Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #26 Skrevet 30. januar 2008 Har bare 6 uker igjen nå da til fødsel og han var ikke sånn før. Jeg tjener 4200 i mnd ,mens han tjener 22000 i mnd. Det er ikke så mange jobbene her vi bor. Og det blir bare verre og verre. Den ene av de store bedriftene her ute er nå konkurs.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 30. januar 2008 #27 Skrevet 30. januar 2008 Håper virkelig dette er et tulleinnlegg altså!.......... da får du nekte å betale mat når dere er ute og handler og da..... kjøp deg et kneipp og first-price kokt skinke og si det at skal han ha noe middag og slikt så får han skaffe seg det selv! Ettersom du ikke har penger til å kjøpe noe annet! Da får han også lage maten og slikt selv! da tar det sikkert ikke lange tida før han forhåpentligvis snur litt på flisa.... som sagt, håper dette er et tulleinnlegg......
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #29 Skrevet 30. januar 2008 Synes du skal sjekke dette på familievernkontoret, de har god peiling på hvordan man skal fordele utgifter i forhold til inntekt. Er ganske sikker på at det er en forskrift som regulerer dette.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #30 Skrevet 30. januar 2008 Men så ta deg en tur til NAV og finn ut hva slags stønader du har krav på som eneforsørger. For det virker jo som du kommer til å måtte forsørge deg selv uansett, så da kan du likesågodt være "ekte" alenemor. Kanskje han kommer på bedre tanker etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #31 Skrevet 30. januar 2008 Synes denne mannen ikke fortjener deg eller deres baby!! Virker som enn respektløs og umoden dritt!! Unnskyld at jeg sier det, men hvordan kan noen si noe sånt til sine kjære og hans barns mor. Huff.... Synes synd på deg!! Men som mange andre her så anbefaler jeg deg å flytte ut å bli alenemamma, noe du egentlig allerede er!!
~sjiraff~ Skrevet 30. januar 2008 #32 Skrevet 30. januar 2008 Felles økonomi da man har felles barn er en fin ting. Fatter ikke hvordan man kan leve annerledes. Men han har jo forsåvidt rett i at du har fått penger til utstyret da.. Engangsstønaden er støtte til nødvendige utgifter i forbindelse med en fødsel.
M@mm@ til mine barn Skrevet 30. januar 2008 #34 Skrevet 30. januar 2008 Uff, han samboeren din kan flytte sammen med min etter at jeg har flyttet ut nå etter fødselen. Jeg har 7 uker igjen.
Marit & de 3 knøttene Skrevet 30. januar 2008 #36 Skrevet 30. januar 2008 Her har vi felles økonoimi så vi har heldigvis ikke det problemet. :-)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #39 Skrevet 30. januar 2008 Enig med de fleste her. Si at om ikke dere endrer drastisk på den økonomiske delen av forholdet deres så har du rett og slett ikke råd til å bo sammen med han lenger! Du får jo laaaangt bedre økonomi alene, med overgangsstønad, barnetrygd, ekstra barnetrygd, småbarnstillegg, når du er i den situasjonen du er i. Så får han bli tvunget til å betale sin del for barnet via BARNEBIDRAG. Ferdig snakket!
~sjiraff~ Skrevet 30. januar 2008 #40 Skrevet 30. januar 2008 Lete litt da.. http://rundskriv.nav.no/rtv/lpext.dll/Kapitteloversikt/e05/e05k14?f=templates&fn=main-j.htm&2.0 "Det fremgår av rundskrivet at engangsstønad skal regnes som inntekt og at den skal tas hensyn til ved utmåling av stønad til livsopphold. Det er presisert at engangsstønaden er med til å dekke utgifter til anskaffelse av nødvendig barneutstyr samt andre spesielle utgifter i forbindelse med fødselen og omsorgen for barnet, og at disse utgiftene regnes med på utgiftssiden."
Shinyogsmåen Skrevet 30. januar 2008 #41 Skrevet 30. januar 2008 For en drittsekk!! Unnskyld. Men om du flytter ut får du "masse" (i alle fall i forhold til nå) fordi du blir alenemor og trenger penger til å forsørge deg med. Dette får du ikke nå fordi du har en mann som skal forsørge deg og den lille. Hva med å fortelle han det? Fikk utrolig vondt av deg og selvfølgelig er det jo ikke bare bare å dra fra en mann man er glad i og som er far til ditt barn. Men her virker det faktisk som det er det beste om han ikke kommer til fornuft. (Ikke det at jeg kan bestemme sånn). Hva med å ta opp situasjonen din til en familierådgiver. Menn har litt lettere å høre på ting om de ikke kommer fra deg. Ønsker deg masse lykke til og gir deg en stor klem. Var forresten en diskusjon inne på dib for en stund siden, hvor de fleste mente at engangstønaden er din lønn. http://www.dinbaby.com/forum/thread/136669730
Brummeline3barnsmor Skrevet 30. januar 2008 #42 Skrevet 30. januar 2008 Ville pakket lekene mine jeg å flyttet....
Brunetta =) Skrevet 30. januar 2008 #43 Skrevet 30. januar 2008 Herregud for ett forhold..... om det er noe forhold da. Ingen som har det sånn utenom de som ikke bor sammen og far skal betale for barnet. Ta deg sammen og se på forholdet og hva slags åpenhet og sammarbeid er dette da..
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #44 Skrevet 30. januar 2008 Forholdet til din samboer høres litt rart ut. Hvor mye elsker dere hverandre egentlig? Det høres jo ikke akkurat ut som om dere bare har en økonomisk uoverensstemmelse, men at det kanskje skranter litt på flere felt i samlivet.... Min mann og jeg var samboere i flere år før vi giftet oss, han har alltid tjent bedre enn meg, men hans penger er mine penger, og mine penger er hans penger. Slik mener vi det må være når man bor sammen, for at alle i familien skal ha det godt. Mat må man jo ha, regninger skal betales, klær skal kjøpes inn osv... Bor man under samme tak med felles barn, er det da det beste for fellesskapet som teller. Nei, fordeling av penger har aldri vært et diskusjonstema for oss, og det er jeg jammen glad for. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #45 Skrevet 1. februar 2008 Hvordan går det med dere Hi? Har dere fått snakket litt sammen?
mamiladi Skrevet 1. februar 2008 #46 Skrevet 1. februar 2008 Uff jeg blir litt oppgitt på han samboeren din jeg... Mener han at du skal leve på luft og vann du da når pengepungen er tom... Du har jo ikke jo rett og slett ikke råd til å leve sammen med ham hvis det er tilfelle. Det er jo heller ikke fysisk mulig for deg å begynne å jobbe fullt etter at ungen kommer. Hvilken planet lever han på??? Skal han mene at dere skal dele på utgiftene på mat til ungen også da kanskje? "Nei den grøtpakka kjøper vi ikke fordi du ikke har råd til halvparten..." eller "det blir ikke noen bleier denne uka fordi jeg ikke vil kjøpe den alene.." Setter det litt på spissen her men... Jeg håper du finner ut av det!!! Jeg fikk vondt av deg :-/ Takk og lov at mannen min ikke tenker sånn!!!
0grautembar Skrevet 1. februar 2008 #47 Skrevet 1. februar 2008 Men hvis du må betale halvparten av alle utgifter, vil det si at dere tilsammen bare har max 8400 kr i utgifter i løpet av en måned?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå