Gå til innhold

Redd etter rustest...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den listen avhenger jo veldig på hvilke faktorer de har tatt til grunn da.

Jeg har foresten aldri møtt noen som har fått problem ut av bare hasjrøyking. Men derimot folk som ikke har vært helt i vater fra før av (f.eks manisk depressive,) der hasjen har forverret tillstanden mye.

Tror hasj i stor grad kan være med på å utløse latente psykinske problemer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ludderet; er du fjern mens du skriver disse innleggene? eller er det rett og slett bare et oppmerksomhetsbehov som blir dekket med de fantastiske ytringene du kommer med?

kan ikke du være en engel å komme hit å fortelle barna til søskenbarnet mitt at mammaen og pappaen deres ikke egentlig er så veldig veldig psykostiske? hadde sikkert lettet hverdagen deres en hel del. det er jo heldigvis helt normalt for små barn at mamma og pappa må reise bort i mnd'vis pga rusproblemer, oisann, unnskyld meg, rusproblemer eksisterer jo ikke nei, hmm hva skal vil kalle det?

dølle.

Skrevet

Du er bare ute etter å rettferdiggjøre ditt eget forbruk og din egen avhengighet, ludder. ingen rusmiddel er bra sammen med barn.

hvis det er sånn at en blir som etter 2 glass rødvin med en joint, så er en jo lettere rusa. hva da med flere timers bruk, dag etter dag? De som er så avhengig av å ruse seg hver dag, har vel ofte noen form for psykisk ubalanse, og vil vel da lettere få det i sterkere grad med langvarig rusing.

Det er jo også slik at ved langvarig, konstant bruk av rusmiddel så vil kjemien i hjernen endre seg. Som HI skriver; etter 5 mnd uten rus, er personligheten hans endret til det bedre. Det tar lang tid å bli kvitt endringene slikt forbruk har gitt hjernen.

Skrevet

Nei, er ikke fjern :-(

Og som tallene sier over her så kan hasj kanskje forverre en person som allerede sliter psykisk eller som har anlegg for det, men hasjen i seg selv skader ingen :-)

Det dummeste jeg vet er folk som ikke har peiling som uttaler seg... Morsomt...

Men nå skal jeg se Ungkaren, jippi!

Litt lei av denne debatten som ikke kommer noen vei også, og har fått sagt det jeg mener og det britiske forskere mener, så det får holde for i dag!

Ha en fin kveld...

Skrevet

det dummeste du vet er uttalelser fra folk som ikke har peiling? du skyter deg selv så til de grader i leggen kjære. det er det dummeste jeg vet.

de tallene du fremviser har ingen virkning på meg. for alt jeg vet er det personer som selv iherdig prøver å rettferdiggjøre sitt eget bruk.

rus og barn hører ikke sammen. narkotisk rus er for personer som ikke takler hverdagen.

"men hasjen i seg selv er ikke farlig"..neida..den er bare helt fantastisk.

Skrevet

Alle som ruser seg på hasj kan få psykose, kommer bare ann på dagsform det. Jeg har jobbet innen barne og ungd psykiatri og har møtt endel desverre! kanskje et morsomt ord, men ikke morsom diagnose...

Men HI, er du ikke bekymret dersom det kommer en ny melding til BV og de finner ut at han fortsatt ruser seg? Da er det større fare for at de tar fra deg barna! Det handler jo ikke om dere voksne, men om barnas ve og vel. Og når de blir 14 og vil prøve, hva skal dere si da?? Kan jo ikke nekte dem det, når pappa bruker selv...

Skrevet

Hun er en oppegående dame som havnet ilag med feil fyr!

Psykiske langtidsvirkninger: Langvarig bruk øker risikoen for angst- og depresjonsreaksjoner og kan utløse psykoser hos disponerte individer. Dette kan vanskeliggjøre behandlingen av sinnslidelser som schizofreni og depresjonstilstander. Det er likevel ikke påvist at bruk av cannabis fører til livsvarige hjerneskader, men det kan muligens gi en reduksjon av enkelte intellektuelle funksjoner.

En har ment at det såkalte amotivasjonssyndromet skyldes bruk av cannabisstoffer. Syndromet utvikles særlig hos unge, mottakelige individer. De blir likegyldige, apatiske, får nedsatt konsentrasjonsevne, nedsatt toleranse for skuffelser, samt får uvilje mot å gi seg i kast med nye oppgaver. Det er imidlertid vanskelig å skille mellom hva som skyldes stoffbruken, og hva som skyldes miljøfaktorer, f eks. «gjengens spilleregler» for atferd og livsstil.

Påvises i blod og urin

=)

Skrevet

Åå?har aldri hørt om det, emn det stemmer helt sikkert=)

Men når man røyker en sigarett så brenner jo den og???

Skrevet

"Røykte hver dag før jeg ble gravid. "

Nei jaggu, det hadde jeg aldri gjetta.

Skrevet

At narkotika er "sunnere" enn alkohol kan jeg gå med på. Men det det snakkes lite om er de alvorlige psykiske lidelsene narkotikaen kan utløse. Ta dere en tur på et psykriatisk senter og snakk med alle ungdommene som sliter !

Skrevet

Jo men når du røyker en sigarett innhalere du jo røyken fra "brenningen av tobakken". Når du mekker, lar du tobakken brenne ut (altså brenner vekk nikotinen) før du bruker den som til "pipe fyll"

Viss du lar være å gjøre det ender du mest sannsylig bare opp med å bli kvalm (som de fleste også gjør ved å kjederøyke mange sigaretter) Er nok derfor 13åringer som skal røyke hasj ender opp med å spy.

Hehe, hørets ut som en gravet mekker her altså, men bare for å presisere så røyker ikke jeg altså. Har bare endel venner som gjør det.

Skrevet

ÅÅ, da har jeg lært noe nytt!=P

Kjenner folk som røyker jeg og, å de blir ikke kvalm=Pså det ligger nok noe i det ja=P

Skrevet

Jeg hadde aldri levd med en som brukte narkotika, uansett. Og om du setter ditt barn først tror jeg ikke barnevernet vil se som noe annet enn positivt.

Men ludderets liste her, GHB er blandt de minst farlige på listen.... Jaha......

Skrevet

Merkelig at du, Ludderet, og samboeren din bare skal unne dere en kveld med røyking i mnd, i.o.m. at du forsvarer hi sin samboer så til de grader når det gjelder røyking hver kveld?!

Skrevet

Ja hvis den lista kun går etter avhengighetsgrad og umiddelbar fysisk skade er den bare ubrukelig!!

LSD og Ecstasy har potensielt meget alvorlige langtidsvirkninger, noe av det skumleste med slike stoffer er at skaden viser seg når det er for sent å gjøre noe med den.

Men det har du tydeligvis allerede merket Ludderet...

Skrevet

Enig med deg satan! Hvis hasj er så ufarlig, hvorfor skal du røyke bare en kveld i mnd da? Om det er for å ikke utsette ungen din for røyk, kan du jo bare vente til hun har lagt seg, så kan du jo røyke hver kveld!? Eller?

Den lista di er latterlig! Du høres ut som en fjortis som ser opp til de kule folka som røyker rev, og kommer med de mest idiotiske argumenter for hvorfor det ikke er skadelig.

Enten er du veldig ung, eller bare dum i hodet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...