine barn trives ikke med henne, selv om hun bare er snill, men hun har ingen sosiale ferdigheter... Igrunnen er det meget synd på min mor, men jeg orker ikke å forholde meg så mye til det

Skrevet

Har et veldig godt forhold til mamma, sikkert fordi vi er så like på mange områder. Vi shopper, går på kafè, er på besøk hos hverandre, prater i tlf masse og sender mail. Men veldig sjelden vi drikker vin sammen - jeg er sikkert barnslig, men liker ikke å se foreldrene mine beruset... ;-)

Skrevet

har et fint mor/datter forhold til mamma'n min.

Skrevet

Har aldri hatt et nært forhold...dessverre. Hun har aldri lagt opp til å være 'venner' med barna sine, som hun sier. Prøver å bosse oss rundt nå også, da vi 'barna' er i godt voksen alder...

Veldig synd og trist, men vi gjør så godt vi kan å ha et ok forhold til henne. Men har gått for lang tid til at vi kan ha et skikkelig fortrolig nært forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...