Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Man skal ikke diskriminere gravide- eller noen andre for den sags skyld.. Men vi leide ut en leilighet nå til èn person, som etter først å ha vært i kontraktsmøte opplyser om at hun faktisk er gift- og gravid. Så spør jeg henne om hun er tilfreds? Om hun gleder seg og syns situasjonen er grei- og hun svarer ja. Forteller at de har valgt å bo hver for seg. Annonsen, kontrakten og husordensreglene hun har signert på, sier at det ikke er lov å ta opp flere personer i husstanden- vi har i annonseteksten sagt at den egner seg best for en eller to personer, og ikke barn pga beliggenhet. Kontrakten tilsier også, i pkt 1 at det skal godkjennes av utleier om det mot formodning skal komme flere personer enn den som leieforholdet angår. Denne faren bor nå her mer eller mindre hele tiden, vi måtte levere en skriftlig advarsel herom dagen da bilene våre blir stengt inne. Om han kommer om kvelden, så parkerer han slik at han stenger både inn og utkjørselene vår. Denne har de tatt hensyn til, og han parkerer nå der vi sa til henne at gjestene kunne parkere. Jeg mener nå det skal være forskjellg på gjester og beboere, og vi bedyret i alle tekster at vi IKKE leier ut p plass eller har plass til bil. Når hun fortalte hun var gravid, så syns vi oppriktig det var hyggelig, selv vi kunne tenkt oss og visst litt mer med tanke på hvordan ting ser ut til å forandre seg her.. Når den lillle kommer om et par mnd, så må uansett faren ut, da vi ikke tillater flere enn to personer i utleiekontrakten. Vet vi høres svært firkantede ut, men han fører en del bråk og støy med seg. Etter at han ser ut til å ha flyttet inn er det heller ingen andre som har vært på besøk hos henne.. Og hun er en nydelilg, godt likt jente!! Hva syns dere- ærlig talt? Vi har ikke anledning til å ha tre personer der. Vi skrudde også ned leien og inkluderte strøm, tv, internett, vann ol slik at "den rette" (som vi mente hun var) hadde anledning til å klare det alene....
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Først og fremst må dere jo finne ut om han faktisk har flyttet inn eller ikke. Det er jo et klart kontraktbrudd om han har det, men hvis ikke så er det vel ikke stort dere får gjort. Det ville jo blitt det samme problemet dersom hun evt. hadde fått seg en ny kjæreste eller hatt mye besøk? Er jo vanskelig å styre sånt, men hvis dere får noen indikasjoner på at hun med vel viten har ført dere bak lyset er det vel opp til dere å ta affære. Hvor lang oppsigelse har dere satt i kontrakten? Er ikke lett med disse leieboerne når de allerede har flyttet inn. Vi sliter nå med en som ikke vil betale husleien sin -selvom vi vet han har penger og vi har også inkludert en del greier i husleien siden dette var en tremenning av samboeren min.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 ta en snakk med henne,gjerne med han også...og ha kontrakten med i samtalen...noen av mine tidligere huseiere har ofte misforstått og trodd kjæresten min har flyttet inn bare fordi han har overnattet noen netter,kanskje et par uker,men de forsto opplegget etter å ha snakket med meg og så at jeg var like mye hos han... så jeg vil anbefale at du inviterer dem på kaffe og en liten prat om situasjonen...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Har lest en del lover ang dette før vi leide ut vår egen utleiedel, og leste at leieboer faktisk hatr lov til å la nærmeste familie flytte inn....
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Ikke så lenge man har skrevet under en kontrakt som SPESIFISERER at man ikke får det (altså la noen andre flytte inn). Det man skriver under på er gjeldende....Det du refererer til gjelder ved en generell husleiekontrakt -hvor ikke annet er spesifisert.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 Hei, og takk for mange og gode svar. Siterer kontrakten til deg som sa det ikke var lov. I vår kontrakt, §1, bolig: og jeg siterer; "det er ikke tillatt å ta opp andre husstandsmedlemmer uten utleiers samtykke". PS! Brudd på kontrakten bør vel også sees som oppsigelsesgrunn? Og det er ikke snakk om en natt i ny og ne. Han er her hver natt- vi ser jo bilen hans. Hintet om å flytte bilen holdt ikke. Og vi får leid ut rimelig lett igjen, vi hadde ekstremt stor pågang under visningene og tiden etterpå. Folk var til og med villige til å stå på venteliste i tilfelle vi ville ombestemme oss. Jenta er nydelig hun, men hvis valget står mellom å ta inn han og kaste ut henne, så velger vi å si opp. Og kanskje spesifisere ENDA mer i ny kontrakt. SEev om denne er utarbeidet av advokat og utleiefirma. Videre står det jo i kontrakten under §3, BRUK, at boligen skal benyttes som bolig i hht utleiers vedtekter og husordensregler! OG man må jo anse det å ha folk kontinuerlig i leilgheten som et klart brudd. Kjæreste eller ikke. Hun var alene når hun flyttet inn, godkjente og signerte avtalen 1 desember. Det var først også da hun opplyste at hun var gravid og det dermed blir maks to pers i husstanden når den lille kommer. Det syns vi ikke gjorde noe- det som gjør noe er denne fyren. Men det er jo hennes ansvar, da hun er leietaker. Nå står bilen hans her igjen- full av ting og sengetøy. HI
babygullz <3 vilde Skrevet 29. januar 2008 #7 Skrevet 29. januar 2008 Jeg tror nok du skal slite litt dersom du kaster henne ut pga hun har tatt inn et "nytt husstandsmedlem", som faktisk er hennes egen baby! Gud å fader altså, skjerp dere! Skjønner kanskje at dere ikke vil ha faren der, hvis han fører med seg mye bråk og støy, men d går daa an å prate med ham? Dessuten, så har dere også lov til å øke husleien( ser du skriver over her at dere skrudde ned på leien slik hun skulle klare d alene) Er leieboeren som står sterkest uansett, og hadde d vært jeg som leide hos deg, og du ville kaste meg ut pga jeg dro inn et "nyt husstandsmedlem" med å bli gravid, ville jeg ikke nølt med å gå til sak mot deg, vunnet, og funnet meg et bedre sted å bo etterpå, med en hyggelig huseier, som hadde LITT mer medmenneskelighet enn d du har. Snakk om å være firkantet ja...og ikke bare d, men jeg synes faktisk du høres litt maktsyk ut også jeg. God bedring.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #8 Skrevet 29. januar 2008 Babygultz! Du er vel litt på villspor nå vel....? Les hele innlegget en gang til du, for det HI pesiserer her er jo at de har GODTATT at hun er gravid, selvom leietakeren i praksis har ført de bak lyset med å la de tro at det kun var henne som skulle bo i leiligheten. Det hun reagerer på er jo mannen hennes! Og det er MER enn rimelig syntes jeg, når de ved tre forskjellige anledninger har understrekt at leiligheten kun egner seg for en. Det skulle bare mangle at utleier skal kunne ha visse krav til hvem og hvor mange som skal leie leiligheten deres! Til HI: Ville først og fremst tatt en prat med henne alene, jeg. Spurt hva som foregikk og om hun ikke hadde forstått innholdet i kontrakten eller om situasjonen hennes hadde endret seg siden praten deres sist. Hvis det er som du sier at han har flyttet inn, er jo det vanskelig å skjule i lengden og et KLART kontraktbrudd og dermed en opsigelsesgrunn. Kan virke her som hun har vært litt desperat etter å få leiligheten og dermed har unngått og fortalt dere sannheten for å få den. Lykke til! Hilsen NN som svarte først :-)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #9 Skrevet 29. januar 2008 Ja, jeg ser som deg, siste Anonym, at babyg.... ikke har lest og forstått innholdet, så det lar jeg henne få en ny sjanse til... Skal ta tak i det med henne, mannen min og jeg ble enige om å vente til litt ut i februar for at vi ikke skal oppfattes som altfor kjapp i slutningene. Men om han bare er her mer og mer så har vi jo en sterk sak, og sant som du sier. Vi ble kanskje ført bak lyset fordi det var en flott leilighet, og pris og innhold for godt til å være sant..
babygullz <3 vilde Skrevet 29. januar 2008 #10 Skrevet 29. januar 2008 Javell da, men for meg så d ikke ut som hun helt hadde godtatt graviditeten, slik hun presiserer det, men, uansett, så har hun ikke noe godt nok grunnlag til å kaste henne ut pga barnefaren heller. Leieboers rettigheter er sterkest uansett, og leieboer har lov til å ha besøk, hvor OFTE hun vil, og NÅR hun vil. Men allikevel, GFLHF!
Løvetassen Skrevet 29. januar 2008 #11 Skrevet 29. januar 2008 På meg så høres dette rett og slett ut som om han bor der, men at de oppgir at han ikke bor der fordi hun da vil få støtteordninger som aleneforsørger. Tror denne saken kan løses ganske fort ved at du sier at du kan ta en liten telefon til trygdekontoret og be de komme en tur på besøk så skal du se at de får fart på seg. Trygdesvindel er en alvorlig sak
madde på pergo Skrevet 29. januar 2008 #12 Skrevet 29. januar 2008 Er helt enig med deg babygullz 20pp! Du kan da ikke si "et nytt husstandsmedlem" om et bittelite barn som ikke en gang er født enda!!! Og jenta må da få lov til å ha kjæreste! Dette har dere strengt tatt ikke noe med!!! Kjenner jeg blir kraftig irritert! Det eneste jeg kan gi deg medhold i, er parkeringen. Den kan de godt gjøre noe med! Men, makan til firkantete, egoistiske mennesker! NORGE AS!
babygullz <3 vilde Skrevet 29. januar 2008 #13 Skrevet 29. januar 2008 Tror sannelig anonyme over her, er en og samme person også jeg. BUSTED!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #14 Skrevet 29. januar 2008 "Når hun fortalte hun var gravid, så syns vi oppriktig det var hyggelig, selv vi kunne tenkt oss og visst litt mer med tanke på hvordan ting ser ut til å forandre seg her.. " og les innledningen... Dere som angriper HI er jo helt på jordet. LES for faan!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #15 Skrevet 29. januar 2008 Andre anonym her. Det er de bitre IKKEGRAVIDES dagidag.. Vi som ikke kan få selv må angripe noen som har no vi ikke har...
madde på pergo Skrevet 29. januar 2008 #16 Skrevet 29. januar 2008 Hmmm... Jeg har en nydelig datter og en mann som elsker meg høyere enn alt og alle i verden! Såååå, er egentlig ganske glad jeg ikke er deg:)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #17 Skrevet 29. januar 2008 Hehe, det er visst flere som insisterer på å ikke forstå innholdet, HI. Ja, ja, dem om det :-). Høresut som en bra plan, ja og vente til februar. Dere har absolutt retten på deres side. Var det sånn at de var gift også? Spørs om ikke det kan være som hun under (eller over. Alt ettersom hvor innlegget blir plassert, hehe) sa, at det kan dreie seg om å motta alenemor-stønader. Håper for all del ikke han er en sånn psykopat som ikke vil godta at hun har flyttet fra han eller noe...brrr.... Blir uansett spennende å se hvordan det utvikler seg. Hilsen den første NN igjen :-)
madde på pergo Skrevet 29. januar 2008 #18 Skrevet 29. januar 2008 Hvorfor bruker du ikke nick? Står du ikke for det du skriver?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #19 Skrevet 29. januar 2008 Det er sikkert fire forskjellige anonyme her, hvis ikke du har skjønt såpass. Jeg er ikke den som angrep nicket ditt, men er interessert i selve innlegget. Har ikke alltid noe med å ikke stå for det man skriver, men rett og slett for å ikke bli gjenkjent! Krangle et annet sted da, VilHaBaby, hvis ikke du har noe konstruktivt å komme med i forhold til innlegget.
Voyeur Skrevet 29. januar 2008 #20 Skrevet 29. januar 2008 Kjære Baby og Vilha, har dere lest tråden i helhet? Foreslår at dere leser den en gang til, HI sier jo klart og tydelig at de ikke syns det gjorde noe at hun var gravid, men det de reagerer på er at ting ikke ble slik leieboeren foreskrev. De leide ut (og har gitt klar beskjed om det) til EN person, så kommer det frem når hun har fått leiligheten at hun er gravid og gift.. Likevel lar de henne leie den, men så viser det seg at mannen (som ikke var involvert i leiekontrakt, eller nevnt da hun var på visning) er der hver kveld. Syns ikke det er rart i det hele tatt at de reagerer. Hvis jeg hadde vært HI hadde jeg snakket med jenta, og spurt om hun hadde en forklaring (på en ordentlig måte.)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 29. januar 2008 #21 Skrevet 29. januar 2008 Nå tror jeg det er noen som er nødt til å lese innlegget til HI en gang til her........ Leiligheten egner seg EGENTLIG kun til 1, og hun har jo sagt det at hun ikke reagerer på selve babyen som skal komme! Men at hun har en kjæreste som er der hele tida! Virker på meg som om at han har bortimot flytta inn allerede! Hun sa jo og det at det var ting i bilen hans som gjorde det at det virka som om at han var på tur inn og! Og ang parkering, så må han bruke gateparkering og ikke parkere inn de som bor der! Hvis leieboeren har brutt kontrakten med at hun har tatt inn en ekstra person, så er huseier i sin rett til å si opp kontrakten! Høres ut som at kjæresten og leieboeren prøver å lure til seg støtte ved å si at hun er aleneforsrger! Hvis HI har snakket med leieboer og sat ifra og det fortsatt ikke skjer noe, så er det bare å si opp kontrakten! Støtter deg jeg HI! Enkelt og greitt!
babygullz <3 vilde Skrevet 29. januar 2008 #22 Skrevet 29. januar 2008 Tydelig at du ikke har lest inlegget helt rikitg selv da, står ingenitng i hovedinnlegget om at denne leieboeren og barnefaren er gift. Her leser vi det vi selv vil skjønner jeg??
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #23 Skrevet 29. januar 2008 HI her. Nå har vi akkurat stått og sett på at han har tømt bilen sin og båret det inn.Og han tror ikke vi er hjemme siden bilen er borte. (er på verksted i dag)... Så nå driver han og kjører frem og tilbake foran stueveinduene våre. Og flytter inn..
tiger82 Skrevet 29. januar 2008 #24 Skrevet 29. januar 2008 Nja...det er ikke alltid det man skriver under på som er gjeldende. Man kan ikke avtale ting som gjør at en står dårligere stilt enn etter loven.Da vil avtalen bli helt eller delvis ugyldiggjort. I dette tilfelle vil reglene i loven, at man HAR lov til å la familiemdl flytte inn, gå forann det faktum at det står noe annet i kontrakten. Så det er ikke grunn til oppsigelse dette i alle fall.
blirjegsnartmamma Skrevet 29. januar 2008 #25 Skrevet 29. januar 2008 Gå ned med engang og spør hva som foregår.. Ta dem på fersk gjerning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå