Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #26 Skrevet 31. januar 2008 vet ikke om 9000?.... men når jeg regnet ut for mine 2 barn på nav så ble det 7800.:.. da var det fordi at han betaler 5/6 pluss ett tillegg fordi han tjener over 700"
Trebarnsmamma2010 Skrevet 31. januar 2008 #27 Skrevet 31. januar 2008 Rimelig drøyt at en far skal betale fra 5000 kr og opptil 9000 kr for 2 barn. Fullpris i barnehagen er 2250 kr, og jeg vet ikke med deres barn, men mitt barn bruker vertfall ikke mellom 3000 og 7000 kr i måneden. I tillegg må jo barnefar handle inn ting til barna sine han også. En normal inntekt er rundt 20 000 kr pr mnd, og hvis en da skal betale inntil 9000 kr pr mnd, så sitter han igjen med 11 000 kr til hus, bil, mat osv og ting til de små? Og dere alenemødre klager på dårlig råd....... Barnefar her betaler ingenting, fordi jeg har mer inntekt enn han som er i full jobb og vi har det greit. Han kjøper inn det jenta vår trenger hos han, slik at vi slipper å dra klær og utstyr frem og tilbake.
Trebarnsmamma2010 Skrevet 31. januar 2008 #28 Skrevet 31. januar 2008 Med unntak om fedrene til barna deres er millionærer da..
Singelmamma og banden Skrevet 31. januar 2008 #29 Skrevet 31. januar 2008 1900 for eldstejenta, avtale via nav. 1200 for midterste, privat avtale, men krevd via nav. Ikke noe for yngstejenta - faren kan heller kjøpe det han trenger der til samvær etterhvert. Privat avtale, men han ønsker å bidra litt etterhvert sier han. Så det blir vel noen kroner der også. At noen betaler i tusenvis klarer jeg ikke skjønne med det nye bidragssystemet, men klart, en far som tjener 700 000 i året har utbetalt ca 38 000 i mnd etter 35%skatt - så han burde nok ikke klage.
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #30 Skrevet 31. januar 2008 Han betaler kroner: null.... Han er ikke bidragsdyktig så han slipper å betale bidrag..
Luisa Skrevet 31. januar 2008 #31 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har ikke det minste dårlig samvittighet når jeg krever rundt 9000,- i barnebidrag, han har tross alt en ganske høy lønning og bor alene. I tillegg har jeg vært med han fem år til utlandet hvor han har hatt en blomstrende karriere og jeg har vært hjemme og passet barna og lagt min på vent. Men nå kommer jeg nok heller aldri til å klage over dårlig økonomi heller.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #32 Skrevet 1. februar 2008 ingenting. Han vil ikke ha noe med oss å gjøre, og jeg ar stiftet familie med en annen og fått felles barn, så han har liksom "overtatt" ungen.. Han slipper å betale mot at han gir sambo tilatelse til å adoptere når vi gifter oss.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #33 Skrevet 1. februar 2008 Bidrag regnes jo ut av NAV da, så syns jo egentlig ikke det er så urettferdig at far må betale mye hvis han tjener veldig mye og mor som har fast omsorg for barna tjener veldig lite. Det er jo sånn det må være. Det kan jo ikke være sånn at en som tjener over åttehundre tusen skal betale like mye som som en som tjener trehundretusen. På samme måte som at fars bidrag til barna reduseres når mor tjener mer. Eneste som er urettferdig syns jeg er hvis mor flytter sammen med en steinrik fyr, bf har lite penger og mor fortsat presser bf til å betale like mye og så nekter ham økt samvær bare fordi hun taper penger. I tilfeller hvor sånne ting eventuelt skjer, da syns jeg det er urettferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå