Pixie Power Skrevet 30. januar 2008 #27 Skrevet 30. januar 2008 Tenker først og fremst på at det høres ufullstendig ut, som om en bokstav er glemt. deretter på geografi...
Mø schæl! Skrevet 30. januar 2008 #29 Skrevet 30. januar 2008 Vel, jenta vår heter det, og selv om det ikke burde bry meg, så merker jeg at jeg blir en anelse sår når jeg leser "For et utrolig stygt navn!!!", "Noe så grusomt" osv. Selv ville jeg aldri ha sagt noe slikt om noe som helst navn! Selvsagt mange navn som jeg synes er mindre pene, men ville jo aldri ha utbasonert hvor utrolig stygt det er! Når det er sagt, så tror jeg dette navnet er noe lokalsterkt i enkelte deler av landet, spesielt på Nordmøre er vel navnet ganske vanlig. Jeg synes navnet er veldig søtt, og for å være ærlig så valgte vi Mali framfor Malin siden hun da hadde risikert å havne i klasse med 4 andre Malin-er når den tid kommer :-)!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 30. januar 2008 #30 Skrevet 30. januar 2008 jeg liker det ikke. mangler en bokstav )
Torpekjærringa Skrevet 30. januar 2008 #32 Skrevet 30. januar 2008 Synes det er et nydelig navn jeg !
Espoir Skrevet 30. januar 2008 #34 Skrevet 30. januar 2008 Jo, ganske fint, men det ER jo også et land i Afrika.
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #35 Skrevet 30. januar 2008 Joa, République du Mali.... Men i og for seg et helt greit navn.
Matilde og Sofie mor Skrevet 30. januar 2008 #37 Skrevet 30. januar 2008 Synes at Mali er et fint og uvanlig navn.
Den drygaste Skrevet 30. januar 2008 #40 Skrevet 30. januar 2008 hmm... jeg tenker thailand når jeg leser det..
♥Cherrypie♥ Skrevet 30. januar 2008 #41 Skrevet 30. januar 2008 Mali:-) Er helt fint det da! Ikke som GUNNDA! hehe:-) Er jo delikat, hallo er jo noen som heter india, altså jeg mener hva så om det er et land ! Men kan virke litt rart som om et mangler en "n", men det er en vanesak! Syns uvanige søte navn som dette er bedre enn det "alle" andre heter, se bare på 10 på topp lista over 2007! Når ble det så innmari fint å heter det som absolutt alle andre heter? Ne gjelder å være litt oppfinnsom og original å er navnet pent å alt det der så er det det! Grunnen til at mange sier nei det og det var ikke fint er fordi de fleste er så forbaska opptatt av de derre 10 på topp navnene som thea og emma osv:-) er pene de sier ikke noe mot det men sånn er det jo bare:-) forslag til navn som er utenfor listene blir sjelden tatt imot med "ja det var fint":-)
Carnivale Skrevet 30. januar 2008 #43 Skrevet 30. januar 2008 Forskjell på å finne søte, pene navn og å kalle opp ungen sin etter et land da. Syns India er helt teit å kalle en unge også jeg, for min del. Min neste unge skal hete Brasil! Hoho!
Bøggly Skrevet 30. januar 2008 #44 Skrevet 30. januar 2008 Ganske pussig å se at du får så mange reaksjoner på at "det mangler en bokstav". Skulle tro de var svenske hele gjengen!!! Malin er et svensk jente navn og Mali er et meget gammelt NORSK jentenavn. Synes forøvrig at det er et flott navn - og skulle gjerne hatt en datter med dette navnet (oppkalt etter en tipp-tipp oldemor!)
Pixie Power Skrevet 30. januar 2008 #46 Skrevet 30. januar 2008 Vi ønsket ikke ti på topp-navn, men valgte noe som ikke alle heter. Men det går an å gå for langt andre veien, da. Er så mange navn som virker så konstruerte, bare fordi man vil være så innmari annerledes og spesielle.
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #47 Skrevet 30. januar 2008 Et land jeg har reis i:) Gode minner... Det er jo flere som kaller barna sine etter byer og land.
lykken på jord Skrevet 30. januar 2008 #48 Skrevet 30. januar 2008 Mali visste ikke hvor farlig det var å dra til bali for hun ble nemlig sali av for mye mali -bu neida, men enig med den eksotiske øya...
Sånn kan det gå Skrevet 30. januar 2008 #49 Skrevet 30. januar 2008 Mali er et veldig vanlig navn i trøndelag.
mamsen labamsen Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #50 Skrevet 30. januar 2008 Hmmm..litt overrasket over at så mange synes det er så uvanlig. Her i Trøndelag hvor jeg bor er det et vanlig gammelt norsk navn. Ikke så mange som heter det nå, men begynner jo å og ta seg opp igjen. Veldig mange gamle folk og mange her i trøndelagdistriktet som har eller har hatt slektninger med dette navnet. Har ei venninne fra østlandet...hun har aldri hørt navnet før hun flyttet opp hit. Så det finnes vel geografiske forskjeller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå