selfangerkjerringa Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 hvordan går det? har du fått flytta og installert deg på nytt sted?
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Hihi - så koselig:) Det går fint her:-) Flyttet vel offisielt hit igår - og så langt tror jeg det går fint;-) Alt bra med deg?
selfangerkjerringa Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2008 Tjah, spørs åssen man ser det... jeg er utslitt etter ei uke med to syke unger, egen sykdom og en mann ute av stand til å hjelpe til på dagtid (jobb-greier). Jeg henger skikkelig etter med min egen jobb, så hvordan i svarte jeg skal rekke å få til den franskprøven til imorra vet jeg ikke... *sukk*. Men alt ordner seg vel for snille jenter, eller hva? Småjentene er friske nå (bortsett fra at eldsta spøy ut senga igår kveld) og jeg har bare litt vondt i den hovne halsen min. Hodepina er vekke takket være ekstensivt pinex-inntak. Mannen er ute med motorsaga så jeg er alene med ungene. Syt&klag herfra idag altså hihi
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Huff - det høres utrolig slitsomt ut!! Jeg håper dere blir friske i heimen snart, sånn at dere kommer sterkere tilbake! Slitsomt med sykdom - spesielt når det bare tærer på en! Er du lærer, siden du sier at du skal få til en franskprøve, eller skal du ha en selv...? Hvis du skal ha en selv - så vedder jeg på at ordboken uansett blir en god venn - hvis du så klart får ha den med:) Jeg vet hvordan det er med hodepine - det er slitsomt!! Så hvert fall fint at den er vekk.... Får virkelig håpe det blir bedre der snart da:)!!
selfangerkjerringa Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2008 jeg skal GI en franskprøve ja, jeg underviser en gjeng søte 14-åringer (ren jenteklasse) i fransk Jeg har prøven nesten klar, men mangler en del av den. Problemet mitt nå er jo at open office ikke er kompatibelt med serversystemet på skolen, så jeg får ikke lagt inn tillegget til prøven hjemmefra... det blir altså et helsikes stress den ene kontortimen jeg har imorra før jeg begynner undervisningsdagen!!! woho! Hvor stor er forresten leiligheten deres?
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Hehe - jaja, men da slenger du bare sammen noe enkelt. Oversett 2 sider med tekst - få md hovedpoengene, ogå skriv et essay på en side eller noe.. Enkelt og greit? Hehehehe... :-) Hadde jeg gjort hvis jeg var lærer;-D Men, du skal ha lykke til!! Leiligheten min, hehe.. Den er ganske stor faktisk... Jeg er ikke helt sikker, er lenge siden jeg har sett papirer på det. Men rundt 200 noe... Så det er god plass:)
selfangerkjerringa Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2008 Haha, de stakkar jentene kan jo ikke få en sånn oppgave, de har jo hatt fransk bare et halvår jo! hihi Tror de ville besvimt om prøven var sånn Neida, jeg har det sånn halvveis på stell, men er jo så tett i pappen pga forkjølelsa at hodet ikke fungerer helt som det skal... Det er forøvrig en grammatikkprøve. Høres jo ganske så flott ut med så stor plass til deg og ungen da! Og sikkert utrolig herlig å slippe unna resten av familien litt Tror nok du kommer til å sette pris på det pusterommet framover...
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 Hehe! Åja, de kan ikke såpass en gang nei!! Fransk er jo lett..... Grammatikkprøve sier du - ja, det er jo bare å slenge ned noe.. Men gjør den litt stor da... Sånn 6 sider eller noe. De trenger å lære seg litt grunnleggende grammatikk og sånt noe. Er viktig Ja, det er godt plass her... Men, jeg flyttet inn med kjæresten min og tenker fortsatt litt på hvordan det skal gå Har litt noia for det - er liksom så mye som må tas hensyn til - og jeg har ingen erfaring med dette... :-D Ikke vet jeg om det fins så utrolig mange gode tips man skal følge for at det skal gå bra... ;-D Men, jeg håper jo og tror det da;-D!!
selfangerkjerringa Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2008 Det beste tipset mitt er at dere husker å snakke sammen! Det er fort gjort å anta at den andre skjønner hva en mener, ønsker og vil. Når det gjelder samliv i praksis er det ofte de daglige tingene som gjør at det kommer rusk i maskineriet, som f.eks husarbeid. Snakk sammen om fordeling av husarbeid så snart som mulig etter dere har flyttet sammen, lag gjerne oversikt over hvem som har ansvar for hvilket område av huset. Det kan høres litt sånn kollektiv-aktig ut, men det faktisk en enkel og grei måte å redusere risikoen for unødvendige krangler Her hos oss er det f.eks jeg som tar alt av klesvask, fordi jeg vet at mannen min har en tendens til å trøkke alt i trommelen, og det tåler ikke klærne... hehe... vi har ett hovedrom hver - jeg har badet og han kjøkkenet. Hvis en lager middag, dekker den andre bordet. Hvis en tar ungene, rydder den andre av middagsbordet. Lykke til!!!
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 Det blir det største problemet tror jeg... :-) Jeg hater å rydde - det gjør han og.... :-) Men, vi må vel få vasket klær og sånt, så vi må finne en ordning på det... :-) Takk for tips i hvet fall!!!! Og lykke til med de altfor enkle franskprøven;-)
selfangerkjerringa Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. februar 2008 Jeg og mannen både hater husarbeid og er skikkelig dårlige på det... Men nettopp derfor er det viktig å ha et system som fungerer ang. franskprøven så er den ikke enkel, men grundig. De skal gjennom visse tema, og det skal de LÆRE. Når jeg gir fra meg klassen til sommeren, skal neste lærer ta over en gjeng flinke jenter som har full peiling på svake verb, adjektivers bøyning og plassering, artikler, dialoger osv De skal kunne det på rams! Gloseprøver hver uke har de også... hehe... Går nok helt fint dette! Og etter vinterferien skal de ha framlegg i klassen.. hohoho... jeg er en streng lærer faktisk
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #12 Skrevet 3. februar 2008 Hehe, ikke sant!! Noe må vi få til å ordne;-) Jeg hater nemlig rot! Jeg liker strenge lærere!! Det fins altfor få av dem.... Jeg var vel en av de sjeldne som ba om vi kunne ha prøver litt oftere;-p Ikke i fransk da, jeg har aldri hatt det på norsk skole (jeg har gått på en fransk skole før da, vel og merke - der hadde jeg franskprøver - eller prøver på fransk - naturlig nok da alt var på fransk:P:P) Hehehe... Selv ANER jeg ikke hva et svakt verb er, eler faktisk hva et adjektiv er... Jeg bare kan alt utenat i hodet mitt... Hva slags fremlegg blir dette...? Jeg liker virkelig best strenghet. Disssiiipliiin lærer best;-D Hvilke andre fag underviser du i?
selfangerkjerringa Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 3. februar 2008 Hehe blir litt annet når du har gått fransk skole enn når en 8.klassing skal ha sin andre grammatikkprøve i et fremmedspråk hun har lært i 6mnd... hehe... Gikk du skole i Frankrike eller? I tillegg til fransk underviser jeg i norsk og engelsk, og KRL. Ungdomsskolen og 6.kl.
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #14 Skrevet 3. februar 2008 Haha, true... :-D Men, jeg synes det er viktig å kreve masse av personer:p Nei, jeg gikk ikke på skole i Frankrike. Jeg gikk på en fransk skole i London - fra jeg begynte på skolen frem til jeg var 13, faktisk:) Norsk var yndlingsfaget mitt - spennende:p Men jeg er litt rar på sånt... KRL tilsvarer Religion og Etikk? Det synes jeg også er spennende - men bare hvis man kan diskutere masse! Trives du som lærer?
selfangerkjerringa Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 3. februar 2008 Jeg stortrives! Håper på fast stilling etter hvert, har bare et vikariat nå. Hva er din plan da?
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #16 Skrevet 3. februar 2008 Veldig usikker egentlig.... Enten fortsetter jeg på juss, men tviler litt. Kanskje psykologi eller medisin - men egentlig ikke kjempe lyst til det heller. Dans hadde vært drømmen - men det innebærer flytting, og det går ikke helt nå... Så aner ikke!
mayaya Skrevet 3. februar 2008 #17 Skrevet 3. februar 2008 Siklings, ærlig talt da, har du glemt det viktigste? Du har kanskje ikke lest her inne så mye du? _Det er klart at det største problemet ditt fra nå av, det er jo SVIGERMORA som du fikk på kjøpet... *knis* Jeg er sikker på at hun er et rivjern av ei svigermor, hun der :-p Muhahahhaah
selfangerkjerringa Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #18 Skrevet 3. februar 2008 oj... svigermora ja.... den må man ikke glemme!!! selv om jeg og du kanskje har sluppet farlig billig unna, mayaya? ps: har du gjær, mayayasøta? skal bake, men er TOM!
mayaya Skrevet 3. februar 2008 #19 Skrevet 3. februar 2008 Siden du og jeg har fått de to brukbare, sier det seg selv hva siklerotta får! Jadda, masse gjær! Bare kom og hent!
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #20 Skrevet 3. februar 2008 Klart hun er et rivhjern!! BEdre enn din hvert fall!
selfangerkjerringa Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #21 Skrevet 3. februar 2008 det er nok dessverre sant... for at universets balanse skal opprettholdes, er nok siklerotta dømt til et rivjern av ei svigermor. fant forresten gjær. Men har lyst til å komme om et par uker likevel, får jeg? Helga om to uker kanskje? øyh - er det ikke vinterferie da tro? hm...
selfangerkjerringa Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #22 Skrevet 3. februar 2008 vet ikke hva rivjern er på fransk, men på norsk er det i hvert fall ikke en positiv svigermor-betegnelse...
mayaya Skrevet 3. februar 2008 #23 Skrevet 3. februar 2008 Bedre enn min er hun nok ikke. Men kanksje penere? Selv om jeg ikke har noe å utsi på min assa.
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #24 Skrevet 3. februar 2008 Greit da, hun er ikke noe rivhjern - hun er en solstråle!! Vedder på at min er tusen ganger penere enn din, jah!!
selfangerkjerringa Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #25 Skrevet 3. februar 2008 men... hvis alle vi tre har fått utdelt flotte svigermødre, hvem har da fått rivjernene???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå