Under den hvite bro Skrevet 29. januar 2008 #27 Skrevet 29. januar 2008 Tja vet ikke hva jeg skal si men jeg undres når jeg ser at alle de som er lærere på vår skole var elever som var blandt de "dårlige" på gymnaset.... men men vi må vel steppe inn selv som foreldre.....merkelig i grunn for yrket er jo egentlig et av de viktigste her i landet...
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. januar 2008 #28 Skrevet 29. januar 2008 Det er vel få som gidder å bli lærere vel. Ferien veier jo ikke opp for den dårlige lønnen... Mannen min har 6 år på høyskole og tjener det samme som faglærte kompiser som er industriarbeidere., UTEN studielån. Kanskje det er noe med deg som lærer siden elevene gjør det så dårlig?
Kosel Skrevet 29. januar 2008 #29 Skrevet 29. januar 2008 Tante jobber på en skole. Og det er jo så mangel på folk om dagen at en 20-årig jente rett ut fra vgs.som hadde melst seg som vikar i høst endte opp som klasseforstander (heter vel kanskje ikke det lengre men,..) For 3.klassen - det er drøyt... Kjenner en del som går på det studiet og de jobber ræva av seg - men blir vel kanskje litt hva man gjør det til selv også... Men for dårlig at det er mulig å bare "seile" gjennom - antaglig derfor skolen sliter sånn i dag. Skal selv begynne på studiet til høsten, og kunne tenke meg at man fikk en mer fagfordypning fremfor litt av alt. Tross alt ganske basic slik at man i en nødsituasjon skal klare å undervise i ett annet fag en det/de man er fordypet i. Men da må vi få nok gode lærere inn i skolen slik at dette ikke blir hverdagen, men enkeltsituasjoner pga sykdom e.l.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 29. januar 2008 #30 Skrevet 29. januar 2008 kan ikke fatte og begripe at dere klarer studiet ved å bruke så få timer i uken. enten har dere veldig lett for det eller så er det et usedvanlig lett studie. begynner jeg på jussen, som jeg håper på har jeg full arbeidsdag hver uke dag fra åtte til tre. har overhode ikke tid til en deltidsjobb ihvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå