Gå til innhold

Har de fleste den innstillingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At det er jo "bare" å skaffe seg jobb!

jeg er ikke en person som syter og klager... men jeg har ikke jobb, og det er faktisk ikke bare bare å skaffe det heller. skal kunne komme meg dit. finnes ikke så mange jobber her, mannen min jober sånn at det er vanskelig med arbeidstider for meg, noen må jo hente lillegutt i barnehage etterhvert, osv. ja det høres ut som masse klaging, men det er jo bare fakta!

så,dere som sier sånn? tenker dere ikke på at andre mennesker kanskje er i en anne situasjon enn dere?

ser dere på alle arbeidsledige som late og sytende?

har sett et par kommentarer her inne og begynte å tenke på det.

kjedelig å tenke på at folk kanskje ser ned på meg fordi jeg ikke har fått meg jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men ehhh, hvis ungen er i bhg så kan du hente etter jobb? Sjekka nav sine sider? Snakket med f.eks manpower? Alle kan faktisk få seg en jobb, om det så er en vaskejobb... Trenger en sårt penger kan en ikke være kresen, det er min mening...

Skrevet

Jeg har skrevet det, og jeg ser selvfølgelig at verden ikke er svart/ hvitt. Likevel mener jeg at hvis ikke det er mulig å få en jobb der du bor etc, så får man flytte et annet sted der det lar seg gjøre.

Blir oppgitt over folk som bare klager, og ikke gjør noe med situasjonen sin. Man er jo ansvarlig for sitt eget liv.

Skrevet

"alle kan få seg en vaskejobb" vel - ikke her jeg bor. Her er det ikke mange jobbene å få tak i dessverre... og pga geografiske forhold så er det ikke så greit å pendle heller.

Skrevet

Jeg har nok ofte den innstillingen men det er fordi det er mye man kan gjøre med sin egen situasjon....

Er det langt fra deg til barnehager/skole/sfo?

Skrevet

dagmamma?

Skrevet

for hvem? her er det full barnehagedekning.

Skrevet

ja det er jeg enig i, jeg pleier ikke å klage da, uten jobber ganske hardt for å få til ting. men det er sant at man har ansvar for sitt eget liv.

ordner seg sikkert på en måte, men de jobbene jeg kan få er det jobb både dag og kveld, og mnnen min jobber kveld annehver uke. har snakket med flere arbeidsplasser, og de er ikke veldig villige til å gi meg feks bare dagvakter.... mange som ønsker det. man må følge turnus.... så det kræsjer med barnepass.

mulig jeg har tenkt på det så mye at jeg har blitt blind for løsninger, så kom gjerne med innspill :o)

Skrevet

Hva med å sjekke muligheter for å jobbe hjemmefra? Ikke alltid så lett, men er man kreativ så er det utrolig hva man får til :-)

Ikke minst motet i hvertfall!

Skrevet

nei det er barnehage og skole i nærheten. men får meg ikke jobb i nærheten.

Skrevet

Men det finnes vel da jobber et sted?

Skrevet

ja jobbe hjemmifra kunne ha vært noe... hva kan man gjøre da? hvordan finnr man ut av sånt?

neida, gir ikke opp enda :o) må jo løse seg. men noen ganger ser ting mørkt ut...

og nå er jeg jo gravid igjen....

Skrevet

De fleste skoler/barnehager/sfo har veldig mye sykdom akkurat nå. Meld din interesse og bli vikar. Da kan du selv bestemme når du vil jobbe.

Jeg begynte med det nå i høst og har flust avv jobb hver dag....

Se på det som en grei inntekt til noe annet kommer din vei.

Lykke til!

Skrevet

jeg ha den innstillingen ja.

Tror ikke noe på at det ikke finnes en eneste jobb... Butikker feks trenger jo innimellom ekstravakter feks..

Avisbud?

Kafeer?

Skrevet

søk på nett så dukker det opp forskjellig..si ut det som virker for godt til å være sant og det som er litt snuskete.

Kan være kurs du kan ta også for å skaffe deg kompetanse til å jobbe hjemmefra, feks webdesign ol. Vi tro slike kurs er mulig å få via nett:-)

Hva med import og nettbutikk, det har vel fler her erfaring med :-)

Skrevet

Jeg har det. Og mener at hvis det ikke finnes jobber må man flytte dit jobbene finnes. Går ikke ann å sitte alene ytterst i et fiskevær og klage over at det ikke finnes jobber. Da må man lage noe selv eller flytte.

Skrevet

tror du virkelig at jeg ikke har sjekket vsånt?

bor liksom ikke i oslo!

jeg sitter bjo ikke bare her og venter på det skal komme en jobb å banke på døra, hehe!

Skrevet

ja, det fins jobber. Skiftjobbing på fabrikken, deltidsstilling som avløser, osv. Det passer ikke helt for alle gitt. Og her i utkanten er det ikke like stor gjennomtrekk av folk som på større steder. Det er lenge mellom utlysningene, og det er ikke så mange typiske småjobber som en ellers finner f.eks i byer (vaskejobber, butikkmedarbeider, ekstravakter her og der osv).

Jeg er overhodet ikke negativ, jeg er enig i at mange foretar seg for lite for å skaffe seg jobb. Men mange har den holdningen at det fins jobber overalt, og at det er så enkelt. Det er faktisk ikke det overalt. Selv var jeg heldig og slapp unna med å gå 2mnd arbeidsledig før jeg fikk en stilling som tilkallingsvikar. Nå har jeg fått et 70%-vikariat ut mars, og håper på forlengelse.

Skrevet

Det går faktisk an å få seg vikariater rundt omkring. Blir litt irritert når folk regner med å fast med en gang. Der jeg jobber er det en som jobber annenhver uke, han har ingenting fast men han tar på seg jobbing annenhver uke for da er ungene hans hos moren sin. Jobber i helsesektoren. Så å skylde på at enn ikke får jobb er dumt, alle kan få jobb bare enn er villig til å ta på seg vikarjobbing også. Det går an å melde seg frivillig som tilkallingsvikar.

Skrevet

jo, det er visst det som kjennetegner oss latstaurene som flytter til utkanten kun for å gå hjemme og motta sosialhjelp. Og så skyter vi hverandre i fylla etter noen år.

Skrevet

jo mulig du har sjekket alt men noe må det da være. Ellers får man flytte da vist man ikke finner noen jobb......

Skrevet

vi flyttet hit fr å endelig komme nærmere sønnen til mannen min.

hadde jobb når vi flyttet hit.... har kjøpt oss hus her for ikke så lengesiden. er liksom ikke bare å flytte heller...

må si at dere ser alt i svart hvitt. og virker litt trangsynte....

Skrevet

Jeg har selv tatt "dritjobber" jeg er overkvalifisert for, kun for å ha en jobb, og klatre oppover, så ser ikke hvorfor ikke andre akn gjøre det.

Skrevet

jeg har ikke fått jobbene jeg er overkvalifisert for jeg. Visste forøvrig ikke at man bare kan ta jobber, trodde man måtte bli ansatt. Kanskje jeg bare er et utrolig usympatisk menneske.

Skrevet

syns ikke jeg er trangsynt i det hele tatt jeg. Fint at dere vil nærmere sønnen til mannen din og at dere hadde jobber når dere kom dit. Må være en grunn til at man ikke har det lenger men det skal ikke jëg legge meg oppi. Men vist økonomien deres er på bånn så har man ikke mye annet valg enn å flytte da eller???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...