Gå til innhold

Lærerstudentene studerer ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

24 timer i GJENNOMSNITT på skolebenken pr uke er da ikke ille!!!? Hvor kommer dette hysteriet fra? Klart de leser utenom også....Jeg synest det er skremmende at enkelte kan forhåndsdømme en yrkesgruppe på denne måten....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lesing går inn under studieaktivitet, treiging... Jeg forhåndsdømmer ikke, jeg baserer meg kun på det timeantallet de selv oppgir at de bruker ukentlig på studiet sitt.

Skrevet

Oh, treiging? Vet ikke hvem som er treigest her......les artikkelen, og prøv å forstå forskjellen på forelsesning og lekselesing.

Skrevet

Artikkel lest. Jeg skjønner ikke hvordan du kan tro at lesing ikke teller med i timeantallet. Det står jo eksplisitt at 12 timer er forelesninger og resten er selvstendig studiearbeid.

Skrevet

-Trenger da ikke lese vi som kan alt, vel???

Hæ?

Skrevet

Er ikke mannen din lærer, Mallefisk? I så fall er jeg meget overrasket over utsagnet ditt. Alternativt gjør ikke han jobben sin!

Skrevet

Har vært både lærerstudent og "vanlig" student. Generellt skiller ikke lærerstudenter seg fra andre studenter, hverken når det gjelder motivasjon, tid de bruker til studier eller festing.

Men noe jeg reagerte på var den relativt store gruppa av folk som jeg hadde vanskelig for å se for meg som gode lærere. F.eks, hvorfor velger en dyslektiker å bli lærer? Det finnes tonnevis av andre ting å jobbe med. Men som lærer bør du helst ikke ha det problemet. Og er du generelt faglig svak, hvorfor i all verden velger du læreryrket? Endel av studentene var som store barn selv, hvordan kan slike fremstå som voksne rollemodeller?? Atter andre "planla" å være laid-back i forhold til elevene, "er det så nøye, da". Tenk deg anarkiet.

En lærer må være faglig flink, empatisk, en trygg voksenperson og ha evnen til å skape arbeidsro. Så enkelt, og så vanskelig, er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...