Kose-KU Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Det er vi. Vi må holde henne i hånda til hun sovner. Hvis vi slipper hånda hennes blir det skrik og hun setter seg opp i senga... Dette gjelder på formiddagsluren og når hun legger seg på kvelden. Vi er inne hos henne mellom 5 og 45 min...
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Oj, så slitsomt! Vi gjør ikke det, prøvde tidlig å venne henne til å sovne selv og jeg tror vi har klart det. *bank i bordet*
Kose-KU Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2008 Ja, det er slitsomt. Vet ikke helt hva vi skal gjøre med det...
ScaryMama Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Ja. En av oss må ligge ved siden av han til han sovner, og ofte så prøver jeg å forsiktig liste meg ut, men hvis ikke han har sovet lenge nok så våkner han igjen med en gang. Når jeg endelig får gått fra soverommet, så våkner han flere ganger og da må jeg legge meg ved siden av han igjen. Etter at vi legger oss for natten, så våkner han ikke. Han liker ikke å være alene:)
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Nei, halv åtte vi legger han, gir han sutt og bamse, og går ut. Så finner han søvnen etterhvert, han gråter ikke, bare legger seg for å sove. De få gangene han gråter, lar vi han gråte og styre i 5 min (hehe jeg sitter og teller minuttene faktisk), så går vi inn, legger han ned med sutt og bamsen igjen, og går ut. Da gidder han som regel ikke å klage hele 5 min til, men legger seg etter et par min.
2nj♥ Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Nei, sier god natt og går ut etter å ha sunget nattasang og gitt nattakyss
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Ja,desverre...Var ikke slik før,men utrolig hvor lite som skal til før de "forventer" det,etter å ha gjort det i forbindelse med sykdom. Må avenne han snart!Men sitter litt unna sengen da.
*bolla pinnsvin* Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Nei. Legger han, gir han nuss og brer over han og så lukker vi døra og går ut. Det har ikke vært sånn hele tiden, det var noe vi begynte å jobbe med da han var 2-3 mnd. Gikk bort litt og litt mer og etter et par ukers tid sovnet han inne på rommet sitt for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Nei, vi pusser tenner og rett i seng. Ikke noe problem. Men merker at hun er i en alder der ting lett kan skli ut. I forrige uke fikk hun ettårsjeksler og hadde mye vondt- ble ekstra vugging og trøsting hver gang hun våknet. I dagene etterpå (når hun ikke hadde vondt lengre) prøvde hun å kreve det samme også ved legging, men vi måtte bare være litt strenge og etter en kveld eller to aksepterte hun at det var tilbake til rutine. Men ser for meg at vi lett kan havne opp i samme situasjon, kan jo hende hun får mer problemer med å la oss gå i fremtiden... Ser for meg at jeg også må ligge ved siden av sengen og holde henne i handa.....huff....Lykke til!! Forresten, i barnehagen denne uken så jeg et eksempel til skrekk og advarsel. En pike på 4-5 år sa farvel til sin mor. De hadde tydeligvis et riutale der de sa farvel inne, jenta løp bort til vinduet for å vinke til mor (mens hun gråt) mens en barnehageansatt passet på, hun gikk så og åpnet vinduet og ropte til mor- mor gikk tilbake og ga klem. Skulle gå, barnet gråt igjen. Mor gikk tilbake (mumlet noe om at "vi skulle jo slutte å åpne vinduet, skulle vi ikke?". Dette gjentok seg flere ganger. Ble helt svett av å se på. Må jo være mye værre for barnet med et raskt farvel, en et laaaangt et som varer og varer.
sarp m/ Niklas og Marius. Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Nei, det er vi ikke. Her har heldigvis gutta funnet søvnen selv fra de var født.Aldri blitt byssa eller sovet i senga vår. Nå er de 13 mnd og det hender de ligger å skravler og tuller litt men etter en 10min er det stille.
pandabjørn Skrevet 30. januar 2008 #11 Skrevet 30. januar 2008 nei det har aldri skjedd her hos oss heldigvis sambo legger Sander i senga, og går bare ut og lukker døra etter seg, og det tar ikke lang tid før gutten sovner.....
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Eg legg ho på rommet hennes, synger ein liten sang, kysser ho på kinnet og seier natta før eg går ut. Stort sett sovner ho fort, men ein sjelden gang kan det gå lang tid før ho sovner, da ligg ho stort sett å babler i vei.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 30. januar 2008 #14 Skrevet 30. januar 2008 Nei, og vi synes det er best slik. Har lært henne å finne roen selv, tror det er best på sikt. Hun sover hele stort sett hele natten og til vanlig er hun en drøm å legge. Men må inn å putte inn smokken 2-3 ganger før hun sovner, men det er ikke noe grining.
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 30. januar 2008 #15 Skrevet 30. januar 2008 Nei gjør ikke det. legger han synger en sang å går ut. du får venne henne av det.sett stolen litt lenger unna sengen for hver kveld helt til du er helt ute av rommet. lykke til!!
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 30. januar 2008 #16 Skrevet 30. januar 2008 Nei, Mina sovner av seg selv.. Jeg har vært ganske "streng" på dette helt fra starten..
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #17 Skrevet 30. januar 2008 Nei, legger henne, slokker lyset og går ut. Veldig lettvint og deilig! Tror det er litt hva man venner de til, og hvor strenge man er.
dione Skrevet 30. januar 2008 #18 Skrevet 30. januar 2008 nei absolutt ikke. Hun blir bare lagt. Sover med en gang. Bare snur seg rundt og sovner. Sånn har det vært siden hun var 4 mnd. Det høres slitsomt for dere!
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 30. januar 2008 #19 Skrevet 30. januar 2008 Frem til ikveld har jeg alltid sittet med henne til hun sovner. HUn er 18 mnd. Men etter masse gode tips fra dib-damene, så satt jeg utenfor døra hennes ikveld, og hun sovnet etter 15min. Lå bare fint og stille i senga si og byttet på smokkene ) Herlig! Jeg har forklart henne nøye hva som skal skje. Det er etter hvert blitt en lang tråd på skravle, dersom du trenger tips for avvenning. Jeg hadde ALDRI trodd jeg skulle kunne sitte på gangen etter så kort tid!
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 30. januar 2008 #20 Skrevet 30. januar 2008 nope. snuppa legges i senga med kosekua si, og vi sier natta, så sovner hun alene. Det har hun gjort hele tiden. Huns osv på eget rom fra hun var 6 uker og har alltid bare blitt lagt til å sove. Hun har seff. hatt sine dager hun også hvor det ikke er like lett, men vi har aldri tatt henne opp av senga om hun har vært umulig, bare kos og trøst i senga si. Og det tror jeg har vært en viktig ting. Håper hun fortsetter å være like flink! Snuppa legger seg klokka 7 og sover i 11-12 timer.
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 30. januar 2008 #21 Skrevet 30. januar 2008 hehe- ja den bablinga kjenner jeg til ) Snuppa ligger å babler til kosekua si om hun ikke er trøtt nok til å sovne med en gang. så søtt atte- skravler seg selv i søvne..hehe
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #22 Skrevet 30. januar 2008 Huff! Gud så trasi! Det gjør jeg aldri. Prøvd sele?? Gutten min ligger i sele, og det er ikke vits å legge ham uten. Da greier han ikke å roe seg liksom. Han ELSKER selen sin og har ingenting imot den
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 30. januar 2008 #23 Skrevet 30. januar 2008 Uff det hørtes jammen slitsomt ut ja. Nei her går vi ut etter han er lagt ned i senga og han sover med smukkene sine Heldigvis.
Oktobergull06 Skrevet 30. januar 2008 #24 Skrevet 30. januar 2008 Nei, heldigvis ikke. Legger henne bare i senga med smokken og kosen, da sovner hun som regel veldig fort.
Kose-KU Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #25 Skrevet 30. januar 2008 Ja, vi har prøvd babysafe, men det hjelper ikke på problemet med at hun vil holde oss i hånda. Vi bruker den noen ganger fortsatt, men uten selene. Den er fin hvis hun sparker av dyna. Tenker vi må prøve å lære henne å sovne selv. Håper på å klare dette uten skrik ved å gradvis slippe hånda hennes og å gå lengere og lengere ut av rommet, pluss forklare henne på forhånd hva som skal skje slik jeg har lest her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå