VirreVirre Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Er det greit å amme overalt? Har jo fått med meg at det debatteres om dette stadig vekk da, men er det greit å gjøre det liksom? Jeg er så sjenert, og har egentlig ikke lyst, men tenker at "må man så må man." Eller??
ifie Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Ja, jeg gjør det. Men jeg blottlegger jo ingenting, da (ikke mage eller pupp)! Nå er snuppen så stor at han gjør seg fort ferdig også
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Som oftest finnes det stellerom i nærheten hvis man er ute. På besøk hos andre finnes det rom man kan gå inn på. For min del har det ikke vært nødvendig- ennå... Nærmeste jeg har vært var da jeg ammet i bilen en gang etter å ha stått litt lengre i kø enn det jeg trodde jeg kom til før jul da jeg kjøpte gave til typen.
FanteGuri Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Jeg var veeeeeldig sjenert når min ammekarriere begynte, men etterhvert som tiden gikk orket jeg ikke å være hemmet i dagliglivet fordi jeg absolutt ikke kunne amme i offentlighet. Man trenger ikke vise frem noe som helst, hvis man bruker jakke, dyne eller et teppe for å dekke seg til med. Og som ifie sier, etterhvert går jo amminga unna i en fei, når barnet blir større og suger kjappere..
Frk. Vable Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Jeg har ammet på restaurant og! Jeg driter litt i hva folk syns, men skulle noen være så syndig å kommentere det til meg, så får de seg en overhøvling!! Jeg viser ingenting av hverken pupp eller mage, kaaaanskje litt av brystvorten viser når jeg legger han til eller tar han bort hvis noen virkelig titter godt nok. Ungen må jo ha mat. Jeg lar ikke han sulte bare fordi noen kanskje sjeneres av det. Så ja, jeg ammer offentlig hvis jeg må det. Finnes det ammerom, er det jo greit, men jeg setter meg ikke inn på do noe sted, for å si det sånn.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Uappetitlig både med unger som hyler på restaurant eller som ligger og sutter på pupp. Vet at jeg ikke er alene om å miste appetitten av det, så da håper jeg du ikke treffer på noen av oss!
Bimmer´n Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 Som min venninne sa til meg da jeg ville "skjerme" folk på kafe: "Kamam, det er ikke DIN rett til å amme vi snakker om her, men babyens rett til å få mat..."
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #8 Skrevet 27. januar 2008 Ungen kan vel få mat andre steder også da... Dårlig unnskyldning. Tror heller venninnen din er litt puppe-kåt... La ungen din spise i ro og fred du, det liker hun nok best...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #9 Skrevet 27. januar 2008 jepp da jeg ammet gjorde jeg det. men jeg snudde meg med ryggen til folket og la et teppe rundt han. på pizzarestauranten, på cafeen, ja overalt egentlig. men diskret. sant som hun over sier: det er babyens rett til å få mat. er det ikke stell/ammerom der man er, er man nødt til å mate babyen uansett. ammende mødre skal ikke tvinges til å sitte hjemme eller gå på yndlingskafeen sin bare fordi det ikke er ammerom der. man sitter da ikke på dassen på kafeen og mater ungen lissom;) og for å sette det litt på spissen siden det er noen som synes det er usmakelig med offentlig amming. hva med andre ting vi synes er usmakelig?? illeluktende mennesker, stygge folk, folk vi ikke liker.... da får vi beskjed om at: om det ikke er noe som passer deg, gå et annet sted! da kan vel de ammende også si at: passer det deg ikke at jeg ammer her får du gå et annet sted. samme greia?? jeg blir mer dårlig av å se et svett kvinnemenneske med møkk oppetter ørene enn å se noen amme. da velger man en annen cafe ikke sant?? eller ber man rett og slett damen om å gå fordi hun er ekkel? herregud!! PUPP ER MAT!! det er lov å være diskret mens man ammer. det er tross alt litt kropp man viser og nakenhet er vel noe de fleste ikke er helt komfortable med i offentlig sammenheng. men igjen. vi må få mate barna våre ute i cafeen om eneste andre alternativet er dassen....
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #11 Skrevet 27. januar 2008 Det passer ikke med skrikunger på restaurant, så da kan jo dere kanskje gå et annet sted...? Ikke plag folk som vil nyte et godt og dyrt måltid med mat.
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 28. januar 2008 #12 Skrevet 28. januar 2008 Jepp, ammet egentlig overalt, gikk helt fint d...man trenger ikke å blotte seg dersom man går m de riktige klærene... Ludderet: Unger som får mat slutter gjerne å skrike??? Heller pupp enn skrik eller?? Og hvis DU ikke takler ungeskrik, så kan jo du bare gå fra restauranten hvis d plager DEG?? Så enkelt er d bare....
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #13 Skrevet 28. januar 2008 ELLER folk kan holde småunger unna steder der folk prøver å kose seg!
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 28. januar 2008 #14 Skrevet 28. januar 2008 ELLER ikke En ideel verden er en verden der alle innretter seg etter meg og mine ønsker...dessverre finnes ikke denne verdenen...da står man fritt til å akseptere at sånn er d, eller gå og finne på noe annet
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #15 Skrevet 28. januar 2008 Eller jeg kan fortsette å ønske meg at småbarnsforeldre finner bedre steder å tilbringe tiden med ungene enn på restaurant. Lekeplassen f.eks.
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #16 Skrevet 28. januar 2008 Enig med deg PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #17 Skrevet 28. januar 2008 Ammer ikke offentlig, mest for min egen del. Finner et annet sted eller gjør det i bilen til nød. Hvis jeg vet det kommer til å bli vanskelig, pumper jeg på forhånd. Men syns det er greit at andre velger noe annet, så lenge det er diskrè.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #18 Skrevet 28. januar 2008 Ikke la dere provosere av Ludderet, hun er jo bare ute etter å provosere...Se bare på valg av nick. Stakkars dame, krampaktig...
samuraibeibi Skrevet 28. januar 2008 #19 Skrevet 28. januar 2008 Ja, over alt hele tida! - ikke nå lenger, det er ikke nødvendig, men når han var liten og hadde babymage på størrelse med en valnøtt og hadde behov for mat støtt og stadig. Og jeg var ikke interessert i å unngå å gjøre ting jeg hadde lyst til, babyen var med ut fra han var 5 dager gammel.. Ny forskning tyder på at duften av ammende øker sexlyst hos andre kvinner: http://www.side2.no/sexogsamliv/article1414934.ece Kanskje dette virker litt ubevisst upassende og at det derfor kan bli litt ubehagelig for andre? Litt drøyt intimt liksom?
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #20 Skrevet 28. januar 2008 Ja det gjør jeg, og stort sett overalt, men for min egen del så liker jeg å trekke meg litt unna der det er aller mest folk da. Gjør meg ingen verdens ting om andre måtte bli kvalm av å se på, det vil i så fall være deres problem og ikke mitt ;-)
camillah 2 små Skrevet 28. januar 2008 #21 Skrevet 28. januar 2008 Jeg syns det er greit å amme overalt, men velger selv å gjemme meg litt bort, hvis jeg kan. I et avlukke på kafeen, for eksempel. Jeg trenger jo ikke slenge puppen i matfatet til folk. Dessuten er jeg nok litt sjenert, jeg også. Men når vi har en hel dag på byen, må jo jenta få mat, så da er det ikke til å unngå! Når det gjelder skrikerunger på restaurant... Vi har vært heldige med ei tulle som er ganske stille, men det kommer nok ei tid når hun vil bråke mer. Da er det en ting jeg kommer til å unngå, og det er butikker! Jeg syns så synd på foreldre med småbarn i butikker... For et mas...
yret Skrevet 28. januar 2008 #22 Skrevet 28. januar 2008 Ja, men har alltid vært diskret. Nå er det forøvrig slutt på det. Jenta vår er altfor nysgjerrig og ukonsentrert til å spise andre steder enn hjemme. Skjønner ikke helt hva ammemotstanderne (les: Ludderet) mener at man skal gjøre. Skal man sitte hjemme til barnet er 6 mnd og vel så det? Det er ikke så veldig mange ammerom rundt om, og jeg ser ingen grunn til at jeg skal mate barnet mitt på et skittent offentlig toalett. (Mens de tissetrengte står utenfor og banker på døra. ;-)
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #23 Skrevet 28. januar 2008 Eller på busser! Det jævligste som finnes er å være dønn sliten etter en lang dag, og så havne på en buss der en unge bare skriker og skriker, og foreldrene ikke har vett til å stoppe kjeften på drittungen eller komme seg til helvete av bussen!
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #24 Skrevet 28. januar 2008 Hvor bor du da? Her i Bergen er det ihvertfall mulig å gå nesten overalt, og ha et stellerom i nærheten! Eller man kan planlegge slik at man er hjemme igjen før ungen er sulten igjen. Og ammemotstander? hvor har jeg skrevet det? Synes bare det er en privatsak både for mor og barn!
yret Skrevet 28. januar 2008 #25 Skrevet 28. januar 2008 Hehe, du har det gøy du, Ludderet. Frakter du ungen din rundt i en lydtett boks med luftehull på toppen, du kanskje? ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå