trillemamma Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Vi var på helgetur sammen to naboer, og vi hadde med oss to gutter som er like gamle og periodevis venner. Gutten (X) hennes kan være litt voldsom og veldig ivrig. Gutten min (Y)er roligere og orker ikke for mye støy og mas. Vi hadde en lang diskusjon, dette er slutten. Hun: Y har vært ikke snakket med X på flere timer. Jeg: Han har vel X litt oppi halsen da. Hun: Hvordan kan du si noe sånt? Den natten gråt hun i flere timer, siden jeg hadde såret henne kraftig. Hun må tåle såpass, mener jeg, men jeg er tydeligvis et monster, ifølge henne.
hit og dit Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Ja, det hadde eg tatt meg nær av. Syntes du var unpdig krass eg da.
Gjest irismor Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Tja du kunne vel kanskje ordlagt deg på en litt mildere måte. =)
Carburetti Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Synes nok det var litt kraftig sagt av deg, men jeg hadde ikke grått hele natten, håper jeg. Man er jo litt var når det kommer til ungene sine. Dere burde jo heller pratet litt om hvordan dere kunne få "nøytralisert" ungene opp mot hverandre....? PS: du skrev at dete var slutten, så jeg vet jo ikke hvordan resten av samtalen forløp.
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 Hehe...... Jeg hadde blitt ganske paff om noen hadde sagt at man fikk barnet mitt oppi halsen Syns ikke det var mye hyggelig sagt av deg nei.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 det spørs jo litt hva som ble sakt før det da. men jeg syns ingen av dere har "rett" for jeg syns ikke man trenger og si slike ting ¨på den måten. hadde du sakt "han trenger vel litt tid for seg selv" så hadde det gått ut på det samme men ikke vært så krast. men det er litt heftig og gråte over saken.
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #7 Skrevet 2. februar 2008 By the way, å begynt å gråte over det hadde jeg ikke
___ Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 Det synes jeg var ganske ufint sakt. Det å ha noen opp i halsen betyr faktisk at du synes de er til å spy av. Tror alle ville blitt lei seg for det. Hvis det ikke var det du mente synes jeg du bør be om undskyldning og forklare hva du egentlig mente.
___ Skrevet 2. februar 2008 #9 Skrevet 2. februar 2008 Tviler foresten på om jeg hadde grått pga kommentaren, men jeg ville nok ungått å bruke tid sammen med dere i fremtiden. Folk som synes barna mine er så ekkle vil jeg helst ikke ha noe mer med å gjøre.
LegallyBlond Skrevet 2. februar 2008 #10 Skrevet 2. februar 2008 Jeg hadde ikke blitt kraftig såret og heller ikke grått, men hadde tatt meg nær av det ja. Synes det var unødvendig av deg å ordlegge deg på den måten. Kanskje hun merker at sønnen blir litt mye av og til, og derfor er litt var på dette også. Du kunne heller sagt at de er så ulike, så Y synes kanskje det blir litt krevende å leke med X i lengden eller noe. Da får du jo sagt dte på en litt mildere måte. Men som de andre her skriver så vet jeg ikke hva som er blitt sagt tidligere i diskusjonen.
BettyBoob Skrevet 2. februar 2008 #11 Skrevet 2. februar 2008 hadde nok blitt litt snurt, men ikke grått!!
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #12 Skrevet 2. februar 2008 Ja, jeg synes det var stygt sagt av deg. Du kunne fått frem at det ble litt mye for gutten din på en finere måte. F.eks sagt at det har jo skjedd mye i dag, så han er litt sliten ...
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 2. februar 2008 #13 Skrevet 2. februar 2008 Det var skikkelig styggt sagt av deg. Herregud så fæl du er
dansejentes mamma Skrevet 2. februar 2008 #14 Skrevet 2. februar 2008 Nei jeg hadde ikke blitt lei meg, men hadde du sagt noe slikt til meg hadde du blitt ganske lei deg etterpå. Ikke fordi jeg ville tatt deg, men fordi du etter en samtale med meg ville forstått litt om hvordan det er å være mor til en, eller vere en som X. Jeg tenker slik at en slik komentar kun kan komme av uvitenhet, manglende erfaring eller svake empatiske evner.
*Lissi* Skrevet 2. februar 2008 #15 Skrevet 2. februar 2008 Vel, hadde vel ikke begynt å grått. Heller begynt å lurt på deg.... Merkelig ordvalg.
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 2. februar 2008 #16 Skrevet 2. februar 2008 Å si at man får noen opp i halsen er jo et relativt kraftig uttrykk, hadde nok blitt færnet ja! Men å gråte hele natten hadde jeg ikke orket å bruke krefter på, men hadde nok ikke vært den første til å ta kontakt igjen.
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #17 Skrevet 2. februar 2008 Må le litt; hver gang noen skriver noe lignende her inne, så er deres eget barn så rolig og stille, mens de andre barna er bråkete og masete. Det slår jo aldri feil! Hehe Og hadde jeg vært venninnen(??) din og du hadde ordlagt deg slik så hadde det tatt laaaaang tid før vi hadde pratet sammen igjen. Om vi hadde gjort det. Neppe skjedd hvis ikke du hadde bedt om unnskyldning for måten du ordla deg på. Grått hadde jeg ikke. Men hadde lurt på hva som var ditt problem. "Han har vel X litt oppi halsen da"
trillemamma Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #18 Skrevet 2. februar 2008 Jeg står for det jeg har sagt, men ja, jeg kunne godt ordlagt meg litt annerledes. Gutten hennes er vill, er beryktet i nabolaget og på skolen, mens til og med læreren sier at gutten min trenger fred og ro rundt seg. Det er nok derfor de går så godt sammen. Eneste grunnen til at de er venner, er fordi de bor på samme sted og ikke har så veldig mange andre alternativer.
Loyloy Skrevet 2. februar 2008 #19 Skrevet 2. februar 2008 synes du svarte henne på en stygg måte jeg.
trillemamma Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 2. februar 2008 Er nok derfor de ikke går så godt sammen, mener jeg. (linje 5)
Loyloy Skrevet 2. februar 2008 #21 Skrevet 2. februar 2008 når du ser at du kunne ordlagt deg anderledes burde du kanskje også be henne om unskyldning?
dansejentes mamma Skrevet 2. februar 2008 #22 Skrevet 2. februar 2008 Jeg er fortsatt imponert over din manglende menneskekunskap og empati. Håper din sønn ikke tar for mye lærdom av deg.
trillemamma Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #23 Skrevet 2. februar 2008 Tja, hun har gjort mye stygt mot meg også, så nei, hun fortjener ikke en unnskylding. Det er en grunn til at jeg har brutt kontakten med henne.
Regnbuens barn™ . Skrevet 2. februar 2008 #24 Skrevet 2. februar 2008 Barnslig av deg HI, det var taktløst, ikke rart barn er stygge med hverandre når man ser hvordan foreldrene takler situasjoner!
3xmamma Skrevet 2. februar 2008 #25 Skrevet 2. februar 2008 Hvorfor gidde å reise på helgetur sammen med de når du vet gutten hennes er aktiv og at gutten din trenger fred og ro?? Synes du kunne ordlagt deg på en annen måte en det der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå