Gjest Sekretøsa Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Ble bedt på lunsj hos ei venninde i morgen, og jeg sa ja. Har vært småsyk nå i over en uke, men tenkte at det var på vei til og gi seg. Våknet i dag og hadde mista stemmen totalt, og er tett i halsen og lungene (Sliter ofte med bronkitt på disse årstider) Så jeg sendte ho en mld og sa at jeg nesten måtte se det ann i morgen, hvorpå hun svarer: jammen nå har du jo sagt ja! Jeg: ja, jeg vet det, men formen er ikke helt på topp desverre, kan vi ikke se det ann da? Hun: Nei, har du sagt du skal komme, så får du komme. Du er vel ikke så sjuk?? Jeg: Nei, jeg er ikke SÅ sjuk,men om jeg er sånn som dette i morgen, så orker jeg ikke og stresse ut Hun: Det skulle du kanskje tenkt på før du sa ja? HERREGUD!!! Jeg var jo på bedringens vei, men ble møkkdårlig i går kveld, ETTER at jeg sa ja... Så nå sitter ho og furter, og syns jeg oppfører meg som en dårlig venninde???
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Synes ikke du er en dålig venninne nei. Jeg hadde gjort det samme som deg og blitt hjemme hvis jeg ble dåligere. Du kan jo risikerer å smitte henne, noe hun sikkert ikke vil. Nei, bare se det slik at hun er skuffet men ikke sint. Hun hadde sikkert gjort det samme selv.
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Takk! Ja, hun har jo 4 barn, jeg ville hvertfall ikke hatt besøk av noen som var syke da. Mini her er syk også, så vil liksom slippe og stresse så unødig. Men med den dårlige samvittigheten min, så blir det vel til at jeg drar.. agg
Sivalur Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Huffda. Kan du ikke spørre henne om hun virkelig synes det er greit at du kommer dit og smitter henne og alle barna?? Hva om du hadde vært frisk når du sa ja og våknet på selve dagen med spysyke, hadde hun 'tvunget' deg til å komme da også??
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Herregud.. Greit at du har sagt ja, men man er jo ikke synsk. Alt mulig kan jo dukke opp, og er man syk så er man syk. Før du sier ja må du jo tanke på at du kanskje muligens kan bli syk.. *riste på hodet* La henne sitte og furte.
Dudelidum Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 For en dustevennine! "Det skulle du kanskje tenkt åå før du sa ja?" Hallo! Svar til henne: Selvsagt skulle jeg ha tenkt på at jeg kunne bli dårligere før jeg sa ja. Jeg innser jo nå at man faktisk alltid kan bli dårlig, så jeg skal i fremtiden frastå fra å si ja til noe som helst. Ærlig talt: dustevennine! Men samtidig, kanskje like greit at hun sier det hun føler. Vi andre svarer vel bare "nei så leit! får håpe du snart blir bedre!" og så tenker vi: "nei, nei. Så ombestemte hun seg igjen. Hun kan da ikke være så dårlig".
peonererfine Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 det var ei lite fleksibel 'venninne'...
___ Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har en veninne som stadig melder avbud. Det er ikke morsomt. Man føler seg veldig lite verdsatt. Kansje det er det samme her? Det trenger ikke være at du ofte har meldt avbud eller ombstemt deg. Det kan godt være andre. Hun er helt sikkert bare skuffet.
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Jada, det er hun nok, og hun er ikke av de jeg er mest sammen med, MEN, jeg er i elendig form! Nå renner snørra, feberen kommer snikende, og jeg kaldsvetter. Ikke spes morro og reise ut da, og jeg må kjøre 10 mil for og levere eldste til far sin i dag. Gruer meg allerede
Dudelidum Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Visste du at dersom ungene bor hos deg er det faktisk far som skal stå for henting og bringing, men dere skal dele på det henting og bringing koster? :-)
høstbarn:) Skrevet 30. januar 2008 #11 Skrevet 30. januar 2008 Får litt vondt av venninna di, hun ble jo tydeligvis veldig skuffet... Hva sliter hun med, liksom, tenker jeg!? Men,- det er overhodet ikke normalt å svare sånn som hun gjør. Herregud, det må jo være lov å være syk!
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Shopping Queen, TRO MEG, jeg har prøvd! Men nei, det holdt ikke i retten! Jeg har også sagt at jeg kan betale det det "koster" han og levere (han har firmabil, så han kjører gratis), men nei.. det gikk heller dårlig...Han syns det er urettferdig, nemlig...
MikroMidas Skrevet 30. januar 2008 #13 Skrevet 30. januar 2008 Dummeste jeg har hørt. Kunne hun ikke i stedet ønsket deg god bedring og si at dere får ta det igjen en annen gang? Du får spørre henne om hun tror at du faker da. Og så får du si at du i fremtiden skal ta forbehold om sykdom hver gang dere legger planer sammen. Herregud, feber og forkjølelse kan komme som kastet på en i løpet av 5 minutter og det er da ingen ting man kan gjøre med det.
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. januar 2008 #14 Skrevet 30. januar 2008 Jada, det er egentlig litt "synd" på henne.. men det er ikke mitt problem når jeg ikke er i form altså. Så kynisk er jeg faktisk... Når jeg er syk, så orker jeg ikke på toppen av alt, og skulle sørge for at alle UTENOM familien min har det bra også... kall meg gjerne kald, men
*Vetlis* Skrevet 30. januar 2008 #15 Skrevet 30. januar 2008 Eh er det mulig da? Høres ikke ut som ei særlig god venninne det der. Hadde hun vært det, ville hun sagt at det var synd og ønsket deg god bedring. kanskje til og med hørt om hun kunne hjelpe deg med noe? Men ikke blitt sur fordi du er syk og ikke kan komme..... Lurer på hva det feiler folk egentlig jeg???
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 30. januar 2008 #16 Skrevet 30. januar 2008 Herlighet.. noen tenker ikke lenger enn sin egen nesetipp.. Blås i henne.
Dudelidum Skrevet 30. januar 2008 #17 Skrevet 30. januar 2008 Jeg trodde reglene var ganskje klare her jeg. Vi har nemlig en mor som aldri hverken henter eller bringer når ungene skal være hos oss... Men jeg har jo lest reglene og sett at hun faktisk har rett til dette. En flott regel som virkelig bidrar godt til å heve ethvert konfliktnivå. At hun ikke er med å deler på transportutgiftene heller er jo en helt annen historie.
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. januar 2008 #18 Skrevet 30. januar 2008 Konfliktnivået her er såpass høyt at det absolutt ville vært til det beste for alle, inkuldert jenta mi, om han hentet i bhg, men han nekter. OG dommer og sakkyndig var enig..så kom ikke så langt der desverre
høstbarn:) Skrevet 30. januar 2008 #19 Skrevet 30. januar 2008 Du er iiiiiiskald!!!! Nei da, man har jo ikke akkurat overskudd til å tenke på gud og hvermann når man er syke selv. Jeg hadde aldri gidda å gått ut på besøk hvis jeg var syk.
☆Anonymia☆ Skrevet 30. januar 2008 #20 Skrevet 30. januar 2008 hun ble nok skuffa fordi det ikke sikkert var at du kom.. har selv vert på den siden av saken og det er ikke moro..
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. januar 2008 #21 Skrevet 30. januar 2008 jeg er enig med deg kine, men sykdom burde da være grunn god nok? Det ville jo aldri falt meg inn og blitt sur på en venninde om hun ikke kunne komme fordi hun var syk
☆Anonymia☆ Skrevet 30. januar 2008 #22 Skrevet 30. januar 2008 nei det er klart.. nå snakker jeg bare av egen erfaring da,og er en spesiell venninne som alltid avlyser..og jeg sitter igjen med sjegget i postkassa hvergang..så jeg blir egentlig ganske såra da,for jeg bruker så sinnsykt mye tid på å glede meg til å være sammen med henne.. men helt klart,er du syk så er du syk,og det burde hun jo forstå..hun er kanskje dårlig på å utrykke seg..
cherry coke Skrevet 30. januar 2008 #23 Skrevet 30. januar 2008 Nå har jeg ikke sansen for å sende meldinger, for de kan ofte bli misforstått. Kanskje hun mente det itt ironisk? Har ofte tatt feil av meldinger.
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. januar 2008 #24 Skrevet 30. januar 2008 Vel, det her var til morgen i dag, og hun er sur enda... Har tilogmed klart og lire ut av seg en setning på msnlinja si, som meget tydelig er myntet på meg...
☆Anonymia☆ Skrevet 30. januar 2008 #25 Skrevet 30. januar 2008 hva skrev hun på msn da ? om hun tydelig er sur på deg så ville jeg ikke brydd meg med det mer.. da skjønner hun ikke noenting..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå